PiROSSZka
Szöveges ítélet
2007, 2500 km:
Már nem bírtam nézni, hogy nem ír erről a kis csodáról senki. Ami valószínűleg ritkaságának köszönhető: tavaly (2006) csak 50 darabot adtak el belőle itthon, ami elég nevetséges és érthetetlen különösen annak tükrében, hogy hivatalos forrásból új 911-est 57-tet vettek. Szerintem ilyen Németországon, az Arab Emírségeken, és Oroszországon kívül nem fordul elő máshol, nem hiába mondják egyesek, hogy nagy a jólét, bár attól tartok, hogy ez inkább a Magyarországot eddig sem jellemző középosztály halódásának utolsó fázisa.
Az autóról:
- precíz kormány, nem agyonszervózva
- tartósan is hatásos fékek (290mm elöl, 280mm hátul)
- komfortos, de jó úttartású futómű, külön kiemelendő az első kettős keresztlengőkaros, ami egy olyan technikai adat, amivel az autóskártyában még egy 60 milliós 530 lóerős 911 GT2-tőt is lenyomhatunk :)
- megfelelő méretű csomagtartó, egy 3/4-ig pakolt bevásárlókocsi tartalma belefér
- 90-100-ig nyitva sem elviselhetetlen szél, ennél gyorsabban meg úgyis csak autópályán lehet menni, amit ha valaki rendszeresen igénybe kíván venni, annak nem egy roadster a megfelelő választás
- parkoláskor szokni kell a teljes hosszhoz képesti nagyon hosszú és beláthatatlan orrot
- kipörgésgátló/ESP kicsit hamar avatkozik be, de kikapcsolható
- alacsony fordulaton is nyomatékos motor
- nagyon kis fordulókör (10m)
Nem is részletezném tovább a lényeg, hogy az egész élményre, és a megfizethetőségre van kihegyezve (legalábbis az 1.8 Challenge-ig) úgy, hogy közben napi használatra is alkalmas legyen. Aki többre kíváncsi olvassa el/nézze meg a témában született, eléggé egyöntetű, hazai és külföldi teszteket (ez esetben lehet nekik hinni). Én legalább 20-at olvastam/láttam ebből mindössze kettő volt, ahol nem rajongtak érte, ha jól emlékszem egyik pont itt a totalcar-on.
Az autóhoz kapcsolódó legnagyobb negatívum a gyári kiegészítők elképesztő ára: ködlámpa 140 ezer, a szimpla CD lejátszóért 80 ezret kérnek úgy, hogy ez csak magát futóművet tartalmazza, minden más széria-felszerelés (gombok, betöltőnyílás világítással, hangszórók, rádió, stb.), ilyen 100 ezres esetleg milliós megrendelésnél egy Flextronics-hoz hasonló cég nem kér 20-25 dollárnál többet az ehhez hasonló egyszerű elektronikai készülékek legyártásáért.
A gyári riasztó 140 ezer, ezért a gyakorlatban egy szirénát kapunk (talán akkus, de ezt senki nem tudta megmondani) és ultrahangos belsőtér védelmet, ugyanis a kulcsról távirányítható kettősreteszelésű központi zár a széria-felszerelés része. Ezt még valahogy csak lenyeli az ember, és boldog, hogy nem kell két bumszli távirányítót hurcolásznia nap, mint nap. Az öröm addig tart amíg fel nem lapozzuk a magyarnyelvű gépkönyvét a kocsinak és ott meg nem látjuk, hogy gyári riasztó rendelése esetén elvileg változik a gyári kulcs is: kap egy pluszgombot, a belsőtér védelem egyszerű kikapcsolására. Ezt az én gyári riasztómnál (ami tényleg gyári, csak gondolom egy kelet Európára lebutított verzió) a slusszkulcs ötszöri elfordításával és a riasztó 20 másodpercen belüli élesítésével lehet elérni, vicces. Azt már csak félve említem meg, hogy lezáráskor nem húzza fel az ablakot, és a Mazda szerint a modulrendszer miatt nem is tudják meghekkelni, pedig a tetőt csak 5 centire lenyitott ablakkal lehet felcsukni, utána meg gyakran felejti az ember résnyire lenyitva az ablakot.
Persze ezek csak apró bosszantó dolgok és nem befolyásolják sem a vezetési élményt, sem pedig az autó gyönyörű formáját. Mióta megvan feltűnően megnőtt a család részéről a garázs mondvacsinált indokokkal való felkeresése.
Újonnan ennél jobb ár/élmény arányú autót nem lehet kapni, az biztos. Mindenkinek csak ajánlani tudom!
2014, 20.000 km
7 éves lett! :)
2 évesen 8.000 km-nél véletlenül felfedeztem, hogy 80 km/h fölött, ha kiveszem 5-ből és utána újra visszateszem, akkor minden alkalommal reccsen a váltó. Szétszedték, megállapították, hogy nem tudják miért volt, de azért a biztonság kedvéért összeépítés előtt állítólag mindent kicseréltek az adott fokozattal kapcsolatban, ez 5 éve volt, azóta nincs gond. Ugyanez elmondható a mindkét biztonsági övről, melyeket kicseréltek, szintén garanciában, mert nem csévéltek vissza, ill. bekapcsolva nem szorították az övet a testre, ami egy balesetnél kifejezetten hátrányos.
Azóta olaj és szűrőcserén kívül semmihez nem kellett nyúlni, még a gumik és az aksi is gyári. :)
Hibalista
- Átadáskor nem mozgott föl-le a jobb tükör (csak ki volt akadva) - - 8.000 km-nél: - - váltó javítás garanciában - - biztonsági övek cseréje garanciában
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
