Cx-ből 5-ös
Szöveges ítélet
Szerelem volt második látásra,amit röstellek bevallani mert először a választásom egy használt 2010-es Mazda 6-ra esett.A választási kritériumok elég egyszerűek voltak,egy jól felszerelt,benzinest kerestem.Keserű tapasztalataim a Bmw dízelekkel/X3-as turbóhalál 110ezernél,X5-ös megannyi bosszantó kisebb,nagyobb hiba,állandó szervízbelépő a végére/lásd Bmw-nél/nagyban hozzájárultak a váltáshoz.A 6-ost egy hónapig használtam,de sajna volt valami a váltójával/sűrű városi forgalomban,sok egyes,kettes váltásnál egy idő után nem tudtam egyesbe rakni,ami a Hungárián csúcsforgalomban elég kellemetlen,s a második fokozatba is elég feszítősen ment csak be/Reklamáláskor a szervízben először azt mondták nincs semmi baja,végül miután nem hagytam magam meggyőzni bevitték a műhelybe majd azzal intézték el,hogy fellevegősödött az volt a probléma./34000km után ez elég elképzelhetetlennek tűnik.A hiba ezek után is előjött ekkor döntöttem a csere mellett.160Le,benzines,intelligens összkerékhajtás és a legmagasabb felszereltségi szint,19-es kerekek,a gyönyörűen megalkotott belső és külső tényleg látványosra sikeredett.Kellően feszes futómű,kényelmes bőrülések,jó menetdinamika és megannyi apró kütyü található benne/holttér figyelő,start-stop,sávelhagyásjelző,koccanásgátló,tolatókamera stb/ami élvezetessé teszi már magát a beleülést is.Jó néhány különlegesnek számító extrát ami itt alapból benne van bizony a nagyobb márkáknál/Bmw,Mercedes/ komoly pénzekért mérnek.Én nem panaszkodnék a fogyasztásra,szerintem teljesen elfogadható autópályán 140-150-es tempó mellett 8,8 ami elég meglepő volt.Városi használatban sem ment még 9 liter fölé,bár ez nagyban ugye a lábtól függ szokták mondani.Ami igazán hiányzik az a nyomaték,amivel bizony a dízelek elkényeztettek,de ne várjuk csodát egy kis benzinestől,rendesen teszi a dolgát és ha jön az emelkedő,fogy a szufla,hát tessék visszakapcsolni és gázt adni,pörgetni kell nincs mese.A 20000km-es szervízintervallum elfogadható és hosszabb távon szerintem nem sok diferencia lesz fenntartásban egy dízelhez képest,mert amit a kútnál spórolunk a dízellel azt a szervízben fogjuk otthagyni.Amit negatívumként fel lehetne hozni az az üzemanyagtank mérete/58 liter/ elég sűrűvé teszi a benzinkútlátogatást.A karosszéria szigetelése sem sikerült valami jól,nekem kicsit dobozhangja van.Ár-érték arányban,tartósságban és megbízhatóságban bizony veri a nagyobb,drágább márkákat,komoly alternatívája lehet az X3-nak és a Q5-nek.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Höller Eugendorf
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | X5 | Következő autója? | is250 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
