Öreg,de hűséges szépség.
Szöveges ítélet
8 évesen vettem az autót.Természetesen tekert órával,mint utóbb kiderült.Óra szerint 179000Km volt benne,de legalább 100.000-el vissza lett tekerve.Azt is elfelejtette a tahó tulajdonosa megemlíteni,hogy enyhén beázik a csomagtérfedél./Nyilván sosem volt törve ugye?!/Na de sebaj,hosszas utánajárás és szenvedés után sikerült megcsináltatnom.Összegezve nem vettem drágán az autót.2006-ban vettem 300.000Ft-ért.8 év alatt próbáltam időt,pénzt nem kímélve felújítani.Kb 600.000Ft-ot költöttem rá.Beletettem az LPG szettet is,ami Lovato.Amit szeretek az autóban,az a kényelme,illetve a csendes és nyomatékos motorja.Még 140Km/h-nál is nagyon csöndes.A fogyasztása kiváló.50%város,50%főút,óra szerint 110Km/h-nál fogyaszt LPG-ből 7 litert.Ez benzinből kb 5.7-nek felel meg.Sokat gondolkoztam,hogy eladjam-e,mert már 20 éves.És mindig arra jutok,hogy minek?Hol találok megbízható,8 szelepes motorú modellt,ami annyit fogyaszt,mint a legtakarékosabb kisautók,viszont akkora a karosszériája,mint egy felső közép kategóriás modellnek?Használtan nem találok másik ilyet.Persze sok millióért új autót találnék,no de arra meg egyenlőre nincsen pénzem...Lehet,hogy elfogultnak tűntem,de tényleg nagyon szeretem a kocsit,sosem hagyott még az út szélén.Hűséges társ.
Most 2015 Február van.Leírnám az autó összegzését,miket csináltattam meg rajta.:
Köszönöm, hogy elolvas. Röviden leírom, mit kell az autóról tudni. 8 éve van a tulajdonomban. Dupla légzsák, szervo kormány, ABS, napfénytető. Időt, pénzt, türelmet nem kímélve újíttattam fel az autót. Az utóbbi 2 évben a következőket csináltattam meg rajta: Az autó 300.000futott kilométerekor motorfelújításon esett át. Mindent kicseréltettem a motorban, amit csak javasolt a szerelőm a megbontását követően. Természetesen új vezérműszíjat feszítővel, görgőkkel, vízpumpával, stb stb. Azóta 25.000Km-t futott az autó. 2012-ben Lovato LPG rendszert kapott az autó. Pótkerék tartály, így nem foglal el helyet a csomagtérből. Kitűnően üzemel. Mindkét hátsó váznyúlvány kicserélve, mert erősen rohadtak. Csak hogy tudják ez tipikus A Vectra betegség. Amennyiben ez nincs cserélve, rövid időn belül egy ilyen korú autónál lehet számítani 100.000Ft költségre. Új kuplungszett. LLumar műbizonylatos fólia. Kapott az autó diszkrét hátsó szárnyat, gyári színűre festve Hella LED féklámpával. 2 évvel ezelőtt vettem Barum Polaris 3-as téligumikat. 7mm-en állnak. Egy évvel ezelőtt vettem Continental Eco Contact3-as nyári abroncsokat, amelyek gyári profilmélységűek. Téli-nyári gumik külön felniken. Akai MP3 Hi-Fi, Hirschmann antenna. 1.5 éves Nissens radiátor. 2014-ben Kadafalva: Bőrözést kapott a kormány vörös cérnával. 2013-ban új benzintankot és hátsó kipufogó dobokat kapott az autó. 2013-ban Dinitrolos alváz és üregvédelem. Az autó alja, az alváz teljesen rozsdamentes. És akkor nézzük a motor tulajdonságait. 50%város, 50%főút, 110Km/h esetén vegyesben 7litert eszik LPG-ből. Tartós 140Km/h sebességnél 8 liter LPG-t eszik. Ez forintosítva a legtakarékosabb diesel kisautók szintje. Kapott új ködlámpákat az autó, melyek többszörös fényerőt jelentenek a gyárihoz képest. Idén, 2014-ben vadonat új rugókat kapott a kocsi elöl-hátul, plusz vadonat új hátsó fékdobokat betétekkel, illetve elöl új tárcsák vannak betétekkel. Ezeket számlákkal tudom igazolni. Friss olajcsere 2 héttel ezelőtt. Valvoline Maxlife 10W40.Összesen több, mint 1.000.000Ft-ot költöttem az autómra. Természetesen minden apróságot nem írok le ide, amiket megcsináltattam, vagy kicseréltem.
Hibalista
- Generátor,kuplung szett.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |