A rinocérosz diadala
Szöveges ítélet
Nem jól indul a történet, amikor egy 2,5 literes szívóbenzines, high-tech, bordó Mazda 6-os árát 40 évesen a vállalati autóválaszték és a család szorításában elköltöd egy dögnehéz, csatolt lengőkaros, fehér Opel dobozra. De az indulástól eltekintve jól folytatódik, mert kiderül, hogy nem a műszaki csemegéken múlik a mindennapi élvezhetőség. (1000 km óta egy modelfrissített Zafirát koptatok, zárójelben hozzáírom az arra vonatkozó első tapasztalataimat.)
Először is nagyon jól néz ki és barátságos a Cosmo felszereltség bézs-barna belseje. Nekem még a Totalcar által lenézett gomberdővel sem volt bajom.
Ugyanígy nem kell megijedni attó, hogy a Totalcar szerint az autó meghajtva "szétesik a saját súlya alatt". Forgalomban nem megyünk úgy az autóval, hogy szétessen a saját súlya alatt. Ahogy forgalomban megyünk vele, úgy élvezzük a kevés fordulatot igénylő kormányzást, a kényelmes rugózást és a meglepően jó útfevkést. Többlengőkaros Mazda 6 és Audi A4 után mondom ezt. Megfelelően csöndes is a haladás. Ez a normál, nem Flexride futóműre vonatkozik. (Az új Zafirám Flexride futóművel még szebben siklik.)
A kutyaközönséges hatfokozatú automata is jó. Remekül lő ki álló helyzetből, sokkal könnyebben kifordulok vele balra a reggeli Veres Péter út forgalmába, mint a 0-100-on 1 mp-vel jobb kéziváltós A4 1.8 TFSI-vel. Egyenletes haladásból a gázpedálra lépve is szívbaj nélkül kapcsol vissza akár 3 fokozatot is, egészen egyesig vissza. Lejtőn a fékre lépve szépen visszavált. Egyedül jobbkezes utcák között gyorsítva-lassítva nem érzi igazán a ritmust. (A 2016-os Zafira automatája még jobb, érzi a jobkezes utcák ritmusát, és bátrabban hagyatkozik a motor nyomatékára.)
A motor elég erős, hogy legyőzze az 1600-1700 kiló plusz ötfős család ellenállását, de közben sajnos rohamosan apasztja a világ kőolajkészletét. Városban 10 fölött, autópályán 140-nel 10 körüli, országúton 9 körüli fogyasztással kell számolni. 58 literes tank mellett ez kb. 500 km-kénti kútlátogatást jelent.
A motor hangszigetelése jó, egyedül 5000-es fordulat fölött fordul át egy kelletlen bááá jellegű bőgésbe a hangja. (Az új Zafira hangszigetelése még jobb, és a hangszíne is szebb, szinte pont olyan lett, mint az Audi-féle 1.8 TFSI: alacsony fordulaton terhelve azt mondja, hogy móóóó, leforgat azt mondja, hogy reee.)
A csomagtér és az utastér mérete személyautó mércével bődületes. Elöl akkora hely van, hogy küszködés nélkül fel vagy le tudok venni egy kabátot. Hátul is nagy a fej- és lábtér, és a középső utas sem egy dudoron, hanem egy közel 100%-os ülésen ül. Ha kinyitjuk a plusz 2 ülést, akkor a csomagoknak már alig marad hely, és a középső sor lábterét is spórolósra kell venni.
Apró örömök: Az ablaktörlőlapátok kitartottak 3 évig. Nagyon jó a tolatókamera, magasan ver egy parkolóradart. Sok a tárolórekesz.
Apró hiányosságok: Bár 2 kesztyűtartó is van, egyik sem igazán nagy. (Az új Zafirában ebből csak 1 maradt meg...) A motor alacson fordulaton, nagy terhelés mellett ritkán kopog egy párat. (Az új Zafirában ez nem jelentkezik.) A Bluetooth kapcsolat csak a telefonkönyv szinkronizálása után hagyja abba a szaggatást a zenelejátszásban. (Az új Zafirával BT kapcsolódása sokkal gyorsabb, az Android Auto a nagy középső kijelzőn meg egy álom.)
Hibalista
- Nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Opel GombosSzentendrei út 237.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A4 1.8 TFSI 160 LE | Következő autója? | Zafira |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
