Sportos
Szöveges ítélet
Az autó egy 1.4-es, 90LE, 3 ajtós Enjoy felszereltségű Corsa sport és téli csomaggal kiegészítve.Van benne 2 légzsák(ezt egy kicsit keveslem ennyi pénzért), fedélzeti számítógép, e.ablakok, ABS, központi zár, kormányról vezérelhető MP3-as cd 7 hangszóróval, bőr kormány és váltógomb, ülés és kormányfűtés, automata klíma, 17 colos alufelni, ültetett futómű, ami feszesebb is egy kicsit az alapnál. Szóval minden benne van ami kell.
Nagyon jól néz ki.Amolyan pezsgőmetál féle a színe, a forgalmijába sárga került, nem is értem miért.Kilométer még nem sok van benne, de összeségében eddig pozitív a véleményem az autóról.A kormány egy kicsit érzéketlen nekem, de lehet, hogy még a Mazdához vagyok szokva.Ott több visszajelzést kaptam a kerekek felől, még így is, hogy brutális méretű kerekek vannak rajta.Kicsit ráz a fürómű, de minket fiatalokat ez egyáltalán nem zavar.Cserébe iszonyat úttartást ad a kasztninak.Ez a 215/45-ös Continental abroncsoknak is köszönhető.Az első 300-400 km-en rengeteget fogyasztott( 9,5-10 liter városban), meg is ilyedtem egy picit, de 500 km felett már lényeges jobb a helyzet (8 liter körül).Bevallom, ilyen gyors javulást nem vártam.A motor helyenként nagyon tud morogni, de ez sem zavaró.1500-as fordulattól jól húz, igaz kapcsolgatni kell, viszont 3000ezernél kis torpanás van.Érdekes.Mondjuk nagyon még nem mertem neki nyomni, de ott érezhető, hogy kicsit alábbhagy a lendület.Benzinesben ilyennel még nem találkoztam.Többen panaszkodtak, hogy a 90LE is kevés, hát nem tudom.Szerintem nagyon is jó, aki világbajnoki gyorsulást szeretne az építsen versenyautót vagy vegye meg az OPC-t.Egész kényelmes, német kocsitól nem vártam ezt.Nagyon össze van rakva, sehol semmi zörgés, nyikorgás...eddig.Remélem így is marad.Nekem egyáltalán nem tűnik holteresnek, bár ezt is több helyen lehetett olvasni.Tolatni meg tükörből kell és nincs gond.A klíma is jó és a fűtés is kiváló.Eddig sem ülésfűtés sem kormányfűtés nem volt az autóimban.Mindenkinek ajánlom.Nagyszerű dolog a hidegben.A zenével vagyok egy kicsit bajban.Nekem nagyon doboz hangon szól.Elöl van 5 hanszóró, 4 az ajtókban (2mélyközép és 2 magas), 1 pedig a műszerfal tetején középen.Állítólag a térhatást javítja.2 pedig hátul.Lehet, hogy az én fülem van hozzászokva az otthoni minőségi zenéhez, de rakhattak volna bele jobb minőségű hanszórókat is.A hangerővel semi gond, szól mint az állat, de nagyon kopog.Mindegy, ez legyen a legnagyobb bajom vele.3 ajtós, a beszállás hátra nem nehéz, de vmiért az első ülés nem oda kattan vissza, ahol volt.Lehet én csinálok vmit rosszul, igaz sokat még nem is kísérleteztem vele.Mindenesetre nagy hely van hátul is, talán az ablakok kicsik, de kit érdekel, 2 személyre vettem az autót.A végére talán még a váltó.Szerintem nagyon eltalálták,.Könnyen és pontosan kapcsoltható minden fokozatban.
Később rakok fel képket is.Szerintem gyönyörű.
10 000 km megtétele után továbbra is pozitív a véleményem róla.De...
Akadnak azért kisebb gondok.Az elektromos ablakok iszonyú nyekergő hangot adnak ki, mikor húzom fel őket.Mintha szorulnának.Borzasztó.A motortér felől hak surrogó hang hallatszik, de csak 1000-1500-as fordulat körül, utána elcsendesedik.Ha megy a klíma akkor ez a hang nincs, viszont akkor városi menetnél olyan búgás van, mintha villanymotor lenne benne.Nem hangos, de ha csend van a kocsiban, akkor hallani.Fogalmam nincs mi lehet.Kintről hallgatva viszont nagyon "zizegős" hagja van, de ez opel "specialitás".Legalábbis amiket hallottam, az összesnek ilyen hangja van.A fékek hajlamosak nyikorogni.Lassan visszük kötelezőre, addig nem megyek vele szervizbe.Nem akarok autó nélkül maradni 1 napra sem.Remélem addig komolyabb baja nem lesz.
A fogyasztásra én nem panaszkodom.Van autó, ami kevesebbet eszik, de az én vezetési stílusom se tudja 7 liter fölé vinni a fogyasztást még klímával sem.Télen ez persze egy picit több.Nekem ez bőven megfelel.
Mentünk vele hosszabb távra, hát néha úgy szálltam ki belőle, mint egy öregember, akinek minden végtagja odavan.De még ez is belefér.A váltóról továbbra is azt mondom, hogy tökéletes.Csak a japánok csinálnak nála jobbat.Futómű semmit nem puhult.A rossz magyar utak rázzák a kasznit rendesen, cserébe úgy veszi a kanyart, mint egy versenyautó.Zörögni nem zörög belül sehol.Mentem vele 180-at is, lazán vitte.A gyári adat szerint ennyi a vége.Szerintem megy ez többet is.De igazából ez mellékes.Komolyabb baja nincs a kocsinak.Szerintem ennyi km után ez nem rossz, persze lehetne jobb is..Ahogy itt olvasom van aki "kifogta" rendesen.
Hibalista
- Eddig semmi, szép is lenne.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mazda 2 | Következő autója? | talán Opel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
