Pici Veki
Szöveges ítélet
Elozmenykent annyit, hogy az elso autom. Igy a vasarlas soran az osszes hibat elkovettem. Egyedul neztem meg, semmi atvizsgalas, rovid probaut. Igy bizony sikerult kifognom egy elegge leharcolt peldanyt.
A penz kifizetese utani 5. km-nel a belso visszapillantom lecsuklott. Jo kezdet...
Masnap reggelre leeresztett az jobb elso kerek. Gyorsan szerelo, szelep kicserel, ha mar ott volt atneztek, arajanlatot adtak (160e lett a vege. Hat..., elegge vastagon fogott a cerkaja) .
Masnap pestrol irany haza (300 km). 30 km utan leallt. 7 ora alatt ertem haza, 30 km-erenkent megalltam, mert egy istennek sem akart gyorsulni, surun megtorpant.
Ket nap mulva vittem a szerelohoz, csereljek akkor amit megbeszeltunk, meg nezzek meg, vajon mitol rangat. Sajnos az ok nem derult ki.
1 honap mulva elso lengescsillapito csere, mert erosen billegett az eleje.
3 honapig csend, majd az egyik tankolas utan rangatas megint elojott. Csereltem benzinszurot, meg gyertyakabeleket, gyertyakat. Latszolag megjavult.
3 honapig megint semmi, majd rangatas megint. Kezdtem merges lenni. A rangatashoz tudni kell, hogy altalaban akkor jelentkezett, amikor gyorsitani kellett volna, szoval az elozni azt nem lehetett. Eleg kellemetlen elmyenyeim voltak, pl. 70-es tempoval beragadni kamionok mogott, biciklist nem tudtam megelozni, keresztezodesben bennragadni. A legborzasztobb az volt, hogy idore sehova sem lehetett odaerni.
Elkezdottek a probalkozasok, kolcson ECU (hatsa o a ludas, nem), bontott gyujtaseloszto (nem).
Most a komplett befecskendezo resz lett kicserelve, ugy nez ki megjavult. A regi eleg gazul nezett ki, csupa kosz mindenhol, injektor roszdas(!).
Ezektol fuggetlenul (bar mar megfordult e fejemben, hogy elasom) jo kis auto.
Egy ev utan csak ki derult, miert rangatott. Egyszeruen a tankban levo szuro eltomodott. Szedszedtem, kitakaritottam, es azota megy mint a fene. Hogy szerelok erre miert nem gondoltak, az rejtely szamomra.
Elonyei:
- Hatalmas belso ter (az elso ulesen ulok vala nem er ossze)
- Olcso (Par evvel fiatalabb Corsa ara majd ketszer annyi, es abba nem ferunk bele oten, meg egy halom csomag)
- szep
- az alkatreszek hihetetlenul olcsok, rengetett a bontott alkatresz.
- Keveset fogyaszt (atlag nekem ~6.3 l/100km)
Hatrany:
- Kicsi az 1.6-os (75 paci) motor. Legalabb 2.0i-as motor mozgatja megfeleloen az eleg sulyos testet (1050 kg)
- Sajnos szereti a rozsda
- hangos a motor
- Nem szereti az uthibakat, nagyon nem.
Osszefoglalva, jo auto, senki se varja el egy 15 eves autotol, hogy ugy viselkedjen, mint ami most toltak ki a szalonbol. Olykor szeret szerelohoz jarni, de megfeleloen korulnezve a piacon talahato olyan Veki, melyre nem kell kolteni, es tele van extrakkal.
Ajanlom mindenkinek, csak a vasrlaskor tessek nagyon odafigyelni.
Tamas
Hibalista
- Igazabol nem sok minden romlott el, ettol fuggetlenel eleg sok mindent kicsereltettem.
- Csere:
- - komplett elso-, hatso fek
- - termosztat, vizpumpa
- - kuplung (38000)
- - gyertya + kabelek (~10000)
- - komplett gyujtaseloszto (bontott: 5000)
- - olaj + szurok
- - vezermuszij, feszitogorgo
- - szelepfedeltomites
- Elromlott:
- - lambda szonda (Bosch: 13500)
- - elso lengescsillapitok (~20000)
- - Jobb oldali lengokar (~15000)
- - szilentek, toronycsapagyak
- - komplett befecskendezo (bontott:5000)
-
Ide hordtam szervizbe
Nevet inkabb nem. Alap dolgokat jol megcsinalta, de lengescsillapito cserenel rosszul lett osszerakva az eleje, es a torott toronycsapagyak is bennmaradtak.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Szgabi, Dunakeszi.
Csak azert nem 10-est kap, mert allandoan rengeteg munkaja.
Egyebkent tokeletes, nem draga, es ert is hozza.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Octavia, Saab9000, esetleg Ford Mondeo (II.) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
