Kis Zöld Sárkány - lassú, de szeretem
Szöveges ítélet
Gondoltam én is megírom a kálváriámat a kis gömbölyűvel, bár még jelenleg is őt használom, előreláthatólag még egy évig. 850000-ért vettem 10 évesen 101000 Km körül és majdnem egy éve használom.
Főleg hétvégi bevásárlásokra, ügyek intézésére, szaladgálásra, ill. rövidebb kirándulásokra.
Első saját autó lévén persze kicsit elfogult vagyok és hajlamos arra, hogy el-elnézzek neki dolgokat. Értem ezalatt azt a sok kis hibát, amit produkál nekem. Ekkor megszívom jól a fogamat, fizetek és örülök mikor megjavítva ismét együtt szelhetjük az utakat. (hibalistát lásd lentebb, szerintem elég kimerítő és sajnos sejtem, hogy még koránt sem teljes)
A nevét onnan kapta, hogy szép erőstürkiz. Na és persze a sok kis apró optikai tuningapróságtól amikkel megleptem (nonfig matrica, sárkányos szőnyeg, szép lábtér neon világítás...stb).
Már a próbaúton éreztem, hogy nekem találták ki. 195 cm-es magasságommal is kényelmesen elférek benne tökig hátratolt üléssel. A tanulókocsim C Corsa volt, így biztos voltam benne, hogy nem lesz gond a kormány mögötti elhelyezkedéssel, ellentétben a Peugeot 206-al, ami tetszett de sehogyan sem fértem be a vezetőülésbe.
A kupplung jó simán indul, bár az ötödiket erőltetni kell, van hogy néha be sem akarja venni. Hát nem versenyváltó, na.
És az autót sem versenyre találták ki legnagyobb bánatomra, pedig nagy rajongója vagyok a tuning világnak. Nagyot nevettem az egyik sorstárs azon írására, hogy a hegyet se látja, de a kocsi már fordulna vissza. Hát ez pontosan így van. M7-esen felfelé menni egyenesen gyötrelem. Előzni? Csak ha km-en belül nincs mögötted autó, különben jön az anyázás.
Hát röviden ennyi. Mindezek ellenére én szeretem a kis dundit. Ha rosszul érzi magát, akkor együtt szenvedünk, ha boldog, akkor én is az vagyok.
Hibalista
- - csomagtérajtó világításkapcsoló: valahol zárlatos volt, újra kábeleztem, megjavult és nem szívta tovább az akksit
- - utólag beleszerelt riasztó-központizár katymasz: 40000Ft volt egy házhozjövő szerelőnek, mert ugye meg sem moccant a kis aranyos
- - első féktárcsák-betétek: 40000Ft - szerviz
- - benzinpumpa+munkadij vontatással: 40000Ft, mert mondanom sem kell, meg sem moccant a kicsike, még szerencse, hogy garázsunk előtt krepált be és nem a vonatsíneken - független szerelő pár sarokkal arrébb
- - nyikorog az első fék: valamit csináltak rajta 5000-ért
- - indexkar csere szükséges, a rövid fény állásban folyton be-be ugrott a reflektor, most már úgy is marad: kicserélték 15000-ért
- - pumpacsere után elromlott a központi kijelzőn is látható hőérzékelő: szakszervízben kimérték és nem tudják hol a hiba, talán hagyjam ott az autót, hogy szétszedjék a kijelzőt :-(
- - ja és a bal hátsó ablak (3-ajtós) mellett a kárpit is elkezdett felválni. Nem ragad semmivel, próbáltam elhiheted! :-) Semmit sem mondtak rá, csak tudnám, hogy fogom majd eladni, ha oda kerül?
- - a többi már csak ráadás: akksicsere, gumicsere, olajcsere, légszűrőcsere... kb 60000Ft
- - folyt köv... :-)
Ide hordtam szervizbe
Opel Di-Fer Érd - nagyon drága vigyázzatok! Ja és az ajándék mosást véletlenül se engedjétek, mert slendrián és csak piszkosabb lesz tőle, mint előtte volt! Itthon tisztítottam után az ablakokat, hogy lássak is.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Független szerelők, de mindegy, mert mindenki megkéri az árát.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 101000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Talán maradok a márkánál: esetleg Corsa D´mon :-) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |