80%-ig kész
Szöveges ítélet
Ez az autó többet ígér külseje és technológiája alapján, mint amit ad. Egyterűből ültem át, a Mazda 6 és a Cx5 között kellett választani. a CX5 megfogott a kényelmes ki-be szállással és a nagyon jó kilátással, térérzettel. De lakva ismeri meg az ember a másikat…
A külseje már a bemutatókor megfogott: szép az oldalsó íve, szép hátsó, egyedül a hűtőmaszkon található fekete műanyag nem illik a képbe. A már többször említett küszöbtakaró műanyag valóban jó találmány, okos dolog. De a szép külsőnek ára van, erről majd később
Belül már több negatívum tűnik fel. Először is, hogyan jutunk be: a Revolution szintnél a Mazda valós kulcsnélküli indítást ígér, vagyis semmilyen gombot nem kellene (elvileg) megnyomni. Nos, ez a Renault kártya esetében úgy van, hogy a kilincs mögött van egy szenzor (és nagyon fontos: mind a NÉGY ajtónál), amely, ahogy az ember megfogja a kilincset – és az autó érzékeli a kártyát – nyitja az összes ajtót. Ez főleg akkor jó, ha a hátsó ajtónál indulunk, hogy gyermekünk beszálljon az autóba.
Na, ez Mazdáéknál nem így működik. Az ajtókat csak a két első ajtó segítségével lehet nyitni, ugyanis csak ezeken van egy mikrokapcsolós gomb, amit meg kell nyomni. Ez a gom még a legmagasabb szintnél sincs megvilágítva egy led-del, és coming home fény sincs a tükörbe építve, így söétben lehet egy kicsit taperolni a kilincset, mire megvan a gomb. Gyakorlatilag a kulcsnélküli bejutás itt nyomógombos bejutás, csak nem (feltétlenül) a kulcson kell megnyomni, mint egy hagyományos bicskakulcsnál, hanem az ajtón. Visszatérve: ugye hátulról közelítek az autóhoz, hogy csemetéim beszálljanak. Előrelépek az első ajtóhoz, megnyomom a gombot, visszalépek a hátsó ajtóhoz, kinyitom, aprónép bemászik, becsatolom az övet, becsukom az ajtót. Bár az érzékelőt lehet állítani, de ha pl. van még egy csomag, vagy bevásárlkocsi, ami 1 méternél távolabb van, az autó lezár. tehát visszatolom a tescos kocsit és jó esetben nem szólal meg a riasztó a gyerekhad zsizsgésétől, majd a vezetőülésre történő bejutáshoz ismételjük meg az 1-3. pontokat.
Ez 2012-ben már nagyon gagyi.
Odabenn vegyes az érzet, alapjában véve szimpatikus, minőségi anyagok, vannak, a bőr szép, a piros varrás még egészen incselkedő is. Nagy kár, a teljes beltér csak feketében rendelhető, a bézs bőr utt az üléseken és a z ajtóborítás egy részében merül ki. De itt is átgondolatlanságok tömkelege: a középkonzol oldalára, pont a vezető és utas térdmagasságában egy alu-kinézetű, most öveket becsatolni: RECÉS mintájú lemezt tettek, hogy a gázpedál nyomásában elfáradt emberi alkatrészt ne tudjuk kényelmesen oldalra döntve pihentetni. Egyszerűen kemény.
A nyomógombos indítás oké, a motor hidegen kicsit magas alapjáratról indul, de szerencsére nagyon csendes. Kiteszem az irányjelzőt, ahogy az autósiskolában tanítják és itt jön a következő meglepetés: HALLOM az autó hátuljából a relékapcsoló kattogását. Tetszik érteni? egy 10 milliós autóban egy kapcsoló hangját hallom, hogy tik-tak, tik-tak… Nem emlékszem, hogy Wartburgban, Trabantban, bármiben ilyen hangosan hallanám, mintha a fejtámlába lenne beépítve a kapcsoló. Aztán az automata működtetéséhez lenyomom a fékpedált és mit hallok? Hát a féklámpa kapcsolójának kattanását. Elképesztő.
A műszerfal sajnos sötétben a szélvédő felső részén tükrőződik. Néha zavaró.
Egyébként haladni vele jó – lenne… a motor csendes, szépen jól húz, 4x4 hajtás ide vagy oda, a 420 Nm-es forgatónyomaték bőségesen elég az 1,6 tonnához. De hamar előjön a modern Mazdák betegsége: ez pedig a szél- és gördülési zaj. Más autóból beülve üvölt a különbség – átvitt értelemben és konkrétan is. A gumik surrogása egyértelműen jól hallatszik, majd 110 körül a szélzaj is megérkezik. Süvít. Egyszerűen nem értettem, aztán bár nem vagyok szélcsatorna tesztelő, arra gondolok, hogy az első sárvédő íve pont a tükörre és a vezető fülmagasságához vezeti a szelet. Apropó, tükör: ilyet sem pipáltam még. Remeg. Nem kicsit, nagyon, a lap is és a ház is. úgy,hogy gyakorlatilag néha nehezen veszem ki, hogy akkor most mi is történik hátul. A kereskedő szerint szériahiba, egy gumitömítéssel javították. Ettől a tükörház remegése nem múlt el. A motorháztatő meg magas sebességnél berezonál, ezen is egy gumitömítés segít. Paradox módon nem segít a menetkomforton az sem, hogy a motor meg nagyon halk, így a zavaró szélzaj még jobban szembetűnik, mint más autónál, ahol egy hangosabb motor, de egy jobban hangszigetelt sárvédődob harmonikusabb, ha nem is csendesebb eredményre vezet. Az volt a legfurcsább, hogy autópláyán úgy érzem: lassan haladok. Rápillantva a kilométerórára aztán kiderül hogy nem, hanem ahhoz vagyok szokva, hogy ilyen mértékű szélzajnál már nem 130, hanem 160 km-rel szoktam menni…
És a keserű hab a tortán: a futómű. Ez is tipikusan modernkori mazdásság: egyszerűen kemény. Nem sportos: KEMÉNY. RÁZ. Nem segít az élményen a 19-es felni, /55-ös gumival.
200 km után elfárad a derekam, este meg fáj. Ilyet utoljára G Astrában éreztem, egy kagylósra kiült ülésben. Volt egy Pajero Pininem, hátul laprugóval, na az volt még ennyire borzalmas, a hátsó ülésen utazóknak nem kell vesekő kezelésre menni, szétrobban magától. Meg a porckorongok is.
Városban haladni vele élvezetes: jól gyorsul, könnyen manőverezhető, az automata miatt stresszmentes, jól ki lehet látni – még hátra is, de tolatni a kamera nélkül szinte lehetetlen.
Fogyasztása szerintem elfogadható, nekem 2/3 autópálya 1/3 város 8,5 liter. Ez egy 175 lóerős, automata, részben négykerekes autónál kihasználva a dinamizmust szerintem elfogadható érték, Nyilván a gyári megadottakkal köszönőviszonyban sincs.
Szóval, aki ilyenre adja a fejét, az tesztelje le alaposan, ne csak egy 5 km-es körön, mert 10 millióért drága jószág.
Ami tetszik:
- szép forma
- viszonylag jó minőségű, de nem egységes formavilágú beltér
- nagyon jó, dinamikus, csendes motor
- gyors automata váltó
- kiváló kilátás előre/oldalra
- magas biztonsági felszereltség
- jól pakolható csomagtér
Ami nem tetszik:
- buta okoskulcs
- betonkemény futómű
- rossz menetkomfort: magas gördülési és szélzaj, hosszú úton kellemetlen
- Bose hifi: átverés, a basszusorkánon kívül semmit nem tud. Ennél még a régebbi Mazdák hifije is jobb volt
- remegő tükör, motorházfedél
Szóval, az egész autóval kapcsolatban az az érzésem, hogy nagyon jót akartak létrehozni a mérnökök, de valahogy a végén elfáradtak, vagy elfogyott az idő, vagy a Ford-tól való szétválás miatt minden csapat 20%-kal csökkentett létszámmal dolgozott, a szent költségcsökkentés jegyében. Ezen az autón még 3-4 hónapot kellett volna dolgozni, részben a belső formatervezőkne, részben pedig a zajszigetelőknek és a futómű hangolóknak.
Hibalista
- új autó. semmi.
Ide hordtam szervizbe
Mirai
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
