Nem csak a márkajelzés miatt jó autó
Szöveges ítélet
Nissan Almera Visia Plus 5a
Küls?: Sokan mondják, hogy az Almera elég jellegtelen autó. Sosem értettem ezt a kijelentést, f?leg nem az 5 ajtós esetében. A ráncfellvarrási utáni kinézet pedig különösen nehezen titulálható jellegtelennek, mindenképpen egyedi megjelenés? autóról van szó. Ha elindulunk az autó orrától, talán a fényszórók a leginkább meghatározó design-elemek, alapvet?en megváltoztatták az autó arculatát. Sokat dobott a kinézeten az új lökhárító-kialakítás is. Míg a lemezek alapjában véve változatlanok, az autó összképét tekintve igen komoly változások történtek.
A lámpákra visszatérve érdemes megemlíteni az ékszakai közlekedés tapasztalatait. Véleményem szerint a vetít?lencsés megoldásnak köszönhet?en a tompított fényszóró teljesítménye elmarad a hagyományos megoldásétól, hiszen a megvilágított zónát (ami mellesleg kielégít?en nagy) egy elég határozott vonal választja el a sötétségt?l, a fényszórás nem az igazi. Ez táblák észlelése szempontjából nem a legjobb. Mikor új volt az autó, el is kellett vinnem fényszóróállításra, mivel nem világított elég távol. Jelenleg olyan magasan áll, hogy ennél feljebb már nem lehetne állítani, mert vakítaná a szembe jöv?ket. A távolsági fényszóró teljesítménye azonban nem hagy maga után kívánnivalót, kiváló.
Bels?: Azt hiszem, ez a terület az autó gyenge pontja és er?ssége is egyszerre. A felhasznált anyagok min?sége nem tökéletes. A kárpit tapintásra nem a legkellemesebb, tartóssága azonban nem hinném, hogy kérdéses lenne. Meg kell azonban jegyezni, hogy az Acenta és a Tekna kivitel más kárpitokkal készül. Az ülések nagyon kényelmesek, oldaltartásuk nagyon jó, párnázottságuk kellemesen kemény. Az ül?lap hossza is teljesen jó. Olyan érzés, mintha az emberre rá lenne öntve az ülés, 3 óra folyamatos üzem után sem kényelmetlen. A hátsó ülés már más tészta…
A kormány fogása kit?n?, nagyon jók a hüvelykujjnak kialakított bütykök. Ki kell emelni, hogy az ergonómia kifogástalan, minden kézre esik. A m?anyagok kopogósak, de szemre jó min?ség?ek. A tárolórekeszekben nincs gyári gumiborítás, így l?tér jelleg? útjaink megszólaltatják a bennük tárolt dolgokat. Egyébként nem zörög az autóban semmi. Földúton haladva sem hallani nyiszogást, merev a karosszéria. Az összerelés min?sége az én autómban hibátlan, de úgy tudom, a facelift utáni els? id?szakban voltak hiányosságok. A hátsó helykínálat nem a legjobb. Egy 185 cm magas ember elfér maga mögött, de a fejtér már ennél magasabbak részére lehet, hogy kevés. A csomagtér 355 liter, de foglalják a helyet a kerékdobok, illetve a hátsó ülés mögötti keresztirányú merevítés.
Vezetés: Felt?n?en kellemes az autóval sz?k helyen man?verezni. A hátsó l?résszer? ablakok ellenére nagyon jól átlátható a hátsó terület, a nagy felület? tükrök szintén hasznosak. A kormány 2,75-öt fordul ütközést?l ütközésig, a rásegítés mértéke n?knek lehet, hogy egy kicsit kevés, én pont jónak találom. A fordulókör egy kicsit nagy. Figyelni kell arra, hogy az autó orrának elég nagy a túlnyúlása. Meglepetés okozhat az orr lekerekített ék kialakítása. A sarkokat hamar érzi az ember, lehet centizni, de az orr közepével vigyázni kell.
Városi közlekedésre nem a legjobb az autó, 70 alatt szenved. Ez a hosszú fokozatoknak köszönhet?. 40-nél érdemes 3-asba rakni, 60 alatt nem kell négyes. A gyorsulás a gyári adat szerint 13,1. Saját mérés szerint két személlyel (együtt kb. 170 kg), tele tankkal 12 s. Kettesben pont a piros mez? határánál van 100-on. 5-ösben 110-nél forog 3000-t, nem egész 4500-nál 160 a sebesség. Utazósebességnek autópályán 150 az ideális. A motorzaj nem zavaró ekkor sem. A motor könnyedén felpörög, szereti a magas fordulatot. 2500-3000-t?l már él, 4000 felet húz igazán, leszabályozásig töretlenül. A váltó nagyon könnyen jár, pontosan és teljesen akadásmentesen kapcsolható, és bár kicsit hosszú úton jár, ennek ellenére a gyors váltásokat is ellenállás nélkül viseli. Kifejezetten kellemes vezetni az autót. A fék nagyon jól adagolható. A futóm? hangolása nem annyira feszes, mint a régi Almeráé, kicsit lágyabb, a kanyarban d?lés valamivel nagyobb. Nem sportos hangolású, de nem is franciásan kényelmes. A kanyarokat jól t?ri az autó, a nagyobb úthibáknál sajnos felüt. A futóm?zajok szigetelése lehetne jobb. Most, hogy téli gumik vannak fent, egy picit nagyobb a gördülési zaj, de nem érezhet? akkora különbség, mint a régi Almera esetében.
Fogyasztás: vegyes használat, sportosba hajló, dinamikus de kíméletes vezetési stílus mellett 7,6 az átlagfogyasztás. Az eddigi legjobb eredményt tisztán országúti menetben klímával 3 személlyel elég sok el?zéssel produkálta: 6,4 liter.
Amin változtatnék: bels? anyagválasztás és helyenként bels? design, mindegyik ablakemel? legyen automata, ne csak a vezet?oldali, rövidebb váltóút, több tárolórekesz, jobb gyári hangszórók, rövidebb fokozatok, lehet?leg 6. fokozat, küls? tükör f?thet? is legyen.
Hibalista
- Bels? világítás kapcsolója kontakthibás volt, de egy csavarhúzó segítségével 5 perc alatt kultúráltan orvosolható.
Ide hordtam szervizbe
summit
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Almera 1,4 | Következő autója? | majd kiderül |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
