Nissan Np300 gyengéi
Szöveges ítélet
Cégünk számára nemrég vásároltunk 3db NP300 Navara Tekna gépjárművet.Előtte is Navarákat használtunk 6 évig.
Hónapokat vártunk az új autókra. Megrendeléskor szóltunk, hogy tetőtartót riasztót, üléshuzatot is szeretnénk. Válasz: várjuk meg az autókat, és mindent megoldanak.
Az autók megérkeztek, örömmel átvettük őket.
Kiderült, hogy a gyári felépítményhez nem rendelhető tetősín, oldjuk meg magunk.Nem kevés utánjárással rátaláltam a Gombos féle tetőtartó készítő kft-re. Tragédia milyen tetőtartó sínt készítettek. Egy autóra felszerelték, a többire már nem kértük. Végül hosszú levelezés útján a Maxlinertől sikerült elfogadható sínt vásárolni. Siralmas, hogy az utángyártott dobozokon alapból van sín, a gyárihoz nem is rendelhető.
Következő tortúra a riasztó:
Kiderült, hogy riasztót csak az utasfülkére tudnak tenni, a felépítményre nem.
Nem tudják megoldani, hogy a riasztó bekapcsolásakor becsukódjanak az ablakok, esetleg a tetőablak is. Csak barkácsmegoldással az ajtók teljes átkábelezésével, horror áron lehet részlegesen megoldani. Egy ilyen kategóriájú autónak az ablakok becsukását alapból tudni kellene. Meggyőződésem, hogy mindössze programozás kérdése. Szégyennek tartom, hogy a 14 éves öreg autómon ez a funkció kezdetek óta működik, az előző Navara-kon működött, most pedig széttárják a karjukat.
Amint azt az előttem szóló említette, kifelejtették belőle a hőmérőt. Jeleztem a márkaszerviznek, mire azt a választ kaptam, hogy valószínűleg benne van csak kifelejtették a szoftverből. Most említsem a 14 éves autómat?
Üzemanyag fogyasztás:
A Nissan azzal reklámoz, hogy 20-25% fogyasztáscsökkenéssel számolhatunk az előző autókhoz képest. Bizony ez sem igaz. Az előző Navara kb 175000km alatt 10 literes átlagfogyasztással üzemelt. Autópálya város minden üzemmód együttesen. Dinamikus sofőr vagyok és ezt az értéket egy 2 tonnás autótól ilyen teljesítmény mellett kiválónak tartom. Ezután az új autótól nyilván jobbat vártam. Sajnos hiába. Az új autóval úgy bánok mint a hímes tojással, és ennek ellenére ez is elfogyasztja a 10 litert. A számítógép ugyan 8 literes fogyasztást ír, de az a kúton bizony 10 liter.
A fogyasztást egy ekkora ilyen teljesítményű autótól persze nem sokallom, de ha már 20-25% csökkenésről írnak, legalább a fele igaz legyen.
Kényelem:
A kocsiba beülve kimondottan kényelmesnek tűnik, de hosszabb úton már túl kemény az ülés. Kb 1 óra vezetés után elkezd fájni a derekam. Lehet ez szubjektív, de az utasom is derékfájásra panaszkodott. Deréktámasz nincs. A régi Navara-val 5-6 óra vezetés sem okozott derékfájást.
Menetteljesítmény:
(biturbo 190LE típus)Egészen jónak tűnik. Nagy a nyomatéka csendes. Az első szoftverfrissítésig éreztem egy lukat a gyorsításban, de eltűnt, egyenletesen finoman gyorsít. A motor jóval halkabb a réginél. Azt azonban nem tudom megítélni, hogy a motorzaj csökkenése miatt, vagy a karosszéria módosítása miatt autópályán nagyobb a szélzaj.
A nyomógombos indítás érdekes jópofa dolog, de itt is vannak kétségeim.
Ha beszállok az autóba indítok, minden tökéletes. Ha azonban valamiért bent ülök hosszan a kocsiban "várok a kompra" hallgatom a rádiót. Na akkor valamiért nem akar indulni. Ott nyomkodtam a gombot, és majdnem lemaradtam a kompról, mert nem indult. Lehajtáskor szintén így jártam. Nem értette a személyzet miért nem indulok és megyek le a kompról, amikor már mindenki elment. Lehet itt valami logikát meg kell tanulni, de a felhasználói könyv nem ír róla.
A ledes fényszórók fantasztikusak. Nem gondoltam hogy ilyen nagy javulást hoz a világításban.
A 4db kamera szintén jó dolog, csak külön szokni kell.
A visszapillantó tükrök kisebbek, hiányzik a kiesett látótér.
Rakodás katasztrófa. A régi típus tele volt hasznos rekeszekkel. Megszüntettek minden hasznos rakodóteret. Ülések mögött, alatt minden megszűnt. Kesztyűtartó is felezve, könyöklő felezve. Nincs hova rakni a menetlevelet.
Reklamáció és válasz!?
Az alábbi reklamáló levelet írtam a Nissannak:
Sajnos több ok miatt fel vagyok háborodva a Nissan Navara NP300 autóinkkal kapcsolatban!
Vettünk 3 autót a legmagasabb felszereltséggel, gyári felépítményekkel. Tudtommal ez az autó a Nissan egyik zászlóshajója, luxusautója.
(megjegyezném előzménynek, amit te is tudsz hogy 6 évig Navaráink voltak)
1) Nincs gyári tetőtartó, a gyári felépítményhez. (egy havi utánjárásomba, és egy csomó kidobott pénzbe került tetőtartó sínt beszerezni, színre fújni felszerelni) Milyen kocsi az amire nem lehet gyári tetőtartót tenni?
2) Nincs hőmérő az autóban. A kezelési utasítás szerint van, és ki kellene jeleznie, de valamiért mégis hiányzik. Hogy lehet?
3) A reklámban leírt fogyasztás csökkenés hazugság. Tudom lehet azt mondani, hogy vezetési stílustól függ a fogyasztás. Mielőtt ezt a választ kapnám, leírom hogy 6 évig egy korábbi Navarát vezettem, és több mint 1 millió kilométer van a hátam mögött. A régi kocsi komputere kb 10,4-10,5 literes fogyasztást jelzett, és ehhez képest 10litert fogyasztott, viszonylag dinamikus vezetési stílussal. Az új autó rendkívül jó fogyasztás értékeket mutat, de nem annyit fogyaszt. Miközben 8 liter körüli átlagfogyasztást mutat, esetlegesen alacsonyabbat is, a valóságban ugyanúgy 10 litert fogyaszt. Eddig 4000 km-t mentem vele, és minden tankolásnál, összevetettem a fogyasztott üzemanyag mennyiségét a megtett kilométerrel, a számolt átlagfogyasztás bizony 10 liter volt. A régi autóhoz képest talán 1-2dl csökkenés elmondható. Pedig az új autóval úgy bánok mint a hímes tojással. És itt nem kizárólag a fogyasztási érték a felháborító, hanem az hogy a Nissan azt hazudta, hogy 20-25% fogyasztás csökkenést értek el. Ez átverés!
4) Ami a leginkább kiverte a biztosítékot, az az autóriasztó. Elfogadhatatlan, hogy egy ilyen kategóriájú autóba nem lehet beépíteni egy normális riasztót. Hogyan lehetséges az, hogy nem tudják védelemmel ellátni a felépítményt? Hogyan lehetséges az, hogy a riasztó nem tudja becsukni az ablakokat? Hogyan lehetséges az, hogy a riasztó nem tudja becsukni a tetőablakot? Mindezt csak utólagos kábelezéssel „barkácsmegoldással” több napi munkával lehet megoldani. Számomra mindez felfoghatatlan. A korábbi alacsonyabb felszereltségű Navaráink tudták. Sőt a még korábbi Mazda B2500 autóink tudták! Sőt a 14 éves autóink tudják! A Nissan visszalépett 14 évet? Továbbmegyek, egy ilyen kategóriájú autónak, mindezt riasztótól függetlenül tudni kellene. Ha bezárom az autót csukja be az összes ablakot! Meggyőződésem, hogy ez csak egy szoftver módosítás. Vagy amatőrök vannak a Nissan fejlesztésén, vagy nem fejezték be a programot, és egy félkész autót adtak el!
A kocsinak természetesen vannak értékei többlet tudásai is, de ezek az alapvető hibák lerontják a jót.
Remélem hamarosan kielégítő megoldásokat kapok, és nem szükséges továbbmennem.
Válaszlevél a Nissan-tól
Hivatkozással a ............................... Autószerviz Kft. által továbbított panaszával kapcsolatban, engedje meg, hogy az alábbiakról tájékoztassuk. Mindenekelőtt engedje meg, hogy köszönetünket fejezzük ki, amiért a Nissan márkát tisztelte meg bizalmával és Nissan Navara gépkocsit vásárolt.
Mivel a Nissan számára kiemelten fontos az Ügyfeleink elégedettsége, ezért sajnálattal értesültünk panaszáról.
Az Ön által felsorolt kifogásokat a ........................................... Kft. Nissan márkaszervizzel és a Műszaki Osztályunkkal kivizsgáltuk teljes körűen, és az álláspontunk a következő:
1. Nincs gyári tetőtartó a gyári felépítményhez.
Ez a tartozék nem érhető el gyári opcióként a Nissan kínálatában.
2. Nincs hőmérő az autóban.
A kezelési könyvben nincs arra vonatkozó információ, hogy a járműben lenne külső hőmérséklet kijelzés.
A mértékegység beállítás kizárólag a navigációs rendszeren lehetséges, mivel ott csatlakoztatott szolgáltatásként bizonyos területeken elérhető az időjárás előrejelzés funkció.
3. Fogyasztás csökkenése:
Az Európai Unió területén, minden személyautó gyártó számára egységesen, a 80/1268/EEC rendelet szerint kötelező megadni a típusbizonyítványban szereplő fogyasztási adatokat, és ezeket az értékeket az ügyfelek tájékoztatása érdekében a katalógusokban is ilyen formában kell feltüntetni. Az ilyen módon, szabványos körülmények között mért tüzelőanyag-fogyasztási adatok a különböző típusok fogyasztási adatainak egységes szerepeltetése, illetve azok egyértelmű összehasonlítása miatt kötelező. Ennek megfelelően a gyár által megadott adatokat csak a szabványos mérési módszerekkel lehet ellenőrizni. A 80/1268/EEC szerinti fogyasztásmérés vizsgálat görgős járműfékpadon történik városi és országúti menetciklusok szimulálásával. A fogyasztás a kipufogógáz széntartalmú komponenseiből van számolva. A fent hivatkozott európai egységes előírás az összes autógyártóra egységesen kötelező, járműfékpadi körülmények mellett, kipufogógáz károsanyag-tartalom mérésből matematikai úton visszavetített mérést ír elő, amelynek alapján az autógyártók meghatározzák és közzéteszik a gépjárművek üzemanyag fogyasztási adatait. A fentiek szerint meghatározott fogyasztási adatoknak kell, hogy a gépjárművek megfeleljenek. Ennek megfelelően, bármiféle, országúti körülmények között végzett összehasonlítás mindössze tájékoztató lehet, de semmiféleképpen nem irányadó.
4. Autóriasztó:
Automata ablakfelhúzó elektronika nincs az autóban, utángyártott formában elérhető. Ez a tartozék nem érhető el gyári opcióként a Nissan kínálatában.
Amennyiben további kérdése merülne fel, kérjük, forduljon bizalommal hivatalos Nissan márkakereskedéseinkhez, vagy hívja a 80/333-888 ügyfélszolgálati telefonszámot, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére, vagy látogasson el honlapunkra: www.nissan.hu.
Személyes megjegyzésem:
Úgy gondolom, hogy felháborító ez a levél. Számomra ez azt jelenti megvetted az autót most már le vagy sz…va!
Vegyük pontról pontra:
1. Nincs gyári tetőtartó a gyári felépítményhez.
Ez a tartozék nem érhető el gyári opcióként a Nissan kínálatában.
A vásárolt auto, egy teherautó. A teherautóval nem lehet pl létrát szállítani?
Vásárlás előtt ezt közölni kellene! A teherautót munkavégzéshez használjuk, és rendszeresen szállítunk hosszú létrákat. Most mit csináljak? Vegyek még 3 autót? Ha ezt tudom nem vásárolom meg ezeket az autókat!
2. Nincs hőmérő az autóban.
A kezelési könyvben nincs arra vonatkozó információ, hogy a járműben lenne külső hőmérséklet kijelzés.
A mértékegység beállítás kizárólag a navigációs rendszeren lehetséges, mivel ott csatlakoztatott szolgáltatásként bizonyos területeken elérhető az időjárás előrejelzés funkció.
Sajnos valóban nem említik sehol a hőmérőt. Viszont ez olyan alapvető felszerelés, hogy külön jelezni kell a hiányát! (mellesleg a gépkocsi fedélzeti elektronikája rendelkezik hőmérővel, és használja a motor működéséhez) A régi alacsonyabb felszereltségű Navarában benne volt!
3. Fogyasztás csökkenése:
Az Európai Unió területén, minden személyautó gyártó számára egységesen, a 80/1268/EEC rendelet szerint kötelező megadni a típusbizonyítványban szereplő fogyasztási adatokat, és ezeket az értékeket az ügyfelek tájékoztatása érdekében a katalógusokban is ilyen formában kell feltüntetni. Az ilyen módon, szabványos körülmények között mért tüzelőanyag-fogyasztási adatok a különböző típusok fogyasztási adatainak egységes szerepeltetése, illetve azok egyértelmű összehasonlítása miatt kötelező. Ennek megfelelően a gyár által megadott adatokat csak a szabványos mérési módszerekkel lehet ellenőrizni. A 80/1268/EEC szerinti fogyasztásmérés vizsgálat görgős járműfékpadon történik városi és országúti menetciklusok szimulálásával. A fogyasztás a kipufogógáz széntartalmú komponenseiből van számolva. A fent hivatkozott európai egységes előírás az összes autógyártóra egységesen kötelező, járműfékpadi körülmények mellett, kipufogógáz károsanyag-tartalom mérésből matematikai úton visszavetített mérést ír elő, amelynek alapján az autógyártók meghatározzák és közzéteszik a gépjárművek üzemanyag fogyasztási adatait. A fentiek szerint meghatározott fogyasztási adatoknak kell, hogy a gépjárművek megfeleljenek. Ennek megfelelően, bármiféle, országúti körülmények között végzett összehasonlítás mindössze tájékoztató lehet, de semmiféleképpen nem irányadó.
Nem mellébeszélést kértem. A reklámokban 20-25% fogyasztáscsökkenést hirdetnek. Ez a fogyasztó átverése! Jó ha 2% a csökkenés. A számítógép városi közlekedésben rendszeresen 5-6l fogyasztásokat ír. Ez beszélő viszonyban sincs a 10l fogyasztással. A kuton 660km-re 65l üzemanyagot tankoltam. Gyakorlatilag minden tankolásom ezen érték körül mozgott. Ez bizony közelebb van a 10l-hez mint a 6-hoz. Mivel az auto számítógépe olyan értékeket ír ki ami köszönő viszonyban sincs a mért értékekkel, úgy gondolom ez a vásárlók szándékos félrevezetése.
A régi Navarában pontos volt a számítógép!
4. Autóriasztó:
Automata ablakfelhúzó elektronika nincs az autóban, utángyártott formában elérhető. Ez a tartozék nem érhető el gyári opcióként a Nissan kínálatában.
A vásárlás folyamán jeleztem, hogy autóriasztóval kérem az autókat. A válasz az volt, még nem tudnak rá árat mondani, de mindenképpen megoldják. A gépjárműveket azért rendeltük gyári dobozzal, mert nagy értékű elektronikai árut szállítunk benne.
Ha ezt közlik velem előre, ez az auto szóba sem kerül vásárláskor.
És hol lehet utángyártott elektonikát venni? Ezt az autót nem fejezték be.
14-15 évet visszalépett a Nissan? A régi Navarában ez működött!
Azóta kiderült még néhány rossz tapasztalat ami nem szerepel a reklamációmban.
A gyári felépítményen lévő pótféklámpa, pedálra lépéskor csak felvillan. A pedál többszöri lenyomására világít folyamatosan. Mindhárom autónkon fennáll ez a jelenség. Jeleztem a márkaszervíznek. Nem tudják az okát utánakérdeznek a Nissannál.
A sofőroldali küszöbnél a küszöbtakaró lötyög. Lenyomom a patent működik, lent marad, majd néhány óra múlva ugyanúgy lötyög.
Mindhárom gyári doboz beázik. Nem egységesen, minden auto máshol ázik.
A rakodás nagyon nehézkes. Az auto hasmagasságát megemelték, így a rakodási magasság is emelkedett. A magasabb autóra magasabb ajtót tettek, ami csak vízszintes helyzetig nyitható le. A lenyitott ajtó miatt alig lehet benyúlni a raktérbe. 198cm magas vagyok, de ha rakodni akarok, akkor négykézláb be kell másznom a dobozba!
Véleményem szerint az auto légellenállása megnőtt (a régihez képest), gondolom a magasság növekedés miatt.
Szégyennek tartom, hogy a legmagasabb felszereltségű autónál ilyen problémák lépnek fel!
Ha valaki ilyen autót vásárol, készüljön fel hogy csak addig fontos ügyfél amíg vásárol.
Ha már megvette “utána a vízözön”.
Hibalista
- Rövid idő után szoftverfrissítés. - Gyári doboz beázik. - Doboz pótféklámpa nem működik megfelelően. - Küszöbsin felválik. - Nincs hőmérő. - Nincs gyári tetőtartó sin, a gyári dobozra. - Nem tudnak riasztót tenni bele.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Navara | Következő autója? | valami más |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
