Killer Cincér negyedik reinkarnációja
Szöveges ítélet
Kaptam egy levelet a szaszjuropptól, hogy van egy jópíszíjük, kipróbálhatnám. Egy egész hétre. Mit volt mit tenni...... Kipróbáltam.
Sajnos nem volt túl szép idő az adott hét alatt, meg a kocsiról is kiderült, hogy ez tényleg zsír új. De nagyon megérte, volt már pár jópíszí a sejhajom alá biggyesztve, azonban ez egy újabb kis élménycsokorral növelte nagypapakorom élménybeszámoló repertoárját. Nekem régen G turbóm volt, arden kék (máig az egyetlen ilyen az országban), az a maga kategóriájában egy igazi kutyaütő volt alaphangon. Viszont nagyon eltalált kocsi, ha szépségre és kényelmes, gyors túrázásra gyúr az ember. Már a H OPC is egy nettó vadmalac emehhez képest, gondoltam ez a J meg 280 paci, ez biztos megér egy misét. Anno 280 pacinál a G kezelhetetlen volt, feljebb meg komplett életveszély. Sejtettem, hogy azért itt nem lesznek ennyire gagyi alapok.
Az autó külseje ambivalens. Szépen megrajzolt sziluett, sötétkék (talán valami búbánatos arden kék lehet a neve) szín, „krómozás” (gy.k. MÜA), borzalomdús 20 colos felnik, 245/35-ös gumikkal, lapos is, széles is, van itt minden, na. Adja az ívet, ezt el kell ismerni. Az integrált dupla kipufogós hátsó lökiért szegény mamucikámat is eladtam volna a hitelcentrumnak, ha a G-re létezett volna. De valahogy a G mégis őszintébbnek tűnt. Nekem az eleje se tetszik annyira, kissé bazári az egész már.
Belül, mivel Insignia kocogóval nyomulok 3 éve, nekem semmi se feltűnő, 12 egy tucat Opel tök jó az egész. Korza OPC-ből ismerős a kormány, a váltó, az ülés is. De ebben azért még jobb az ülés, külön tetszik az elektronyikista oldaltartás állítása. Dögöljek meg a Rekárió csodaülés a G-ben egy f..talicska volt ehhez képest. Tágas is belül, de a hátrajutás azért harcias móka maradt.
Beindítom a motort. Tyű, micsoda morgolódás. A kis blöki 2 literes motor nagyon barátian tolja a 20 Hz-es dallamokat. (Egy idő után picit zavaró.) Kis gáz, szépen indul. Könnyeden, de a kuplung azért elég izmos, kisbenzines járgányokhoz szokott tappancsoknak szokatlan. Sajnos a km számláló 1800-at mutat, és hát emlékszem még jól, mikor kész lett a motor, az első 2-3 ezer km micsoda kínszenvedés volt mindig… Nem kéne tönkrehajtani időnap előtt. Azért megpöttyentem neki jobban, de nem reagál rendesen. Áh zóóó. Ennek van ugyanis OPC üzemmódja, amikor begárgyul rendesen (már legalábbis reménykedem). Meg persze aktív futóműve, sperrdifije, a sokdugattyús Brembo féknyergekről nem is beszélve, hatalmas, minima kalkula 18 colos felni alá beférő pizzákkal. Mennyi kis ábrándos vágyfelhő, amit vagyonokért lehetett a G-be betuszkolni, most meg nesze hápsi, sima liba, adva van. Kéjhömpöly.
Kapcsolom az OPC gombot. Most aztán odapörkölünk a gépnek, ahogy kell. Az elindulás máris sokkal jobb. Anno 280 pacival 5,95 mp-es 0-100-as csúcsot tudtam futni a G-vel, sztem ez messze nincs annyi, olyan 6,2 lehet. (Mr. Dyno-val sajnos nem volt kedvem bohóckodni, de mostanra megbántam.) A gyorsulás az nagyon szép, parádésan csinálja a sperr, meg ez a hiperstrucc, vagy milyen futómű. Kanyarban nagyon élvezem, hogy 160-nál padlón íven marad, és nem kevésbé azt, hogy brutkón gyorsul még itt is. Négyesben kinyomom a szemét, 210-nél váltok ötösbe. A sebességeket és fordulatokat böngészve az első öt fokozat nagyon hasonló, mint a G első öt fokozata, csak itt van egy hatodik is. Ráadásul nem olyan ratyi hatos, mint a H OPC, vagy a Calibra turbicsekk vége, amivel majdnem ugyanaz a fordulat / sebesség viszony hozható, mint a G ötödikjével. Ez a hatodik kérem alássan 100-nál kétezret forog, 200-nál megyünk négyezres fordulaton. Nagyjából eddig tehát ez a kocsi utazótempóban van. Ugyanez a G-nél 150-ig volt, a H-nál 160-ig.
Meg akartam nézni egy húzósabb menet után, hogy vörösen izzik-e a leömlő, de ezt a motort megfordították a régi 2 liter turbókhoz képest, és ennek a vezető felőli oldalára került a turbója, körbe bandázsolva, hővédőzve mindent, hogy ne lássak semmit. Nem tudtam meg tehát, hogy ez akkor most K04-es turbó maradt, mint a két régebbiben volt, aminek egyébként 280 LE az ésszerű teljesítményhatára. Mindenesetre 2200-as fordulattól szólal meg igazán, onnantól keményen tol, egészen 6000-ig, aztán 6500-ig már ejti a nyomást rendesen, ahol leszabályoz. Csíra, a G-ben 6800 volt a vége (a szívóban 7000). A MAF 80 mm-es, szép nagy, épp, mint a H OPC-ben. Már értem, hogy miért nincs 305 lóerős fáze-1 tuningnál több a „dájcse über vágen patronung” firmistáknál. Ez ennyire elég ilyen kis fordulatokon. Kicsit utána szaglásztam, a motor Ecotec második generációjához tartozik az USA-ban „LDK” kódnéven, Európában „A20NHT” jelöléssel. Majdnem ugyanaz, mint az Opel GT 265 lóerős változata, de itt 9,3:1-es kompresszióval. Egyébként ECOTEC-ből van már harmadik generáció is.
Toltam neki egy végsebességet is, 260 km/h kb., ennyit szépen vitt GPS-szel, alig 5300 feletti fordulattal. Nyami. Ekkor 2700 km-nél járt a számláló. Jaj nekem, kicsit szégyelltem magam, de arra gondoltam, ez már szépen be van járatva. A tapasztalat, hogy nagyon jól manőverezhető nagysebességen is, miközben igen csak erejében van szinte bármilyen hajmeresztő tempó mellett. Ambiciózusan lépi át a 200-at, nincs cammogás, pakolja a mutató a +10 km/h-kat serényen. Levillogtam szemtelenségből egy E46 M3-at az ótóbáhnon. Meglódult a slapec, de utolértem elég könnyedén. Ki is ment, sztem azt hitte, van alattam vagy 400 paci.
A kerekek idegesítően nagyok, egy kisebb gödörbe mentem, a gumi simán felkenődött a felni peremére. Nem városba való. Az úttartás azonban ócseny-veri szimpatikus, és ebben ezek a böszme nagy karikák bizony benne vannak. A kerekek pazar fékeket fognak körbe. Illik az autóhoz, nagyon jól adagolható, harapós.
Összességében ez a kóceráj technikailag bizony igen rendben van. Jól indul, megy, áll meg. Szedi a lábát, precíz, és még a navija is tök gyors. Volt neki ilyen panoráma üvegteteje is, de az nekem nembegyere, sztem egy ilyesmi hátheccsbe majompótló dolog.
Mikor visszavitte a feleségecském, megkérdezték tőle, milyen volt. Mondta nagyon klassz. Akár meg is vehető. Megköszönte, most inkább nem kérné. Beült az RS4-be és haza jött. Azzal azért nincs egy ligában. De a maga katjában sztem megint ott van a topon. A Manuel Reuter majd fut ezzel is egy olyan időt a zőőd pokolban, hogy utána lehet írogatni, ennek gagyi a futóműve, meg a hajtáslánca, meg mindene, mert ez egy Opel. O-P-E-L. Az ne építsen erős autókat! Vagy mégis?
Ja, a kormányfűtés az ott van, olyat vegyetek bele, nincs többé tenyérreuma!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 2800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
