A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » NP300 (2015)

NP300 2.3 dci 190LE, 4x4 Aut, tekna 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az Év Pickupja-avagy kis hibával a zongora is szól

Szöveges ítélet

Nemrég vettem át az új NP300-ast, TEKNA felszereltséggel, aut. váltó, 4x4, 190LE biturbo motor, elektromos bőrülésekkel, tetőablakkal, full extrás kivitelben. Csak a hátsó diffizár hiányzik belőle, de úgy ítéltem meg, hogy erre igazából nem lesz szükségem. Ahová nem elég a 4 kerék felező, oda be se megyek.
Ezelőtt is navarám volt 5 évig, az előző verzió, a faceliftes, van összehasonlítási alapom. 4000 km-t tettem meg vele idáig, ezek az első benyomásaim:

Külső: igazán impozánsra sikerült, eltávolodott a szögletes dobozformától, viszont épp eléggé robosztus így is, tekintélyt parancsoló. Szép a festése, finoman záródnak az ajtók, magasabb az övvonal, a tükrök kisebbek, de elégségesek. Laposabb a szélvédő, jobb az alaktényezője, és a kilátás is egész jó belőle. A 18-as kerekek nagyon jól néznek ki, és a hátsó tekercsrugós futóművel kiegészítve, egész kényelmes lett, nincs a szokásos merevhidas elpattogás az úton. Kanyarvételi sebesség is nőtt, az autó nagyon stabil, kis dőlése azért van. A gyári prémium felépítményt kértem rá, béléssel, vonóhoroggal. Nem bántam meg, kissé döntött hátrafelé, de legalább nincs olyan tehervagon formája így. Oldalablakok is nyílnak, hátsó zár központizáras, ledes belső világítás, és a féklámpa is.

Tanksapka fedél mágneszáras, az autó kényelmes kulcsnélküli nyitású, illetve nyomógombos indítású. Az automata váltó 7 fokozatú, nagyon kellemesen és takarékosan mozgatja a közel 2tonnás járművet, igaz még szoknom kell, de a jóhoz nem nehéz hozzászokni. Van lejtmenetvezérlője is, de ezt még nem volt alkalmam kipróbálni, sem a vészfékező rendszert.

Megdöbbentően szépek és jól világítanak az automata szintszabályzós, és sötétedésérzékelős LED fényszórók. Van ugye LED-es nappali menetfény, ami nagyon jellegzetes ívet ad az orrésznek, erre automatikusan kapcsolódik rá a tompított LED fényszóró sötétedéskor, és a távfényszóró még erre pluszban jön, az is LED. Én mindig is xenon hívő voltam, de ez még azoknál is jobb.

4 kamera figyeli a manőverezést, sőt zoomolás is lehetséges a jobb első kerékre, ami nagyon hasznos egy padka mellé álláskor, hídra álláskor. Enélkül veszélyes egy mozdony lenne.

Pár dolog hiányzott az autóról (van amit lehet kiegészítőként gyáriban horror áron vásárolni, van amit nem), így ezeket külön szereztem be, úgy mint küszöbvédők, kilincsvédők, lámpavédők. Az orrész kapott még egy gyári krómcsövet alul, így keretbe foglalja az orr részt.

A motor 2.3-as 190LE biturbó motor, renault-nissan eredetű, nagyon szépen húz, dupla láncos vezérlésű, kettőstömegű nélküli, remélem nem lesz gondom vele.

Fogyasztás még bejáratás alatt (4000km nél): megmértem tankolástól tankolásig pontosan, gps-szel az útvonalat, és összehasonlítottam a fedélzeti kompjúterrel is. Az eredmény 7,5l/100km, hosszú úton, bent 50-60, kint 90-100 as tempónál, oda-vissza úton. Az autó távolságmérése pontos jelenleg kicsit alulmér az új gumik miatt gondolom, a pillanatnyi sebesség 5-10km/h-val fölé van kalibrálva.

Köszönhető ez gondolom nagyrészt az igen kiváló Conti CrosscontactLX-2 gumiknak, amik igen halk és gazdaságos haladást tesznek lehetővé, és könnyű terepen is megállják a helyüket.
A fedélzeti számítógép 7,1l-t mutatott átlagnak, a katalógus pedig 7,0 ír vegyesben, városon kívül pedig 6,0litert...ezt én sem gondoltam komolyan, ezért nem ért meglepetés, a 7,5l ha még csökkenni fog a bejáratás után, az tökéletesen elfogadható egy ekkora dromedár esetében automata váltóval ugye.
Kicsit hiányolom a jókora méretű és súlyú motorháztető emelő teleszkópokat, de remélem túl sűrűn nem kell nyitogatnom.

Szélzaj, menetzaj minimális, igen csendes a járműszekrény, igaz autópályán még nem próbáltam.

Beltér: A legkiemelkedőbb újdonság a szuper kényelmes, és igen igényesen kialakított bőrülések. Elektromos deréktámasszal rendelkezik. Sajnos csak a vezetőoldali, és csak az elektromos.

A műszerek, kezelőszervek jól átláthatóak, minden kézre áll, nem egy BMW minőség, de hát ez mégiscsak egy teherautó. Utazási komfortban vetekszik egy SUV-val, ezeken a jó kis hazai rázatókon, kátyús, hosszbordás utakon, ugratós vasúti átjárókon simán közlekedik át, kigyalulva az egyenetlenségeket. Ugyanez jellemző a kemény bakhátas göröngyös földutakra is. Az automata váltóval kombinálva, sima az utazás bármilyen földúton. Érdemes kipróbálni, ebben nagyot alkotottak a nissan fejlesztői. Én mindig is pickupokkal közlekedtem (ez az ötödik, próbáltam már a mazda-ford párost, toyotát, mitsubishit, és az előzző navarát), de mind közül magasan ez viszi az utazási komfort díjat. Nem véletlenül lett az Év pick-upja európában.
Kormányzása kitűnő, fordulóköre is jobb. A kormány kicsit vékonynak tűnt, ezt orvosoltam egy jobb minőségű bőr kormányvédővel. A kormány magasságban állítható csak. Kér hogy hosszirányban nem.
Egyszerűen élvezetes a vezetése, élményt ad, ahogy veszi a kanyarokat, és tünteti el az út egyenetlenségeit.


Akkor a hiányosságai/negatívumai: Nem akarok itt most véleményt írni a nissan marketing politikájáról, a dezinformáltságairól, parasztvakításairól, csak felsorolás szinten írom, amit hiányolok az előző navarához képest is, de ami a többi versenytársa felszereltségeihez képest is nagy lemaradásban van az a beltér. Vannak filléres nevetséges dolgok amik hiányoznak, de az is fájó, hogy komolyabb felszereltséget nem is lehet megvásárolni hozzá plusz csomagban, mint a SUV társainál pl.
Tudom hogy egy navara sosem lesz Dodge RAM, habár próbálkozik... de igazából nem is a luxus felszereltségek, a fabetét, a hímzett bőr ülések, a sok króm hiányzik, hanem pár alap filléres dolog, amiben valljuk be visszalépés az előző kiadáshoz képest is.
Értem én hogy uniformizálni kell az autókat, azonos alkatrészek köszönnek vissza a nissan 4x4-es családjában, úgy mint az óracsoportok, kezelőszervek, ülések, kormány stb. Azt is megértem, hogy ha most mindent beleraknak ami tudnának, a komplett biztonsági csomagot, állítható kormányoszlopot, stb, akkor mit adnának majd 3 év múlva esedékes facelifttel el?

Na de mégse értem én a Nissant. A navara mindig is egy osztállyal feljebb játszott a kategóriatársainál, és most is oda törekszik. Ezzel ellentétben semmi egyéniséget nem hozott a beltér kialakítása, túl uniformizált, gömbölyített egyenformák, a használt anyagok is olcsó hatást keltenek, a pikkelyes műanyagok, a teszkóezüst festett részek, a bringanyereg kialakítású formátlan kormány, a tévé távkapcsolóra hajazó gombok stb...nagyon lehúzza a beltér minőségérzetét.

Ezek az apróságok, amik bosszantják az embert, és ha ez meglenne nem vágyna többre, se Mercedes pickupra se bmw-re..de addig,.,..kénytelen beérni a kisebb komforttal, mert nincs más.


Ilyen hiányosságok például:

Nincs: vezető oldali kapaszkodó- vezetés közben is sokszor tehermentesíti az ember magát, vagy fájós derékkal kapaszkodva száll ki be az ember. Az előző verzióban is volt, és a kategória társainak is mind van. Ott van a helye is ugye, mert a kaszni úgy van kialakítva, hogy jobbkormányos esetben felerősíthető legyen.

Nincsenek küszöbsínek- hja megvásárolható külön... (hadd ne mondjam, hogy egy dusterban is van..)

A régiben nagy méretű dupla kesztyűtartó volt. Ami ebben van az vicc méretű, kamu amit a brosúrája ír, hogy hatalmas kesztyűtartó...suzuki swiftben is nagyobb van!!!
Egy kézitáska alig fér bele. Ja és nem zárható. Nálunk. Amerikai/távolkeleti verzióban igen...Nem merem ott hagynia az autót, benne az értékeimmel, igazolványokkal. Világítás sincs benne. Az előzőben az is volt. Elvártam volna jobb ergonómiai kialakítást, és dupla, hűthető, zárható, világított kesztyűtartót.

Nem is értem, de több felszereltség "hiányzik" az autóból, ami más országokban megvan. Hozzánk európába ez a lebutított verzió jön...mindenki gondoljon amit akar...

Könyöklő kisebb lett, emiatt a középső doboz is igen kicsi, (belevezették a hátsó üléssor szellőztetőt)
Nincs az a felnyíló tároló középen a műszerek alatt, amit nagyon szerettem. Nincs a szellőzők alatt kiugró pohártartó (Amerikában van)

A legnagyobb csonkolást a hátsó üléssoron követték el:
A hátsó üléstámla nem lehajtható! (mögötte elférnének a szerszámok), nincs hátsó könyöktámasz, se egyetlen pohártartó sem, (amerikai verzióban van).
A hátsó üléspad felhajtható ugyan, de vicc hogy nem akad ki, és úgy kell egy kampóval kikötni, amihez plusz 2 kéz kell, kilóg egy kis kampó az ülésből azzal lehet nagy nehezen kiakasztani. Engem is kiakaszt az ilyen óccsósítás. A másik oldalon meg kilóg egy 3cm-es piros!!! színű gumipókdarab, azzal le lehet rögzíteni az üléspadot. Hát elég nevetséges.

Az ülés alatti műanyag tágas, hálós tároló rekeszek is megszűntek, helyette van tépőzáras kárpitszövettel burkolt farostlemez, ami két mélyedés tetején van. Ezen van egy lőrés, amin keresztül ezt-azt be lehet rejteni, de nem valami kulturált, kézfej alig fér be, éles lemez határolja, jól felsérti az ember kezét, de egy nagyobb távcső pl. már nem fér be.


Vicc hogy az első utasülés már nem elektromos... a réginél még az volt.

Sok belső égő LED-es, de az ajtókban már nem LED van, sem a ködlámpákban, sem a rendszámtábla világításban...nincs lábtérvilágítás, sem tócsalámpa, ezeket egy ajtóvilágítás próbálja pótolni...

Ajtózsebek a brosúrában agyonajnározottal ellentétben kicsik, alacsony a peremük, kiesik belőle minden, vagy be sem fér. A4-es mappa nem fér bele. Nincs egy menetlevéltartó. Sem aprópénztartó. Helyette lapos rakódók vannak (használhatatlan, minden gurul rajta), oldalsó kis lapos rekeszek is gusztustalanok, a szélvédő alatti nagy lapos résszel sem lehet mit kezdeni, a 12V csatlakozó a szélvédő alatt is csúnya, én nem dugnék oda semmit, a zsinór meg szem előtt lobog..vicc.

Az egész beltér tágas, de tároló helyek, rekeszek stb minimálisak, a beltér ergonómiája hagy kívánnivalót maga után.

Igazából 3 dolog van pluszban az előző típushoz képest...( a hátsó középső fejtámla, hátsó szellőzés, indítógomb), a többit egyszerűen megszüntették, a mérleg mindenképpen negatív...


A szoftveres kiszolgálás, applikációk, elektronikus segítségek is csak korlátozottan vagy nem elérhetők (ez megint nem költség, belefért volna egy biztonsági csomagba)-miért nincs ilyen? Egy guminyomás ellenőrző rendszer sem ártana bele...


De a legnagyobb hiányosság, amit nem értek, hiszen az autó 100% biztonságra törekszik, mindenre figyelmeztet stb, hogy egyszerűen nincs külső hőmérséklet jelző! Egy 10Mft –os autóban, ráadásul terepjáró, tehát igazán ki lesz téve a külső körülményeknek. Se figyelmeztetés az út lefagyásra stb.
A középkijelző beállításában azonban ki lehet választani hogy milyen mértékegységben mutassa a hőmérsékletet (F vagy C), de az sehol sem mutatja. Igazából nem is ott kellene, hanem a km óra kijelzőjén, mint minden más normális, akár alsó kategóriás személyautóban.

Bezzeg a kocsi színét a kijelzőn azt ki lehet választani...na arra aztán nagy szükség van...
A navi fejegység magyarul beszél, de a fedélzeti számítógép nem...ezt nem lehetne összehangolni? Azon kívül a fedélzeti számítógép nagyon kezdetleges, nem lehet oldalanként beállíttatni hogy milyen sort, adatot akarunk látni pl. egy oldalon a tempót és az átlag fogyasztást, azok között folyton lapozgatni kell, ha információhoz akarunk jutni.

A tetősínre való kereszt tartókat külön kell megvenni rá, a régin alapban volt rajta.
A diffizárat is külön kell megvenni rá, a régiben alap volt.

Amerikai verziókban a hátsó ablak középe eltolható, jól jönne kutyásoknak, ebben nincs ilyesmi.

Pótkerék: teljesen feleslegesen hordunk magunkkal egy teljes értékű, gyári 18-as alufelnit, 18-as gumival kb 130-140eFt értékben. Nagyon lopják a pótkerekeket a pickupokról, elég lett volna egy egyszerűbb acélfelni is.

Konkurenciánál már meglévő egyéb extrákon is el lehetne gondolkozni: mint pl. éberségfigyelő, táblafelismerés, sávelhagyás figyelmeztetés, holttérfigyelő, automata reflektor lekapcsolás, guminyomás ellenőrző rendszer, adaptiv tempomat, hogy csak a fontosabbakat említsem. hangvezérlés, állófűtés is volt az előző verzióban, ebből ezt is kispórolták.


Konklúzió: egy nagyon jó alapokkal rendelkező jármű, kisebb fogyatékossággal, és hát az emberi tényezőn, ergonómián, és a kiszolgáláson van még mit fejleszteni.

Az ár/érték aránya még azért mindig nagyon jó, hűségkedvezménnyel előrendelésben céges kocsiként több mint vállalható.

Hibalista

- Még semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2016
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Navara 2010 Következő autója? Navara 2020
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan NP300 (Navara) 2015

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)