A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A A 170 CDI L 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Jávorszarvasok réme

Szöveges ítélet

Még nem fordult elő, hogy amikor meglátta valamelyik ismerősöm az autót, ne kérdezte volna meg: ja, ez az, amelyik felborult a jávorszarvas tesztnél?
Mint azt már többen megírták, az autó nagyobb belül, mint kívül. Én síelni járok, és az mindig szempont, hogy a lécek belül férjenek el. Nos, az ülések fél kézzel kipattinthatók, és a padló teljesen sík az első lábtér hegyétől a csomagtartó végéig.
Eredetileg eszembe se jutott ezt venni, de meglátni, megszeretni, interneten németországi kereskedőknél körülnézni, fél év keresés-levelezés után kevesebb, mint egyévest találni (3000 km-rel), 2004 év végén behozni, regadón spórolni, összes papírokért rengeteget sorbanállni egy pillanat műve volt. Azóta kb. 110 000 km-t hajtottam, mondhatom, élvezettel (cégautó mellett sokat áll.) Azt is megírták már, hogy a futómű feszes (értsd: minden úthibát megérez), de részben ennek köszönhetően az úttartás nagyon stabil. Télen egy nagy, havas-jeges parkolóban kipróbáltam az ESP-t is, szinte mulatságos, ahogyan korrigált: kb. 35-40-nél harmadikban padlógázzal hirtelen jobbra kanyarodtam, erre elvette a gázt, és a jobb első kereket fékezte (lehet, hogy a hátsókkal is trükközött, de annak nem maradt nyoma a hóban). Nem csúszott, kanyarodott.
A gyári fogyasztási adatokat városban nem könnyű elérni, ugyanis az autó gyorsul, már ha nyomják neki. Ha viszont az ember türelmesebb, bőven a 6 liter alatt lehet maradni városban. Országúton is kb. ennyi, mert ugyan elhiszem, hogy 90-nél, sík úton 4,7 l/100 km, de ki tudja ezt kipróbálni? A 130 - 140-es tempó mellett én 6,1 litert mérek.
Már a hazahozásakor éreztem, hogy a bajuszkapcsoló vacakol, gyakran reflektort kapcsolt, amikor indexeltem. Amint rendszámom nőtt, elvittem a Kárpát utcába, ahol azonnal otthagyhattam, és kb 5 óra múltán telefonáltak, hogy kész. Azóta tökéletes. Május végén vidéki úton vettem észre, hogy gázelvétel (motorfék) utáni gyorsításkor csattanó hangot hallok, kb. úgy, mint egy kúpkerék-tányérkerék hézag-kiegyenlítetlenségben szenvedő Zsigulinál. A szervízben kisebb hümmögés után befogadták, adtak egy ugyanilyen csereautót, majd két hét után telefonáltak, hogy kész. Állítólag a lendkerékben volt valami rugalmas kapcsolat, amit cseréltek (azóta már sejtem, hogy a kettőstömegű lendkerék lehetett). Ezek a javítások egy fillérembe se kerültek (gottseidank!), a garancia ugyanis két év. A garancia lejárta utáni tapasztalatokról lásd a szervíz-részt.

Hibalista

- Bajuszkapcsoló (tompított-fényszóró) - Kárpát utca, garancia - Lendkerék rugalmas kapcsolat - Kárpát u., garancia - Úszó féknyereg - a Kárpát szervízbe vittem, 15 000-ért betétet cseréltek, a fél élettartamnál tartó régi betéteket kidobták - Úszó féknyereg, 3 hónap múlva - tanultam, szervízbe nem vittem, megkentem - Generátor szabadonfutó - a Kárpátban cserélték, majd, mivel a hiba másnapra előjött, hajlandóak voltak az eredetit visszatenni, az árát a következő javításba beszámítani, de a munkadíj maradt... - Ékszíjfeszítő - a Kárpátban komplett pajzsot cseréltek (110 000), otthon megvizsgálva az egyik terelőgörgőben a 6003 2RS csapágy tönkrement... Itt üssön el a vonat, ha még egyszer ebbe a szervízbe beteszem a lábam! - 105 000 km-nél az önindító bendix elromlott: előbb néha, később gyakran többször kellett indítani, hogy a fogaskerekek összekapcsolódjanak, adig csak pörgött az indítómotor. Végül beadta a derekát, csere. Sajnos a szűk beépítés miatt csak úgy lehet hozzáférni, ha a motort egy szerelőkerettel kissé leengedik: csak szakműhelyben, ahol van ilyen. - Mivel harmadik szerelőt nem lehet beilleszteni, ide írom: Jász-Plasztik Fót (vajon gondoltak-e névváltásra?), 80 000-be fájt, de szakszerűen megcsinálták 8-ra értékelem. - Ezen kívül más, említésre méltó baja nem volt, vizsgákra külön nem készítettem föl.

Ide hordtam szervizbe

MB Autó Budapest, Kárpát utca Vegyes tapasztalatok, a rendszeres szervízek ára nem olcsó, de nem is kétségbeejtő, de a hibakeresés nem erősségük: addig cserélik (persze, az én költségemre) az alkatrészeket, amíg meg nem lesz a hiba. Pl. hörgő hang a motortól: a generátor szabadonfutót kicserélték (80 000), a hang 2 nap után újra előjött, most hümmögnek...

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Árendás Solymár Második szervíz (120 000)Elképesztően drága, még le se mosták, viszont az ablakmosót kb. 5 000-ért feltöltötték, az ablaktörlő lapátokat 13 000-ért cserélték...

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 3000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Ford Orion CLX 1.8D Következő autója? ???
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Zöld Sárkány" avagy mi így toljuk a csillagot

A A140 - 1998
2019.01.03 15000   -

"kicsike"

A A 170 cdi LONG - 2002
2011.04.22 150000   3,5

"Drága" kis jószág!

A A-160 Avangarde - 1997
1999.11.30 25000   2,3

A 160 Long Style 2002

A 160 L Style - 2002
1999.11.30 26000   -

A 160 automata a családbarát!

A A 160 automata - 2003
2009.02.22 25000   3,5

A család kedvence

A 160 cdi - 2001
1999.11.30 8500   -

A feleségem kedvence

A A 170 CDI LONG AUT. - 2004
1999.11.30 21000   3,0

A kis szorny

A 1.4 Avantgarde - 2000
2010.09.23 28000   1,0

A kis "baba"

A A160 - 1998
1999.11.30 40000   -

A190 Némi meglepi

A A190 - 2000
2014.09.01 14300   5,0

Aranyos Merci

A A 170 CDI - 2002
1999.11.30 20000   4,0

Aranyos Púpos, örülök, hogy túladtam rajta.

A A170CDI - 2001
1999.11.30 20000   2,0

Az elsőkerekes Merci

A A 170 CDI - 2002
2010.06.15 110000   3,5

Az én kis ticsi kocsim!

A 140 - 2000
1999.11.30 1000   -

Benz Piccolo

A 160 - 2001
1999.11.30 35000   2,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)