92 lovas batár
Szöveges ítélet
Legszebb korában került hozzám 7 évesen 107 ezer km-el az órájában. Első pillantásra nagyon megtetszett az ezüst metál ("silberrembrandtmetal"), hatalmas gépezet. A világoskék Zastava után tényleg az is volt méretben, köbcentiben és lóerőben is. A család kényelmesen elfért benne 2 hetes tengerparti utazásokon is, pedig volt cucc bőven: csak a partra való gyerek játékok dugig tömték a nagy ikeás szatyrot, és sok hazait is pakoltunk az apartmanos önellátáshoz. A megbízható motor a régi 8 szelepes központi injektoros 92 lóerős 1800cm3-es fogyasztott rendesen 10 l körül, télen 11-12 is megvolt rövid utakon városban. Nyáron viszont családdal 4 fő plusz telipakolva az 550 l-es csomagtartó, egy tankkal (60 liter) több mint 1000 km-t megtettünk meg a görög tengerpartig, igaz Bulgárián keresztül ami átlagsebességet tekintve nem autópálya! Ez volt a rekord fogyasztás.
A 9 év alatt 11 822 liter benyát töltöttem bele (2 780 672 Ft) és 138 323 km-t tettem meg, a fogyasztás ezzel 8,547 l/100km.
A gyorsulása nem volt meggyőző, de tudta a gyors tempót, hosszabb utakra volt ez kitalálva, nagyon lehetett vele suhanni, rendkívül stabil, remek úttartással.
Az első néhány évben munkaeszközöm is volt, rengeteget mentem vele. Nagyon szerettem a tetőablakot, amelyet ugyan kézzel kellett kis kurblival tekerni, amely nem volt túl komfortos, de amikor a fejemet érte a nap és aszél, az nagyon kerály érzés volt.
A klíma az, ami igazán hiányzott belőle, bár a tetőablak sokszor felért egy fél klímával, de nagyobb sebességnél nem volt használható a dübörgő szélzaj miatt.
Hihetetlenül olcsó volt a fenntartása, javítani szinte nem is kellett, az olajcserénél évente a szerelő haver megmondta mit kell kicserélni, olcsón megjavította, gurult tovább. Szakszervízben egyszer volt, feleslegesen kicserélték a hibátlan indexkart, mert nem ugrott vissza a szokott helyen. A kormányban lévő gyűrű pattant el, elfordult és az okozta a hibát. A gyűrű meg a kihangosító beszerelésnél csavarodott el.
Két legelészős hibája volt:
1. időnként dadogott a motor, nem kapott elég benzint, ami nagyon ritkán jöt elő, de előzésnél egyszer megijesztett. Kálvária volt, mire szerelőtől szerelőig vittem, okosabbnál okosabb tanácsok, míg egyszer egy nem a garázsban töltött éjszakája után nem indult el. A szerelő kimérte, hogy az AC pumpa nem kap áramot. Végül kiderült, hogy egyik korábbi nagyon óvatos tulaj a kesztyűtartóba szerelt egy rejtett mikrokapcsolót, ami az AC áramkörét szakította meg, ez a kapcsoló lett kontakthibás az évek során.
2. időnként nagyon nagyon ritkán kinyitott a központi zár csak úgy magától. Tipikus kontakt hiba ez is, de a szívbaj jött rám, amikor Bp. belvárosában az egész napra leparkolt autó este nyitott zárral fogad. Az előzőzhöz hasonló kálvária, okos tanácsok, a legjobb az Opel márkaszervíz ajánlata volt, aki sokszázezer Ft ellenében a központi vezérlő elektronikát akarta kicserélni, később az ott dolgozó szaki fusiban már féláron is kicserélte volna még mindig többszázezerért. Egyszer a haver szerelő megunta, rászánt egy kis időt, méregetett itt - ott és egy szál vezeték behúzásával, kb. 60 Ft anyagköltséggel végérvényesen megoldotta a problémát.
Tervezgettem már a cseréjét, nagyon nehezen váltam meg tőle, de amikor felénk már csak a fekete bajszos, kalapos embereket láttam ilyen autóban, eladtam.
Hibalista
- Szinte csak a kopó, fogyó alkatrészek, olajak, szűrők, csapágyak, vízpumpa, gumiabroncs, azon kívül csak apróságok, idősebb korában a rozsda volt a nagy ellensége, kerékívek, küszöbök állandó támadás alatt voltak, rugótányérokat kellett meghegeszteni, kipufogó többször cserélve.
Ide hordtam szervizbe
haver javította, szerette mert egyszerű konstrukció
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Opel Rupesky Szeged ránézett párszor, nagyon gáz...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 107000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 138000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | GTL-55 | Következő autója? | Mondeo Ghia MKIII 2.0 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
