Igazi családi autó + zoom-zoom
Szöveges ítélet
Az új autó kiválasztásánál több szempont volt:
1) Hét ülés (gyerekek mellé/helyett vendégeknek, rokonoknak),
2) Automata sebváltó (a feleségemnek),
3) Kényelem: Azaz, hogy én elférjek kényelmesen (195 cm) és ami nehezebb, a mögöttem levő is elférjen kényelmesen.
4) Normális ár.
5) Menjen, ha nyomom.
No ezeknek kevés autó felelt meg: Volvo V70 kicsi nincs tolóajtó, Mazda5 nagyon kicsi, Chrysler Caravan nem megy sehogy se. A Grand Caravan alig megy. Kia Sedona, Toyota Sienna meg a Mazda MPV maradt. (Ja, a Honda Odyssey csúnya volt és a nagyobb SUV-ok elvből kitörlődtek a listáról. Álterepjáró nem kell.)
Mazda győzött. 4-es pontban lenyomta a versenytársakat. (Éppen futott ki a széria, és szinte ingyen dobálták utánunk jó felszereltséggel...) És abban is, hogy kisebb valamivel, és lehet városban is parkolni...
És nemcsak a vásárlásban, hanem a használatban is teljesen jó. Kényelmes nagy az autó, hűt-fűt, ahogy kell. (Jut eszembe, aki ilyet vesz az feltétlenül vegyen hátulra is fújókákat - ha nincs, akkor nagyon melegszik-hűl. Itt van:)) Nagyon jól gyorsul, kétszáz lóerős, három literes V6-os benzinmotor van benne. (A fogyasztásról majd a negatívumoknál...) Nagyon gyorsan nem lehet vele menni a szabályok miatt, de úgy 130 kilométerig gyorsul rendesen. (Azért szélzaj van...) Erre néha szükség is van - az úttervező mérnökök biztos nem négyhengeres autóparkban gondolkodva tervezték meg a ki- és besorolást. Teljesen hozzászoktam az automatához, attól tartok, hogy a következő autó is ilyen lesz. (Hacsak nem lesz egy tízéves hobbiautóm...) Amiről lehetetlen lenne lemondani: a magas üléspozíció. Át lehet látni mindent, nem kell félni a terepjárók tközőjétől. Ja, és van hely az autóban hátramenni, hátrahajolni a babához, ezt-azt megigazítani. Nem ér össze senkinek sem a könyöke. A jobb középső ülés nemcsak előre-hátra, hanem jobbra-balra is mozog. Rendes fotel az első és a középső kettő ülés. (A leghátsók azért inkább gyerekeknek valók...)
Namost a negatívumok: Ugye a fogyasztás itt van: Kilenc liter alá még egyszer se ment le a fogyasztás. Átlagban meg éppen csak 12 liter alatt. Az automata sebváltó karja pont betakarja a rádióhangerő gombját D-ben. (Van a kormányon is kallantyú, meg hozzá lehet - gumiemberkedés után - férni, de akkor se így kéne...) A hátsó üléssor (három ülés) csak egyszerre mozdítható. 60-40 jobb lenne... Igazából semmi sem romlott el, de kigyulladt a "check engine" kb. 200 kilométer után. Szervízben visszatekerték a tanksapkát amit rosszul érzékelt, átnézték (semmi hiba) és lemosták az autót. De miért is ilyen a tanksapka-fedél? Az ingyen mosás jól jött azért... Más hiba nem volt. Ja, és nem írja ki, hogy melyik sebességben vagyok. Nem vagyok teljesen control freak, de ezt azért jó lenne tudni.
Összefoglalva: Bejött, másodjára is ezt venném.
UPDATE (második év, 29e km): Semmi hiba, továbbra is jól megy. (Négy éves a garancia, gondolom utána jön a nagy kérdés.) Városi használatban van általában - meg családi nyaraláshoz visszük. Minden belefér: Hat ember, kiságy, két babakocsi, két bicikli (a hátára) - és ezerrel légkondizva is megy, gyorsul.
Ha hiba jön írok.
Hibalista
- Semmi. Csúnya is lenne.
Ide hordtam szervizbe
Mazda márkaszervíz, Amerika
Rendesek, olajcsere mosással kb. 6000 forint. Majd lesz drágább dolog is, remélem nem gyorsan.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | SL2 | Következő autója? | Hosszú ideig nem akarok új autót... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
