Hű barátom voltál
Szöveges ítélet
2019 tavaszán került hozzám az akkor négyéves autó. Én voltam a második tulajdonosa, külföldön vettem még (kibővített) garanciás autóként.
Kb. 80 000 km volt benne, közel 200 000 km-rel adtam el. Az együtt töltött közel négy év hibamentes volt. Az autóban tízezer kilométerenként cseréltettem olajat, kapott új szűrőket. Ezen kívül csak tankolni kellett, nem kért semmi mást. Megbízhatósága legendás: mindig mindenhol pöccre indult, legyen szó Toszkán forróságról, vagy fagyos alpesi tájról. Egyedüli probléma a tükör-motor volt, ami típushiba a Mazdáknál, ezt utángyártott alkatrészként cserélték, 10 ezer forintos tétel.
Autópályás, országutas gépjárműként a fogyasztása kiváló volt, 7 l környékén sikerült mindig tartani, igaz nem is száguldottam vele, nagy szembeszélben inkább elvettem a gázról a lábam. Ritkán, de néha megküldtem, 9 l fölé azonban ilyenkor sem sikerült vinni. Szívóbenzines, forgatni kell, négyezres fordulaton jön ki az ereje.
Rozsdásodást sehol nem tapasztaltam, alváz- és üregvédelemmel is el volt látva. Csomagtere hatalmas, lehajtott hátsó ülésekkel egyszerűbb költözéseket, komolyabb bicikliszállításokat is gond nélkül le lehet vele zavarni. Sőt, egyszer egy lánybúcsúból 5 lányt vittem benne, nagyon ők se panaszkodtak a hely szűkére.
Az autó végül Magyarországra került, egy mazdás családba. Az eladás gyorsan ment, megkönnyezni sem volt időm. Így ezúton köszönöm, hogy hű barátom voltál.
A következő autóm egy CX 30-as lesz, szintén használt, két és fél éves, 25 000 km-t futott 122 LE-s benzines.
Hibalista
- Tükör-motor
Ide hordtam szervizbe
privát szervizelés
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | CX-30 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
