Mercedes-Benz W126 300TD 24V Intercooler.
Szöveges ítélet
""Teljesen elégedett vagyok vele,szerintem mivel egy Mercedes-Benz W126-ról van szó ennyit írni pont elég nincs mit részletezni erről a kocsiról!!
Talán még annyit,hogy ez mint a címben látható nem egy szériában gyártott 126-os,mert 2500ccm turbó diesel motorral nem gyártották,ergo épített diesel,ami sok kritikát kap de én hiszek abban,hogy lehet egy kocsit korrekten,és precizen átépíteni,és ezen a kocsin igyekeztem eleget tenni ennek a hitemnek így mindent megvettem ami az eredeti USA 300TD/6hengeres-ben van pl: Eredeti USA tágulási tartály,légszürőház,vízhűtő,motortartó bakok,és számtalan apróság,szóval egy 2.5TD motor van berakva egy teljesen usa diesel motortérbe,semmi kokányolás--hegesztés,szigszalagozás stb.
Így sem egy gyári diesel w126,de korrekt,és minőségi átépítés!!
De ennek vége,mert megérkezett az álom mej esetemben egy OM606 3000ccm 24V Turbo Diesel motor,amiről MB-és körökben tudni,hogy a motor alsó része (a tömb) egy az egyben egyezik a OM603 TD motorral,csak egy 24 szelepes hengerfejet kapott. Remélem hamarosan új ítéletet írhatok,de azt már egy W126 300TD-Intercooler 24V-ről. ""
A fentieket nem régen írtam,és mint ahogyan zártam az elöző ítéletet,most írok pár szót a 300TD 24V mocirol ugyan is belekerűlt a motor.
Sajnos nagyon sokat nem tudok írni mert még teszt fázisban van a dolog,de az eddigiek nagyon pozitívak.
Konkrétan ami azonnal észrevehető volt az a hathengeres motor másfalyta viselkedése minden esetben,körülményben--ez értendő járáskultura,teljesítmény,váltóreagálások (automata) hangok.
Ezek közűl minden megváltozott és gyakorlatilag az embernek olyan érzése van mintha egy másik kocsiba űlt volna be.
Az átépítés okozott sok kellemes meglepetést,noha tudtam,hogy ez a motor a tömbjét tekintve megegyezik a gyárilag is 126-ba szerelt 300TD tömbjével,féltem,hogy lesznek anomáliák amik majd okoznak fejtörést de szerencsémre semmi említésre méltó nem történt,ugyan is minden stimmelt ahogy az megvan írva,legyen az motorbak,váltóbak,váltópálca,kardán,hütőrendszer (fentiekben emlitettem,hogy az már teljesen usára építve általam),elektronika(csak rádugtam a 6 hengeres izzítórellét). Amit nekem kelett utólag külön elkészíteni az az intercooler,és a gázmechanika,mert ez gyárilag cooleres motor,és a gáz már elektromos a 210-ben.
A kocsiban klíma is van,ezt egyszerűen átcsavaroztam erre a motorra,(minden stimm!!)és az is működik szépen.
Egyenlőre ennyit tudok info gyanánt írni,biztos lessz még miről!!:)))
Hibalista
- Jelentéktelen,rutinos dolgok: - Fégbetét - Féktárcsa - Ékszíj - Gázolajszürő - (nem romlottak el,de nem szoktam megvárni az utsó pillanatot)
Ide hordtam szervizbe
Szerelő vagyok,és javítom,néha lusta vagyok és olyankor Bór Gabi :) De topikról is szoktam tanácsot kapni ha elakadok,mert ugye jó pap holtig tanúl,nem restellek tanácsot kérni,mégha szerelő is vagyok. Topik főszerelési tanácsadó: Csabais mester.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 416000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | Mercedes-Benz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
