A dohogó mindenes
Szöveges ítélet
Az autó 5 éve van nálam, mezőgazdasággal foglalkozom, így rengeteg műtrágyát, vetőmagot, gépet, alkatrészt, stb. szállítottam el vele.A motorja furcsa, 75 lóerő ellenére bármit elhúz, a vizet pedig lehetetlen felforralni.Ebben segít a motorblokkot direktben hűtő ventillátor, ami folyamatosan megy, és a 2 másik (nagyobb), ami csak akkor kapcsol be, amikor valahogy mégis sikerült felforralni a hűtővizet (nálam ez még nem fordult elő).Az autó egyébként tele van tgk.-hoz képest érdekes műszaki megoldásokkal, ilyen a középmotor, a hátsókerékhajtás, a gyári sperrdiffi (részlegesen önzáró), a sebességre "keményedő" szervó.Városban bőven elegendő a teljesítménye, elvégre ez egy City Van, országúton a 90-100-as utazótempót szereti, a tartós 130-at el kell felejteni, ugyanis ha hajtják, nagyon hamar hengerfejes lesz, mint a többi kamrás dízelmotor, de ez talán még érzékenyebb az átlagnál.A városi fürgeséghez még annyit, hogy ha nincs mögötte utánfutó leg. 1.5 tonnával akkor fölösleges az 1-es fokozat, 2-esből kell indulni.2-esben is elég megmozdítani az autót, 20-nál már lehet szúrni a hármast, húzatni pedig csak 4-ben, és 5-ben érdemes, mert a többi fokozat nagyon rövid.Padlózni felesleges, ugyanúgy megy padlón, mint 2/3 gázzal, csak utóbbival kevesebbet eszik, és nem vágja tönkre a hengerfejet.(Ezzel minden ilyen korú kistgk.-nál meg kell barátkozni, mert, mint egy korábbi ítéletben is írták, sem a T4, sem a Hiace, sem az E2200 nem sokkal fürgébb)Ezzel a vezetési stílussal városban 8 liter, tartós 90-nél 6.5 liter a fogyasztás, de ez Budapest sűrűjében felcsúszhat 9-10-re is.A szervízintervallum rövid, gyakori városi használatnál érdemes 7500 km-enként lecserélni az olajat, hosszútávon hajtva elég 10.000-nél.Olajból én Total Quartz 7000 Diesel 10W-40-et használok, szerelőm ajánlására.A sperrdiffibe LSD olaj kell, 1.5 liter, a váltóba pedig szintetikus váltóolaj, 2.1 liter, ezek csereperiódusa 60.000 km, és elég borsos ezen olajok ára, főleg, hogy mindig marad, mert csak literes kiszerelésben vannak, vagy 5 lityósban.
Na és akkor a kényelem/vezethetőség:
A 2 első ülés nagyon kényelmes, a kilátás tökéletes.Hátul már nem ilyen jó az üléssor túl közel van a padlóhoz, elég idióta pozicióban kell ülni, de rövid távra megteszi.A motor hangos, bár fordulatszámmérő nincs, de "fülre" olyan 2000-ig kellemesen duruzsol, 2500-nál kezd megjönni a hangja, afölött ordít.A gyári zene nem sokat ér, de nekem nem éri meg kicserélni, inkább hallgatom így.A kárpitok szépek, könnyen takaríthatók (kiv. tetőkárpit), a padló gumiszőnyege is jól bírja a strapát, de elég igénytelenül néz ki.A műszerfal műanyagjai hajlamosak a zörgésre.Tárolórekesz van, minden elfér kényelmesen (a sofőr telefonja, pénztárca, toll, notesz, névjegykártyák, jégkaparó, stb.), kiv. a 1.5 literes flakont.Az enyén már eléggé le volt lakva, így most kapott egy lakatolást, küszöbcserét, lökhátítók lefújva, autó felpolírozva, így jól mutat a forgalomban.Egyébként az autó jól manőverezhető, könnyű vele parkolni, viszont nagy a tengelytáv (3m), így ez megszokást igényel egy átlag szgk.-ból átülve.Összességében bátran ajánlom mindenkinek, akinek kell egy megbízható kisáruszállító, vagy egy jó nagy cuccolós/családi autó, és keveset jár autópályán.
Hibalista
- Kormányrúdfej, gömbfej, kerékcsapágy, toronycsapágy.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szaki, saját vállalkozással, fiatal, de megbízható alkalmazottakkal.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Olajcseréket magam végeztem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
