A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » A (1997-2004)

A A140 Classic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Smart forfive

Szöveges ítélet

2020 májusában került hozzám, azzal a céllal, hogy legyen egy autó saját felhasználásra, így tekinhetjük az első autómnak is enyhe túlzással. Szerintem a legtöbb tizenéves srácnak eszébe sem jut, hogy a b5-ös passatok, Golfok, BMW-k és Audik árnyékában egyáltalán ez az autó létezik. Egészen addig én sem gondoltam egyáltalán erre a típusra, de aztán szerencsés véletleneknek köszönhetően eladóvá vált egy, ráadásul ismerettségi körben, jó állapotban, korrekt áron. Kis gondolkodás után el lett döntve, megvesszük.

Emlékszem a legelső “próbaútra”, nagyon fura volt még akkor nekem az egész autó; a gázreakció egy benyugtatózott postagalambéval vetekszik, a váltót kezelni olyan, mintha egy joystick lenne, ráadásul fura, félülő pozícióban kell vezetni. Sebaj, ezekhez mind hozzászoktam, nem egy versenyautó, csak kényelmesre van hangolva minden.

A Mercedes az első Smart fortwo tervezésével nagyjából egyidejüleg jött ki ezzel a típussal, így nem meglepő, hogy a formája erősen hajaz egy Smartéra. Hátulról nem rossz, oldalról elmegy, előröl nézve viszont elég nyomin néz ki szegény, mert gyakorlatilag nincs első túlnyúlása az első kerék után, ami nagyon jó manőverezhetőség szempontjából, de nem igazán designos. Ez is inkább olyan autó, amit belülről kifelé haladva terveztek, majd a végén kijött valamilyen forma.

Hamár a beltér: külső dimenzióihoz képest igenis elfér benne 4 felnőtt simán, miközben marad 390 liternyi csomagtér is, és ez még nem is a hosszított “Long” verzió. Az ajtókat mind finomtapintású szövet borítja, a műszerfal egésze pedig mind különböző puhaságú műanyagból van. Az utaskomfort is teljesen jó, csöndesen lehet benne lenni még nagy sebességnél is

Megjelenésekor villantania kellett a Mercedesnek, nem dobhattak ki csak úgy egy unalmas szubkompakt autót, így fogták és az egész motort és váltót a sofőr lába alá helyezték, 59 fokos szögben elforgatva. Ez az egész csomag egy frontális ütközés során az utascella alá gyűrődik, ezzel egyszerre tud az autó biztonságos és helytakarékos is lenni. Igenám, de azóta eltelt alsóhangon 20 év. Ennyi idő után óhatatlanul is kell minden autóval foglalkozni, ami ennél a típusnál a konstrukció miatt nagyságrendekkel nehezebb. Értsd: elég sok javításhoz le kellene emelni az autót a motorról (igen, itt a motort csak alulról lehet kiszedni), hogy hozzá lehessen férni pl.: a szíjgörgőkhöz vagy az önindítóhoz, de mivel egy ilyen művelet néha drágább, mint a típus piaci értéke, így sokszor elhanyagolják ezeknek a szakszerű cseréjét. Ez és a típus általános rossz híre eredményezi azt, hogy ez az autó a Mercedes ranglétra legalján van (a smart fölött, de azon nincsen csillag). Hasonlóan tud elpusztulni, mint a vele kortárs mercik, csak ennek még annyi presztizse sincs. Hajlamosak a rozsdásodásra, továbbá elektronikai anomáliák is lehetnek.

A típust hallva rögtön eszünkbe juthat, hogy a megjelenése után rögtön fel is borult nem egy ilyen autó a jávorszarvas teszteken, ami nem meglepően hatalmas viszhangot generált. A Mercedes természetesen rögtön visszahívással lereagálta a szitut, és minden addig eladott és későbbi példányt kijavítottak; átdolgozták a futóművet, amivel sajnos rossz úton csak mégkeményebb lett a menetkomfort, illetve alapáron is belekerültek a legfontosabb menetbiztonsági elektronikák is, mint az ESP és az ABS. Ezekkel a módosításokkal már lehetetlen felborítani, a gyárilag előírt 195/50 r15 ös gumikkal (felmegy rá a 205/45 r17 is) és az alacsony súlypontnak hála meglepően jól fekszi az utat.

Népítéletünk alanya így egy év után köszöni, jól van, “csak” egy önindítót kellett javítani... ez mondjuk jellemző típushiba. Kellemes művelet volt, ugyanis a motor konkáv belső csücskében helyezkedik el, így ki kellene venni a motort, hogy rendesen hozzá lehessen férni. Végül sikerült a motor kiszerelése nélkül is kicserélni, de így is minimum 3 napnyi hétvége ráment a cseréjére.

Azóta csak benzint kér, azt viszont nem sajnálja magától. Eddig nem sikerült 7,5 liter alá levinni akkor sem, ha tojással a lábam alatt mentem országúton. Nagyátlagban 8 litert kér 100 kilóméterenként városban, országúton, télen-nyáron, klímával vagy anélkül, garázsban állva is, akkor is, ha tolják, akkor is, ha kiszúrod a szemét.

A gyártási ciklus végéig igen széles volt a motorpaletta; benzinesből ez jelentette a belépőszintet, felette volt az a160, a190 és a210, 1.6, 1.9 és 2.1 literes hengerűrtartalommal, dízelből viszont az egyetlen 1.7 es motorból volt több teljesítménylépcső. Ez az 1.4 es erőmű a 82 lóerejével és 130Nm es nyomatékával városi-országúti rohangálósnak egy-két személlyel elég, kétezertől már jól húz, viszont ötezer fölött már fuldoklik. Sebaj, ezt nem rovom fel problémának, itt egyik motorvariáns sem igazán a kiélezett sportolásról szól (azt az egy-egy AMG prototípust leszámítva). Viszont klímával együtt megpakolva már vérszegény, főleg elindulásnál. Az 1.6 os motor, vagy az erősebbik dízel viszont már jobban illik az autóhoz.

Ez alatt az egy év alatt az egész család megkedvelte az autót, én is megbarátkoztam vele, a formája viszont még mindig fura, főleg előröl. Nem túl erős, nincs kultusza, nem túl menő, nem hátul hajt, nem hathengeres, nem csattog-durrog, nem kormol, nem nyit benne a VTEC meg még nem tudom, hogy milyen menőség hiányzik belőle, de elhatároztam, hogy amíg nem tudok magamtól felesleges X összeget félretenni csak autóra, addig biztos maradni fog. Összességében egy igen kellemes csalódás, a híre is lehetne sokkal jobb, ha nem lennének elhanyagolva ennyire.

Hibalista

- Önindító

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz A 1997 (2002 - 2004)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)