Családi autó, és elpusztíthatatlan haszonjármű
Szöveges ítélet
Münchenben vettem 2002-ben, papírforma szerint 250000km-el, valóságban 400000 körül. Valaki már berhelte, de ez csak utólag derült ki, meg a már kinyúlt extrákból, és a motorban hagyott alkatrészből.
10000km után a motor megállt, mert egy szelepék bekerült a vezérműlánchoz, és az ekkor elszakadt lánc szétverte a motor elejét, de mivel a hengerfej is problémás volt, egy füst alatt azt is megcsinálták potom 700e-ért. A blokkot nem bontották meg.
Azóta utólértem magam a kicserélendő alkatrészekkel.
A használatról: Nekem a legrövidebb legalacsonyabb változat van, gyárilag kárpitozott két sor üléses üvegezett kisbusz. Szinte csak Pesten használom. Remekül lehet vele parkolni, jobban gyorsul mint egy átlagos 1,6-os benzines autó. Fogyasztás 9 körül. 2500rpm felett az új dízeleket lealázó nyomatéka van. Tartósan erölködés nélkül tudja a 140-150-et,( BP-Adria) 130-nál hangja sincs. A 2900ccm és az öt henger nyújtja amit kell. A gyerekeim imádják, bár a hátsó üléssor kényelmetlen. Nincs kapaszkodó, és lábtér. Viszont nyaraláskor minden belefér, meg 5 bicikli. Télen ha nincs benne 300 kg a hóban nemigen mozdul, és hajlamos a farkidobálásra is. Az ABS hibátlan, az elektronikus fékdifferenciál alig valamit ér. Papíron 800 kg-ot tud, de 1300-at vittem vele, minden panasz nélkül vitte.
Nagyon szeretem, és bár ezeket nem belvárosi használatra gyártották, hibátlanul megfelel. Tanulság, hogy berhelt lelakott, gagyizott darabot nem szabad venni, mert amit az előző nem költött rá, azt neked kell. Amit kicserélsz, az viszont egyhamar nem megy tönkre. Most már én is inkább gyüjtök mellé, és olyat hozok ami O.K. Használtam transit-ot (kb 100000km)az sem volt rossz, de ez másik osztály.
Hála vezéreinknek, a kétsoros vegyeshasználatú tgk. nálunk szgk, nemúgy mint a disco jeep-ek. Ezért fémdobozos lesz a következő, de legalább 213-as, ami még mindig csak a 2.2-es motorral van, amitől kicsit tartok. Most 10 év után már erősen megindult a rozsda, (zsanérok, ajtók alja, sárvédők)ezt megcsináltatom, lefényeztetem, aztán meglátom.
Hibalista
- Motorhiba 700.000,-
- AGR 35.000,-
- Féktárcsa elöl + lengéscsill.
- Féktárcsa és dob egyben hátul + lengéscsill
- Világítás kapcsolo még cserére vár
- Első lámpabúra (ezen lehet csak üveget cserélni 10.000
- Karambol miatt első futómű, kormánymű bontott de hibátlan 200.000
Ide hordtam szervizbe
Hunyadi út drága, de korrekt.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Szigetszentmiklós Tóth Bálint olcsó, jól dolgozik, maximálisan megbízható
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 92000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Sprinter, legalább 120LE |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
