A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » CX-5 (2012)

CX-5 2.2 Revolution 175 AT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

80%-ig kész

Szöveges ítélet

Ez az autó többet ígér külseje és technológiája alapján, mint amit ad. Egyterűből ültem át, a Mazda 6 és a Cx5 között kellett választani. a CX5 megfogott a kényelmes ki-be szállással és a nagyon jó kilátással, térérzettel. De lakva ismeri meg az ember a másikat…
A külseje már a bemutatókor megfogott: szép az oldalsó íve, szép hátsó, egyedül a hűtőmaszkon található fekete műanyag nem illik a képbe. A már többször említett küszöbtakaró műanyag valóban jó találmány, okos dolog. De a szép külsőnek ára van, erről majd később
Belül már több negatívum tűnik fel. Először is, hogyan jutunk be: a Revolution szintnél a Mazda valós kulcsnélküli indítást ígér, vagyis semmilyen gombot nem kellene (elvileg) megnyomni. Nos, ez a Renault kártya esetében úgy van, hogy a kilincs mögött van egy szenzor (és nagyon fontos: mind a NÉGY ajtónál), amely, ahogy az ember megfogja a kilincset – és az autó érzékeli a kártyát – nyitja az összes ajtót. Ez főleg akkor jó, ha a hátsó ajtónál indulunk, hogy gyermekünk beszálljon az autóba.
Na, ez Mazdáéknál nem így működik. Az ajtókat csak a két első ajtó segítségével lehet nyitni, ugyanis csak ezeken van egy mikrokapcsolós gomb, amit meg kell nyomni. Ez a gom még a legmagasabb szintnél sincs megvilágítva egy led-del, és coming home fény sincs a tükörbe építve, így söétben lehet egy kicsit taperolni a kilincset, mire megvan a gomb. Gyakorlatilag a kulcsnélküli bejutás itt nyomógombos bejutás, csak nem (feltétlenül) a kulcson kell megnyomni, mint egy hagyományos bicskakulcsnál, hanem az ajtón. Visszatérve: ugye hátulról közelítek az autóhoz, hogy csemetéim beszálljanak. Előrelépek az első ajtóhoz, megnyomom a gombot, visszalépek a hátsó ajtóhoz, kinyitom, aprónép bemászik, becsatolom az övet, becsukom az ajtót. Bár az érzékelőt lehet állítani, de ha pl. van még egy csomag, vagy bevásárlkocsi, ami 1 méternél távolabb van, az autó lezár. tehát visszatolom a tescos kocsit és jó esetben nem szólal meg a riasztó a gyerekhad zsizsgésétől, majd a vezetőülésre történő bejutáshoz ismételjük meg az 1-3. pontokat.
Ez 2012-ben már nagyon gagyi.
Odabenn vegyes az érzet, alapjában véve szimpatikus, minőségi anyagok, vannak, a bőr szép, a piros varrás még egészen incselkedő is. Nagy kár, a teljes beltér csak feketében rendelhető, a bézs bőr utt az üléseken és a z ajtóborítás egy részében merül ki. De itt is átgondolatlanságok tömkelege: a középkonzol oldalára, pont a vezető és utas térdmagasságában egy alu-kinézetű, most öveket becsatolni: RECÉS mintájú lemezt tettek, hogy a gázpedál nyomásában elfáradt emberi alkatrészt ne tudjuk kényelmesen oldalra döntve pihentetni. Egyszerűen kemény.
A nyomógombos indítás oké, a motor hidegen kicsit magas alapjáratról indul, de szerencsére nagyon csendes. Kiteszem az irányjelzőt, ahogy az autósiskolában tanítják és itt jön a következő meglepetés: HALLOM az autó hátuljából a relékapcsoló kattogását. Tetszik érteni? egy 10 milliós autóban egy kapcsoló hangját hallom, hogy tik-tak, tik-tak… Nem emlékszem, hogy Wartburgban, Trabantban, bármiben ilyen hangosan hallanám, mintha a fejtámlába lenne beépítve a kapcsoló. Aztán az automata működtetéséhez lenyomom a fékpedált és mit hallok? Hát a féklámpa kapcsolójának kattanását. Elképesztő.
A műszerfal sajnos sötétben a szélvédő felső részén tükrőződik. Néha zavaró.
Egyébként haladni vele jó – lenne… a motor csendes, szépen jól húz, 4x4 hajtás ide vagy oda, a 420 Nm-es forgatónyomaték bőségesen elég az 1,6 tonnához. De hamar előjön a modern Mazdák betegsége: ez pedig a szél- és gördülési zaj. Más autóból beülve üvölt a különbség – átvitt értelemben és konkrétan is. A gumik surrogása egyértelműen jól hallatszik, majd 110 körül a szélzaj is megérkezik. Süvít. Egyszerűen nem értettem, aztán bár nem vagyok szélcsatorna tesztelő, arra gondolok, hogy az első sárvédő íve pont a tükörre és a vezető fülmagasságához vezeti a szelet. Apropó, tükör: ilyet sem pipáltam még. Remeg. Nem kicsit, nagyon, a lap is és a ház is. úgy,hogy gyakorlatilag néha nehezen veszem ki, hogy akkor most mi is történik hátul. A kereskedő szerint szériahiba, egy gumitömítéssel javították. Ettől a tükörház remegése nem múlt el. A motorháztatő meg magas sebességnél berezonál, ezen is egy gumitömítés segít. Paradox módon nem segít a menetkomforton az sem, hogy a motor meg nagyon halk, így a zavaró szélzaj még jobban szembetűnik, mint más autónál, ahol egy hangosabb motor, de egy jobban hangszigetelt sárvédődob harmonikusabb, ha nem is csendesebb eredményre vezet. Az volt a legfurcsább, hogy autópláyán úgy érzem: lassan haladok. Rápillantva a kilométerórára aztán kiderül hogy nem, hanem ahhoz vagyok szokva, hogy ilyen mértékű szélzajnál már nem 130, hanem 160 km-rel szoktam menni…
És a keserű hab a tortán: a futómű. Ez is tipikusan modernkori mazdásság: egyszerűen kemény. Nem sportos: KEMÉNY. RÁZ. Nem segít az élményen a 19-es felni, /55-ös gumival.
200 km után elfárad a derekam, este meg fáj. Ilyet utoljára G Astrában éreztem, egy kagylósra kiült ülésben. Volt egy Pajero Pininem, hátul laprugóval, na az volt még ennyire borzalmas, a hátsó ülésen utazóknak nem kell vesekő kezelésre menni, szétrobban magától. Meg a porckorongok is.
Városban haladni vele élvezetes: jól gyorsul, könnyen manőverezhető, az automata miatt stresszmentes, jól ki lehet látni – még hátra is, de tolatni a kamera nélkül szinte lehetetlen.
Fogyasztása szerintem elfogadható, nekem 2/3 autópálya 1/3 város 8,5 liter. Ez egy 175 lóerős, automata, részben négykerekes autónál kihasználva a dinamizmust szerintem elfogadható érték, Nyilván a gyári megadottakkal köszönőviszonyban sincs.
Szóval, aki ilyenre adja a fejét, az tesztelje le alaposan, ne csak egy 5 km-es körön, mert 10 millióért drága jószág.
Ami tetszik:
- szép forma
- viszonylag jó minőségű, de nem egységes formavilágú beltér
- nagyon jó, dinamikus, csendes motor
- gyors automata váltó
- kiváló kilátás előre/oldalra
- magas biztonsági felszereltség
- jól pakolható csomagtér
Ami nem tetszik:
- buta okoskulcs
- betonkemény futómű
- rossz menetkomfort: magas gördülési és szélzaj, hosszú úton kellemetlen
- Bose hifi: átverés, a basszusorkánon kívül semmit nem tud. Ennél még a régebbi Mazdák hifije is jobb volt
- remegő tükör, motorházfedél

Szóval, az egész autóval kapcsolatban az az érzésem, hogy nagyon jót akartak létrehozni a mérnökök, de valahogy a végén elfáradtak, vagy elfogyott az idő, vagy a Ford-tól való szétválás miatt minden csapat 20%-kal csökkentett létszámmal dolgozott, a szent költségcsökkentés jegyében. Ezen az autón még 3-4 hónapot kellett volna dolgozni, részben a belső formatervezőkne, részben pedig a zajszigetelőknek és a futómű hangolóknak.

Hibalista

- új autó. semmi.

Ide hordtam szervizbe

Mirai

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2012
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Accord Következő autója? ???
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda CX-5 2012 (2013)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)