Jávorszarvasok réme
Szöveges ítélet
Még nem fordult elő, hogy amikor meglátta valamelyik ismerősöm az autót, ne kérdezte volna meg: ja, ez az, amelyik felborult a jávorszarvas tesztnél?
Mint azt már többen megírták, az autó nagyobb belül, mint kívül. Én síelni járok, és az mindig szempont, hogy a lécek belül férjenek el. Nos, az ülések fél kézzel kipattinthatók, és a padló teljesen sík az első lábtér hegyétől a csomagtartó végéig.
Eredetileg eszembe se jutott ezt venni, de meglátni, megszeretni, interneten németországi kereskedőknél körülnézni, fél év keresés-levelezés után kevesebb, mint egyévest találni (3000 km-rel), 2004 év végén behozni, regadón spórolni, összes papírokért rengeteget sorbanállni egy pillanat műve volt. Azóta kb. 110 000 km-t hajtottam, mondhatom, élvezettel (cégautó mellett sokat áll.) Azt is megírták már, hogy a futómű feszes (értsd: minden úthibát megérez), de részben ennek köszönhetően az úttartás nagyon stabil. Télen egy nagy, havas-jeges parkolóban kipróbáltam az ESP-t is, szinte mulatságos, ahogyan korrigált: kb. 35-40-nél harmadikban padlógázzal hirtelen jobbra kanyarodtam, erre elvette a gázt, és a jobb első kereket fékezte (lehet, hogy a hátsókkal is trükközött, de annak nem maradt nyoma a hóban). Nem csúszott, kanyarodott.
A gyári fogyasztási adatokat városban nem könnyű elérni, ugyanis az autó gyorsul, már ha nyomják neki. Ha viszont az ember türelmesebb, bőven a 6 liter alatt lehet maradni városban. Országúton is kb. ennyi, mert ugyan elhiszem, hogy 90-nél, sík úton 4,7 l/100 km, de ki tudja ezt kipróbálni? A 130 - 140-es tempó mellett én 6,1 litert mérek.
Már a hazahozásakor éreztem, hogy a bajuszkapcsoló vacakol, gyakran reflektort kapcsolt, amikor indexeltem. Amint rendszámom nőtt, elvittem a Kárpát utcába, ahol azonnal otthagyhattam, és kb 5 óra múltán telefonáltak, hogy kész. Azóta tökéletes. Május végén vidéki úton vettem észre, hogy gázelvétel (motorfék) utáni gyorsításkor csattanó hangot hallok, kb. úgy, mint egy kúpkerék-tányérkerék hézag-kiegyenlítetlenségben szenvedő Zsigulinál. A szervízben kisebb hümmögés után befogadták, adtak egy ugyanilyen csereautót, majd két hét után telefonáltak, hogy kész. Állítólag a lendkerékben volt valami rugalmas kapcsolat, amit cseréltek (azóta már sejtem, hogy a kettőstömegű lendkerék lehetett). Ezek a javítások egy fillérembe se kerültek (gottseidank!), a garancia ugyanis két év. A garancia lejárta utáni tapasztalatokról lásd a szervíz-részt.
Hibalista
- Bajuszkapcsoló (tompított-fényszóró) - Kárpát utca, garancia - Lendkerék rugalmas kapcsolat - Kárpát u., garancia - Úszó féknyereg - a Kárpát szervízbe vittem, 15 000-ért betétet cseréltek, a fél élettartamnál tartó régi betéteket kidobták - Úszó féknyereg, 3 hónap múlva - tanultam, szervízbe nem vittem, megkentem - Generátor szabadonfutó - a Kárpátban cserélték, majd, mivel a hiba másnapra előjött, hajlandóak voltak az eredetit visszatenni, az árát a következő javításba beszámítani, de a munkadíj maradt... - Ékszíjfeszítő - a Kárpátban komplett pajzsot cseréltek (110 000), otthon megvizsgálva az egyik terelőgörgőben a 6003 2RS csapágy tönkrement... Itt üssön el a vonat, ha még egyszer ebbe a szervízbe beteszem a lábam! - 105 000 km-nél az önindító bendix elromlott: előbb néha, később gyakran többször kellett indítani, hogy a fogaskerekek összekapcsolódjanak, adig csak pörgött az indítómotor. Végül beadta a derekát, csere. Sajnos a szűk beépítés miatt csak úgy lehet hozzáférni, ha a motort egy szerelőkerettel kissé leengedik: csak szakműhelyben, ahol van ilyen. - Mivel harmadik szerelőt nem lehet beilleszteni, ide írom: Jász-Plasztik Fót (vajon gondoltak-e névváltásra?), 80 000-be fájt, de szakszerűen megcsinálták 8-ra értékelem. - Ezen kívül más, említésre méltó baja nem volt, vizsgákra külön nem készítettem föl.
Ide hordtam szervizbe
MB Autó Budapest, Kárpát utca Vegyes tapasztalatok, a rendszeres szervízek ára nem olcsó, de nem is kétségbeejtő, de a hibakeresés nem erősségük: addig cserélik (persze, az én költségemre) az alkatrészeket, amíg meg nem lesz a hiba. Pl. hörgő hang a motortól: a generátor szabadonfutót kicserélték (80 000), a hang 2 nap után újra előjött, most hümmögnek...
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Árendás Solymár Második szervíz (120 000)Elképesztően drága, még le se mosták, viszont az ablakmosót kb. 5 000-ért feltöltötték, az ablaktörlő lapátokat 13 000-ért cserélték...
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ford Orion CLX 1.8D | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
