A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1979-1991)

S MB W126 560se 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Guldenburgok öröksége......-meg az enyém

Szöveges ítélet

Kicsit hosszú lesz,nem egy 126osról írnék. . . . szóval... Fiatal srácként élénken él bennem a film(A címben),annak is főleg az első néhány epizódja melyben feltűnik egy lakkfekete,,sofőrös,elegáns,500as.azt én jó mélyre ástam a hipotalamuszomban,hogy hátha egyszer felnövök egyhez kellőképpen. Hosszú és rögös út vezetett odáig de a kitartás nem volt hiába való,ma már a negyediket birtokolom,és a négyből három kiemelkedően jó állapotú(tehát nem az 1-1.5M-s árfekvésű)volt,de a negyedik sem volt ócska,inkább csak kicsit puritánabb és szerencsétlenebb sorsú. Az első egy,hihetetlenül jól felszerelt,minden földi jóval ellátott,tényleg fullosnak mondható 300as volt amin meglepő módon kivétel nélkül minden működött is.Ennek ellenére komoly gyomorgörccsel vettem át a kulcsait és indultam vele haza aminek egyszerűen annyi volt az oka hogy elég mélyen beleástam magam ezen technikák csínjába-bínjába s a sok jó tulajdonsága mellett bizony rosszat is olvastam róla(többek közt itt is). Aztán vártam a nagy csalódást,hogy mikor döglik be(Szkeptikus ember vagyok),de hál isten semmi. Szépen elmúlt az érzés.Kifogtam a "szent grált",több helyen is átnézettem,de mindenhol elismerő szavakkal illették. Olyan volt mint egy bomba 45ös milf,nem csak a hozzáértő férfiak tekintetét vonzotta! Aztán egy szép nap nekem szegezte a kérdést egy velem egykorú srác hogy mennyiért adnám el a kocsit?Én meg szívbaj nélkül a vételár 2.5-szeresét mondtam,mire Ő nem igen jött zavarba,kifizette,kezet ráztunk,és többé nem láttuk egymást.Tudtam hogy bazi jó üzletet csináltam,de azt is hogy a srác nagyon jól járt . Fél év múlva már fizikai fájdalmat okozott hogy nem áll egy a garázsban,úgyhogy egy gyors döntés eredményeként beújítottam (nem kellett volna!!!)egy szintén 300SE-t,de szegénykém olyan "pure edition"-ra sikeredett hogy még az ablak is kézi tekerős volt.Motoros ülés óne,állófűtés nulla,ülésfűtés zéró. . .oké hogy ami nincs az nem romlik el,de ennyire???Zöldikével,merthogy szép(Na jó ez túlzás) zöld gyári színe volt sajnos akadt ettől nagyobb gondom is úgy mint hátsó üléstámla mögött zárlat által elporladt vezeték köteg,kéthetente elillanó klímagáz,és amitől minden autó szereló kereszteket hányva szaladni kezd:Ke-jetronic üzemanyagellátó problémák.A hab a tortán az volt mikor szürkületben egy őzike oldalról belerohant. Na ekkor már éreztem hogy ama bizonyos szopóroller erős lendületet vett Velem, úgyhogy piacképessé tettem a portékát és áruba bocsájtotam.Hál isten elvitték,de nem könnyeztem meg Tulajdonképp ha sok nem is de még ezt is haszonnal adtam tovább,de nem ez volt az évszázad üzlete.Az új tulaj OT-ra szerette volna vinni,és nem is állt távol a kocsi ennek lehetőségétől.Néha felhívott ,örült is neki,költögetett még rá hogy minden ok legyen.Ám egy nap szomorúan hívott fel hogy bizony kihajították a veterán minősítésről mondván hogy a motorszám nem kimondottan eredeti.Na ennyit arról hogy nálam átment az eredetvizsgán,aztán mikor Ő megvette akkor is,aztán minősítésen meg kiderül hogy mégsem eredeti!!!!Kérdem én: Mire fizet az autós társadalom egy kalap pénzt eredetvizsgán? egy nagy átverés,pénzlehúzás az egész. Persze jóval később jött az info hogy az előttem használó tulaj sikeresen tönkretette az eredeti motort olaj hiányában,majd egy típus azonos csere után az eredeti motorszámokat nemes egyszerűséggel belekalapálta az újba.Gratulálok,-hogy tört volna le keze! Ekkor én megfogadtam hogy az udvaromba csak nagyon alapos átvizsgálás,és káderezés után engedek be kocsit.Bonyolította kissé a helyzetemet hogy megint-csak w126ost szerettem volna,amik persze évről évre fogyatkoztak,az áruk meg rohamosan felszökött.A kinti vásárlásban nem igen hiszek lévén ami jó azt ott sem adják szotyiért,azonfelül további fél millió forint a honosítás.Hiába ami jó annak ott is megkérik az árát. Szerencsémre véletlenül itthon találtam egy igen jó pedigréjű,már eleve OT minősített amerikai piacos (gyári!!!) turbódiesel 300SD példányt,amit hibátlansága ellenére relatíve olcsónak találtam.Megnéztem és a személyes megtekintés óriási pozitív csalódást okozott.A csumpi első lökhárítóját leszámítva(Dehát az meg gyárilag ronda)minden szó szerint patika állapotban volt.Elismerésem annak/azoknak akik a restaurálást végezték.A motor váltó homokszórt,csavarok kötőelemek horganyozva,szelepfedél polírozott,olajfolyás sehol,mindene kivétel nélkül fényes,matt,festett,fémtiszta vagy kadmiumozott.Vödörszám önthették a kocsiba a pénzt,mire ilyen lett,most meg meglepő összegért árulták,Úgyhogy nem sokáig nézegettem a kocsit(nem nagyon volt mibe belekötni)minimális alku után már hoztam is haza.Eladni ezt tényleg nem terveztem de egyrészt kb fél év múlva egy igen komoly(2x) ajánlatot kaptam.Mégsem ez volt az ami miatt elengedtem...hanem mert valahogy úgy éreztem hogy ehhez a "nagyvadhoz" valahogy méltatlan az a diesel klattyogás. Arról nem is beszélve hogy egy ekkora bálnánál az a 125 lóerő valahogy nem hozott lázba,pedig már nem nagyon rohanok sehova.Leginkább egy szárnya szegett ólom madárra emlékeztetett a fürgesége,ennek ellenére a 11-12 lityi gázolajat jóízűen elropogtatta.Bár a fogyasztása érdekelt a legkevésbé.Ennek eladása után kétféle gondolat fogalmazódott meg bennem:Esetleg még egy benzines,netán nagymotoros,vagy itt kéne abbahagyni szép emlékekkel,"jóllakottan".Tulajdonképpen majd mindegyik gyönyörű volt,többé kevésbé jók is voltak,csak az egyikkel akadt némi problémám. Nagyon nem ecsetelném,de csak piszkálta a csőröm ez a nagymotoros kérdés...Gondoltam egy négykettest,esetleg ötszázast csak kéne még venni,úgyhogy ember tervez - isten végez alapon vásároltam egy 5.6ost! :-) :-) :-)Először a kereskedővel birkóztam (Akkor már több mint egy hónapja kereskedésben állt) de nem jutottam vele dűlőre többszöri ajánlat tétel után sem,így aztán felkutattam a tulajdonost!Mocskoskodott is Velem a kereskedő hogy megkerültem,de mikor megjelent a tulaj akkor már szerintem látta hogy itt kénytelen lesz félreállni.Meg aztán a tulaj egy igen prominens ügyvéd - politikus,aki nagyon diplomatikusan oszlatta a feszkót(na ja ügyvéd..) A papírok intézése után gond nélkül elhajóztam a géppel. De milyen géppel???) Hát a mosoly faktor nem gyenge benne!Akinek nem volt még V8-asa és teheti mindenképp vegyen egyet!Szándékosan írtam hogy vegyen és nem azt hogy kipróbáljon mert az kutyafüle Ezt minél többször használni és élvezni kell!Azért az a nyolc cilinder teszi a dolgát szépen na ,nem kérdez vissza... A kútnál persze azért ez meg is látszik ,mégis azt kell mondjam hogy hiedelmekkel ellentétben teljesen vállalható a fogyasztása.Persze 14-15fölé is könnyen szaladhat az étvágya de akkor a közlekedési szabályokat már rég áthágtuk. Ugyanakkor éves 3-4ezer kilométernyi boldog krúzolásnál nem szempont a fogyasztás.Az autó egyébként törésmentes,nagy becsben tartott(2tulajos).Bőr-belseje kifogástalan,jól extrázott,bár a kedvencemet az ülésfűtést pont kispórolták belőle sajnos .A megvételt követően egy profi autóápoló által egy polírozást kapott,hát ámulatba ejtően szép lett pedig előtte sem volt csúnya.A szokásos kötelezőkön kívül rögzítőfék után állítást igényelt,klímatöltést és nívóregulátor hibát kell még orvosolni rajt ami a közeljövőben lesz. Leginkább az első 300asomra, (a szent grál-ra) emlékeztetett-az volt ennyire szép,ugyanolyan színű és számomra minden igényt kielégítő.Manapság már nem hat olyan nagynak ez a kocsi mint rég,de azért még mindig sokan megnézik,gyakran intenek vagy feltartott újjal respektálják.A hangja meg ugye nem a szokványos,pedig zárt,gyári kipufogó rendszer van alatta-szóval semmi hivalkodó hörrögetés. Szerencsére itt már avulásról nem kell beszélni,sőt egy jól megőrzött állapot mellett évről évre csak növekszik az értéke úgyhogy szerintem jobb mint egy pénzverde. Néhány már megfordult a kezemben és "lelkes amatőrként" mondhatom hogy hamar kihúzták alólam mindegyiket. Ha esetleg Valaki ilyen vásárlására adja a fejét azt csak bátorítani tudom,de az átépítettekről lebeszélném,és hát 2,5 - 3M alatt felejtsük el.Azok tényleg sok kilométeres agyoncsapott határjáró tankerek. Még afelett is erős a szórás.Az itthoni állomány vészesen megkopott,a kintről behozottak meg szerintem pont annyira lutrik mint az itthoniak,csak még a regadó is sújtja őket. Aki pedig birtokol egyet,de még nem ítélkezett itt a TOTALCAR-on az ne fogja már vissza magát ,néha olvasnék még frisseket ezekről a csatahajókról. . . . Üdv minden márkatársnak.

Hibalista

- befecskendező elosztófedél repedt volt,nívóregulátor hiba,repedt gyújtás-elosztófedél csere,biztonsági övre figyelmeztető piros lámpa nem világított,tempomat, A szervíztapasztalat azért csak 4es mert nehéz olyan szakit találni aki hajlandó egyáltalán foglalkozni korosabb, szakértelmet,igénylő autókkal.

Ide hordtam szervizbe

Goreczki Imre -Főleg Mercikre szakosodott,-még evilági elfogadható árakkal dolgozik,(Éppen ezért agyig van munkával)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1990
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 275000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? E300 OM606 Következő autója? Még egy w126
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1979 (1991 - 1995)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)