A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira Tourer (2011)

Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo Cosmo 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A rinocérosz diadala

Szöveges ítélet

Nem jól indul a történet, amikor egy 2,5 literes szívóbenzines, high-tech, bordó Mazda 6-os árát 40 évesen a vállalati autóválaszték és a család szorításában elköltöd egy dögnehéz, csatolt lengőkaros, fehér Opel dobozra. De az indulástól eltekintve jól folytatódik, mert kiderül, hogy nem a műszaki csemegéken múlik a mindennapi élvezhetőség. (1000 km óta egy modelfrissített Zafirát koptatok, zárójelben hozzáírom az arra vonatkozó első tapasztalataimat.)

Először is nagyon jól néz ki és barátságos a Cosmo felszereltség bézs-barna belseje. Nekem még a Totalcar által lenézett gomberdővel sem volt bajom.

Ugyanígy nem kell megijedni attó, hogy a Totalcar szerint az autó meghajtva "szétesik a saját súlya alatt". Forgalomban nem megyünk úgy az autóval, hogy szétessen a saját súlya alatt. Ahogy forgalomban megyünk vele, úgy élvezzük a kevés fordulatot igénylő kormányzást, a kényelmes rugózást és a meglepően jó útfevkést. Többlengőkaros Mazda 6 és Audi A4 után mondom ezt. Megfelelően csöndes is a haladás. Ez a normál, nem Flexride futóműre vonatkozik. (Az új Zafirám Flexride futóművel még szebben siklik.)

A kutyaközönséges hatfokozatú automata is jó. Remekül lő ki álló helyzetből, sokkal könnyebben kifordulok vele balra a reggeli Veres Péter út forgalmába, mint a 0-100-on 1 mp-vel jobb kéziváltós A4 1.8 TFSI-vel. Egyenletes haladásból a gázpedálra lépve is szívbaj nélkül kapcsol vissza akár 3 fokozatot is, egészen egyesig vissza. Lejtőn a fékre lépve szépen visszavált. Egyedül jobbkezes utcák között gyorsítva-lassítva nem érzi igazán a ritmust. (A 2016-os Zafira automatája még jobb, érzi a jobkezes utcák ritmusát, és bátrabban hagyatkozik a motor nyomatékára.)

A motor elég erős, hogy legyőzze az 1600-1700 kiló plusz ötfős család ellenállását, de közben sajnos rohamosan apasztja a világ kőolajkészletét. Városban 10 fölött, autópályán 140-nel 10 körüli, országúton 9 körüli fogyasztással kell számolni. 58 literes tank mellett ez kb. 500 km-kénti kútlátogatást jelent.

A motor hangszigetelése jó, egyedül 5000-es fordulat fölött fordul át egy kelletlen bááá jellegű bőgésbe a hangja. (Az új Zafira hangszigetelése még jobb, és a hangszíne is szebb, szinte pont olyan lett, mint az Audi-féle 1.8 TFSI: alacsony fordulaton terhelve azt mondja, hogy móóóó, leforgat azt mondja, hogy reee.)

A csomagtér és az utastér mérete személyautó mércével bődületes. Elöl akkora hely van, hogy küszködés nélkül fel vagy le tudok venni egy kabátot. Hátul is nagy a fej- és lábtér, és a középső utas sem egy dudoron, hanem egy közel 100%-os ülésen ül. Ha kinyitjuk a plusz 2 ülést, akkor a csomagoknak már alig marad hely, és a középső sor lábterét is spórolósra kell venni.

Apró örömök: Az ablaktörlőlapátok kitartottak 3 évig. Nagyon jó a tolatókamera, magasan ver egy parkolóradart. Sok a tárolórekesz.

Apró hiányosságok: Bár 2 kesztyűtartó is van, egyik sem igazán nagy. (Az új Zafirában ebből csak 1 maradt meg...) A motor alacson fordulaton, nagy terhelés mellett ritkán kopog egy párat. (Az új Zafirában ez nem jelentkezik.) A Bluetooth kapcsolat csak a telefonkönyv szinkronizálása után hagyja abba a szaggatást a zenelejátszásban. (Az új Zafirával BT kapcsolódása sokkal gyorsabb, az Android Auto a nagy középső kijelzőn meg egy álom.)

Hibalista

- Nem romlott el semmi.

Ide hordtam szervizbe

Opel GombosSzentendrei út 237.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2014
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? A4 1.8 TFSI 160 LE Következő autója? Zafira
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira Tourer 2011 (2013)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)