Az én corsolinóm
Szöveges ítélet
1-2 itélten felbuzdúlva döntöttem úgy,hogy pár sort én is firkantok. először is a 1-2 itéletben nagyon szidott 1,3cdti corsa, az egy ratyi fiat motoros,1,3 multijet.Ezért nem vettem meg.Ugyhogy mielőtt elkezditek szidni,és isteniteni az olasz szart,tájékozódjatok kicsit! mert a legtöbben a motorját huzzák le.Nekem egy 97-es b corsám volt,sajna eladtam,mert adtak 1 cégeset,de rettentően sajnáltam,hogy még családba sem maradt. Fapad volt a kicsike,viszontelső auto,mivel hibátlanul működött nagyon szerettem. 3 műszakba jártam vele dolgozni,4-ed magammal,pedig 3 ajtós volt,napközbe mamám használta,ugyhogy joggal mondhatom,hogy éjjel-nappal ment,problémamentesen. a teljesitménye nem tul meggyőző volt 33kw a cm már nem emlékszem,de valami 45 paci lehetett.Amin később segitettem direktszűrővel,sportgyertyával,és egy astra gyári alufelnijével.A fogyasztáson kivűl a teljesitménye is nőtt 1 picit. ami gond volt vele,az sajna az ukrán uzemanyag beszállitojának volt köszönhetö ugyanis tul gyenge oktánszámu benyát hozott,és gázfröccsnél "koppant" a motor, és jelzett a motorellenörző lámpa.Amit 1 benzinszűrő cseréjével,és a kipuffogógáz visszavezető szelep kitakaritásáva,orvosoltunk,(amit mellesleg kb 40 50 ezrenként cserélni kéne,de ha 15-önként takaritod 200e km is elmehetsz,csak ezt sokan nem tudják,és megállhat a gép),ha nagyon elkoszolodik,ez a bizbasz már menthetetlen,és cserére szorul,ami mondjuk nyaralásnál kellemetlen.Nekem nem volt ilyen gondom mert tudtam mit kell vele csinálni.(bár nekem amiatt a moslék szar benyátol koszolódott el) bárhova bármikor el mertem vele indulni mert maximálisan megbiztam benne,és SOHA nem is csalódtam! garázsom nincs(nem is valoszinű,hogy lesz) fiatalabb dieselre nincs pénz,ugyhogy mindenféleképp,ha saját autot veszek benzines lesz,és NÉMET.Nem olasz motoros szar. az 1.7cdti isuzu motoros,az picit jobban hangzik,bár már félek a japán gépektöl mert fater roverja,(ami HONDA motoros!) mindig beszarik,és csak a motorja hibás,bedig,ez az agyon ajnározott 94 környéki honda blokk!Vissza a corsához. az ülései szerintem jobbak a c corsánál,meg a hely is nagyobb elöl.A futómű? Hmm... nagyon erős!! bár pattog is,a nagyon jó magyar utakon. erős mert mikor adtam el 2 év után ugy,hogy naponta 4 embert vittem (napi 70 km)dolgozni,semmit nem kellett cserélni,csak első szilenteket(kb 5000ft-ba fájt),és az nem volt vészes. autópályán,az apróbb módositások miatt, a 160-at tartósan vitte,csomagokkal,emberekkel. első autóként imádtam,és mivel hiba nélkül teljesitett,(mint mamám f astrája kb 7 év és 90e km) bármikor vennék másikat.
Hibalista
- Magátol semmi nem romlott el rajta! izzót is csak azért cseréltem,mert sokat mentem vele éjjel. Kopó alkatrészek,szilentek vezérműszijj,olajszürő,olajcsere (levegőszűrő1 szer). a kötelezők. ja mikor lezuztam akkor a jobb első elem első lökös lámpa. 110e munkadijjal,festéssel 1ütt.
Ide hordtam szervizbe
Miskolc mellett,1 magánszerelő. (az astrát is ide visszük még, vizsgákra felkésziteni)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | bmw,opel,audi. (remélem bimmer) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |