Dönget? doboz
Szöveges ítélet
2005 májusában kellett valami nagyobb az eddigi Berlingók helyett. No irány a Renault. Nem igazán foglalkoztak velünk, mintha Kula bácsi szaladt volna be valami talicskáért (ilyen jól megy a Renault-nak???). Nosza irány az Opel. Itt mindjárt volt raktáron egy szép piros tgk (3 személyes... csak ez után jön vissza az Áfa... Magyarország), 1.9 100LE, és kapásból 600e árengedmény nettó. 1 hét múlva az autóban ültem, ahol 89 litert tankoltam bele. Azanyád. A fogyasztása 7.5 körül mozog, így lehetne vele menni 1000km felett, ha rendesen tele lehetne tankolni, de nem lehet. Vékony lehet a tankba vezető cső, és habosodik benne a gasoil, ha már kezd telelenni, mindig lekattan. Sebaj.
Van egy két jó dolog benne. Méretéhez képest jó a tank feeling, valamint az, hogy nem nézik ki bel?le, hogy megy is. Mert megy, ha pörgetem. 1500 alatt csak a hangja változik, ha lenyomom a gázpedált, e felett már azért történik valami, egészen 3500-ig, ahol megtorpan. Hiába, tgk. Kisáruszállítók között jól megyen; aki meg személyautónak veszi a 6 vagy 9 személyes változatot, annak el kell fogadnia, hogy a teherautó az alap. Vagy megveszi 2.5CDTI-vel, legközelebb én is arra szavazok. A motornak szép hangja volt, de 5000km után kapott egy hülye morgó hangot. Na azóta inkább a Rammstein. Apropó zene. A leggagyibb Opel rádiós magnó került bele, mindez 2005-ben. Átvétel után (el?tte nem lehetett...) jobb láb ívelt mozdulat, és bele egy "Úttör?". Azóta ok.
Kényelme korrekt, de az ajtóban kialakított könyökl? alacsonyan van. Az autó 3 személyes, de inkább keressünk etiópokat, mert a disznóvágásokon és túróscsuszán élvezked? Ungarishe emberból 2 a jobb egyen bajosan fér el. Pakolóhely akad, erre nincs panasz. Jó a klíma hatásfoka, a f?tésé is korrekt. Szerintem ezekben is a 6 személyes f?t?motorja van, ami a 3 személyes kabint gyorsan felf?ti.
A raktérnek tényleg ennyire kopasznak kell lennie ennyi pénzért? Mintha egy piros konzervdobozba néztem volna be. Azóta házilag megoldottam, a gyári szép, csak hát... nem vagyok én Rotschild. De legalább nagyon jól kihasználható, van sok rögzít? fül és luk.
Futóm? király, lehet vele döngetni. A 16-os kerék segít egyengetni a "tükörsima" budapesti utakat. Úgy látszik, a következ? tgk. egy lánctalpas lesz. Amúgy kemény a rugózás, még 500kg-al is szinte pattog. Havon is király, bár a hosszanti jégbordákat nem szereti, azokon nem jó vele átmászni. Nagy a tengelytáv.
A váltó hidegen xar, melegen közepes. Nodesebaj. Tetszik, hogy az áttétel miatt autópályán 140-es tempó 3 ezer körül megoldható.
Az autón még semmi nem romlott el, és semmi bibi vele. 10000km-nél biztonsági olajcsere, aztán irány tovább. Hallottam sok rémtörténetet, de jobban szeretek meggy?z?dni mindenr?l. Lassan egy éves, de még legalább 4-et így kell kibírnia nálam.
Hibalista
- Ha szélvédőt kell cserélni, a gyári drága. Az üveg is, meg a ragasztóanyag is. A szélvédősök pedig csak vékonyabb ragasztóval tudják összerakni, ennek megfelelően vagy hozzáér a műanyaghoz belülről, és nyekereg, vagy recseg.
Ide hordtam szervizbe
Opel Ivanics, XVII. kerület
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Berlingo 1.9D | Következő autója? | Ugyanilyet, csak 2.5CDTI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
