Igénytelen, olcsó és megy!
Szöveges ítélet
Nagyon (de tényleg nagyon) olcsón vettem. Akartam valami olcsó autót munkába járni, eleinte "kocka" Corsákat nézegettem, de rá kellett jönnöm, nekem nem elég (190 cm, majd´ 100 kg vagyok). Aztán véletlenül belefutottam ebbe a Vectrába. Kasztnija rendben, minimális rozsda a hátsó ívnél meg a küszöbön, CD szereltség, belseje gyönyörü. Az ajtókon a könyöklönél nincs elszakadva, mint a Vectrák 90%-nál, szép plüss kárpit, stb... Kinti a vas, lehet benne KM kb. a duplája (bár a belseje nem feltétlenül erröl árulkodik, de 300 az a minimum). Elötte pár éve volt egy 91-es Vectra 2000-em (150LE 16V), de az a motor a sírba vitt... Eleve az Opel 16 szelepes motor nem az igazi, de az enyém... Ne is jusson eszembe... :) Szóval OLCSÓN megvettem, költöttem rá egy rakás pénzt, de megérte.
Rendes ember lévén miután megvettem, irány a szerelő, pár hét müszakija volt. Sorolom:
Küszöb csere, új hütö, hengerfej felújítás + tömítés, olaj + szürö, szelepszárszimmering, vezérmüszíj, önindító (bontott), alapjárati motor tisztítás, pillangószelep, légtömegmérö javítás, féktárcsák elöl (bontott, majdnem új) + új betétek, + müszaki. Ez mind nem érte el a 6 számjegyet összegben. És még mindig piaci ár alatt maradtam, BÖVEN!
Zöldkártyára elmentem vele donorral, mert gondoltam ez már nem lesz jó. Erre legnagyobb meglepetésemre a 96-os Mondeo (donor) is a Vectrámról kapott kártyát!
Azóta kellett cserélnem 2 hátsó kerékcsapágyat (pár ezer Ft), 4 db LIP Hydra teló munkadíjjal 36.000(!) Ft, bal elsö féltengelyt, HALL-jeladót, de ezek mind nagyon olcsó dolgok. (vagy csak jó haver a szerelö és nem húz le...?) :)
Raktam bele komoly zenét, akksit is csak azért kellett cserélnem, mert nem bírta az 55Ah-s.
Megbízhatóság? Hmm... Akit nem zavar, hogy néha elromlik ez-az és mondjuk 2 havonta pár ezer forintot rá kell szánni, az ne habozzon! Mondjuk nöi autónak nem ajánlanám, mert a nök (tisztelet a kivételnek) nem vennék észre ezekez az apróságokat... A rengeteg extra közül egyedül a hátsó ablakemelök nem müködnek, azt mondta a szaki, hogy az egyiket meg tudná menteni, ha a kettöböl összedob egyet, de nem foglalkoztam vele, nagyon nem ülök hátul... :)
A fogyasztásával nem tudok mit kezdeni. Eddig akármilyen autóm volt, városban (itt járok szinte mindig, elég rövid távokat...) mindegyik megette minimum a 9-10 litert, pedig volt köztük 1,4-es peugeot is, 1,3-as buzuki is. A Vectra 10-12 között iszik, de mondom, szinte ki sem megyek városból. 800 km-en, amiből 500 város volt, valamivel 10 alatt volt, hosszúban 7,5-8 liter, dinamikus közlekedéssel. Lehet, hogy nehéz a lábam...? :)
Összességében egy megbízható autó, még SOHA nem hagyott ott sehol, pedig a nyáron pont a 40 fokban mentem hosszabb távon vele (azt mondtam magamban, ha ezt kibírja, megtartom). :) Olajat nem evett meg egy grammot sem, olajcsere óta a maximumon van, pedig lassan újra cserélnem kell. Apró, néha idegesítö hibái vannak (légtömegmérö, alapjárati motor, kp.zár havonta 2x nem megy), ezeket leszámítva JÓ AUTÓ, föleg ennyi idösen! Költöttem rá sokat, de még igy is piaci ár alatt van nekem, és MINDENE JÓ, a lényegesebb dolgai újak, motor felújítva, futómü felújítva, fékek felújítva, 2 garnitúra alufelni, újszerü gumik, stb... Rakás extra (elektromos ablak, elektromos fütött tükrök, tetöablak, ABS, állítható gerinctámasz, fedélzeti computer). Egy darabig biztos megmarad! :)
Hibalista
- Szinte az egész autót felújítottam, fillérekböl!
Ide hordtam szervizbe
Ismerős, rendes gyerek, fillérekért dolgozik, megbízható, csak a néha "majd hétvégén hozd" miatt kap 9-est. :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Vectra 2000 | Következő autója? | Vectra B talán |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
