Japán Doxa?
Szöveges ítélet
2013 április harmadikán jött el a pillanat, hogy megkaptam az autó kulcsait és a rengeteg álmatlan éjszaka után, kigurulhattam a szalonból a vágyam tárgyát képező skyactiv csodamasinával! Előtte egy 2008-as M6-ost használtam teljes elégedettséggel, hibamentesen, több mint négy évig. Megszerettem a mazdát. Mindenképpen SUV-ot szerettem volna venni, régebbi céges élményeim hatására. A szóba jöhető darabok közül a CX5 maradt az egyetlen befutó. A BMW X3, Audi Q3, Range Rover Evoque, Volvo XC 60 az irreális áruk miatt estek ki a listámról. A Hyundai ix 35 régi és sokkal nehezebb modell, a többi meg nem tetszik. Ez viszont apról napra jobban tetszik. Sokszor viccelődöm a parkolót nézve, hogy az én autóm a legszebb a sorban, de a hallgatóság nem sejti, hogy én komolyan gondolom, igaz eddig még mindenki dícsérte, még a barátaim is, akik őszinték, ugye? Ha nem tűnt volna még fel, csak jót tudok írni róla. A fogyasztása korrekt. Új korában kilenc fölött alakult, de tizenöezer körül kezdett csökkenni. Számomra szokatlan, hogy városban és országúton 6.5-7.0l, autópályán 140kmh tempomattal 7.5. Ugyanez hátszéllel 6.6l, szembeszéllel 10.0l! A céges Q5-ösünk, kapásból egy-másfél literrel több-ből oldja meg ugyanezt. A kényelem kicsit közepesre értékelendő számomra. Az ülések keménysége a kemény futóművel, szerintem határeset a még komfortosnak nevezhető érában. A tizenhét collos kerekek még éppen elfogadhatóak, gondolom a tizenkilencesek még keményebbek. Az automata váltóra azt mondta a Mazda, hogy a kategória legjobbja lesz. Nos ez eddig nekem bejött. Hihetelenül finoman vált, nyugdíjas, csorgó tempóban már szinte fokozatmentes cvt. Van viszont egy számomra borrrzasztóan idegesítő tulajdonsága az autónak! Az 58 literes tank! Hát, hogy aki tervezte az nem evilágon él, az biztos. Az egyik mazda fórumban írta valaki, hogy remeg a bal vissz.pillantó tükör, az enyémen is. Az ülésmagasság egy-két hét után csökken, tehát valami nem frankó, ezt írták mások is. Összességében, maximálisan meg vagyok elégedve a választottammal. A variálhatósága számomra megfelelő, a csomagtér mintha kisebbnek tűnne 503-liternél. Szenzációs az ajtó burkolatának küszöbvédelme! A nadrág, szoknya a legsárosabb időben sem lesz koszos ki-beszállásnál. Eddig boldogság van ezerrel. Alig várom, hogy beüljek, pedig volt már pár "prémiumszerű" autóm. Az egész munkanapból az oda, meg a visszautat élvezem a legjobban. Ez négy hónap eredménye, még jelentkezem. ....Folytatom! Elmúlt tíz hónapos, 44000 km-nél tartok, téli gumi, hidegindítás, autópálya 140 tempomattal, nyolc és feles átlag. Rá kellett jönnöm, hogy nem igazán egy utazó autó. Az ülések kényelmesek, de a rugózás kimondottan sportosan kemény. Ez az első telünk együtt, de megmutatta, hogy otthonosan mozog a havas, jeges úton(közben háromszor jártam Hamburgban, most Ausztriában bizonyít), mondjuk a vadonatúj Continental téligumik is teszik a dolgukat. A motorhang belül még most is csodálatos. Gyorsításkor hathengerest sejtet.
Update.
2017 Január.
Száznegyvenháromezernél tartok. Közben kétszer utazott a szervízig tréleren. A második kicsit költséges volt, pedig csak egy injektor tömítés rakoncátlankodott, ez 730 eurómba fájt. Mondjuk, a Mazda Assistance gyors, megbízható, a 110 Eurós hotelszámlámat is állta. Ez bizony csalódás. Az autó nincs széthajtva, 2500 RPM fölé nemigen ment, szinte kizárólag prémium dízelt kap, tízezrenként olajcsere (a gyárilag ajánlott Castrol Edge 0W30 Acea C3). Ezt nem vártam. Remélem nem folytatódik a lista. Az összes tankolási számlám megvan, de azt hiszem kivágom a francba.
Hibalista
- Eddig minden "japánosan" működik. A szélzajon kívül semmi zavaró hang nem hallható.... 2013. December. Visszahívási akcióban, hibamegelőzés céljából, garanciában cseréltek egy DPF nyomásszenzort harmincnyolcezernél. - Update. - Hatvannyolcezernél vákuumszivattyú csere garis. - Nyolcvanezernél check engine, olajnyomás lámpa, tréler. Olajcsere, szofverfrissítés. - Kilenvenezer, fékezésnél borzasztóan rángat a kormány, féktárcsa+betét csere. - Százharminckilencezer, ausztriában check engine, olajnyomás, tréler. Injektor tömítés csere.(730 Euro, a tömítésre nem vonatkozik a garancia, csak az injektorra). - Update! - 154-ezernél turbócsere.
Ide hordtam szervizbe
Ezer km-es átvizsgálás, Az debreceni OMP autóház-szervízben. Számomra nem bizalomgerjesztő az ottani rendszer. Leadod a autó kulcsait, forgalmit, elviszik egy "titkos" mágneskártyás, őrzött műhelybe, majd miután fizettél, megkapod a kulcsot, forgalmit, mehetsz.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Húszezres szervíz, Kazincbarcika, Szabó Suzuki-Mazda. Velük meg vagyok elégedve. Az előző autómat is oda hordtam. Semmi titkolózás, látom az autóm szerelés közben stb.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 165430 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mazda 6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
