A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Ceed (2018)

Ceed SW 1.4 MPI Silver Vision 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szilvike, az imádnivaló szürkeség

Szöveges ítélet

Ez a harmadik autóm, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy már a második, melyet újként vehettem át. Előző autóim egy 2000-ben készült Suzuki Swift, és egy 2016-os, újként vásárolt Dacia Logan MCV volt. Nem volt semmi gondunk a Daciával, szerettük, de azért mellette is nézegettem a magasabb kategóriájú járműveket. Nem utolsó sorban a kislányom miatt szerettem volna egy biztonságosabbat, de persze nem bántam volna, ha szintet lépnénk minőségben is.

Miért a Kia?

Mivel 2019-ben lejárt a lízing a Loganre, ezért elhatároztam, hogy amennyiben találok megfelelő felszereltségű, és motorizáltságú modellt, valamint a Logant normális áron beszámítják, akkor belevágok. Több modellel is kacérkodtam már hónapok óta, köztük (csakis kombi, egy kivétellel): Renault Megane, Ford Focus, Hyundai i30, Toyota Auris, Suzuki SX4 S-Cross. Az alapvetés az volt, hogy szívó benzint szeretnék, ennek természetesen a Suzuki nem felt meg, de a 10 év garancia a motorra és egyebekre elgondolkoztatott. Aztán tavaly év végére a Renault kidobta az 1.6 Sce belépőmotort, így ez kiesett a listából (új fejlesztésű 1.33 Tce, részecskeszűrővel, stb? Kösz, nem.), pedig ehhez már jól bejáratott szervízem is lett volna, és a Dacia-t is szerettem. A Ford az 1.5 PFI Focussal került képbe, de kicsit visszatartott itt is az új motor, és hogy nem is élt sokáig, illetve drágább is volt. Az i30 végig szimpatikus volt, de azonos felszereltség mellett drágábbnak találtam, mint a Kia-t, illetve szép az 5 év km korlátozás nélküli garancia, csak nem használnám ki (évi kb 15000 km). A Toyota Aurisban a motor és a kifutó magas felszereltség fogott meg (1.6 szívó, 130 lóerő), ez volt a második számú befutó, de egyrészt elvitték az utolsó nekem tetsző színűt, illetve nagy gyatra volt a lízing konstrukció is. Végül a Suzuki, ami élőben meggyőző volt, de az erősebbik benzin motorral és a középső felszereltséggel már nem volt belőle sehol. Így maradtunk a Kiánál, megnéztük, és ebből volt is még legalább Silver felszereltségű, 1.4 MPI motorral szerelt. Goldot szerettem volna, de azt abban az egy órában csapták le a kezemről, amíg az ügyintézővel egyeztettük a beszámítást és lízinget. Így végül belevágtunk egy Dark Penta metál színű, Silver felszeretségű járgányba, multimédiás csomaggal kiegészítve. 7 év garancia, és mivel én amúgy is márkaszervízbe vittem volna a többit is a garancia után is, ezért a gyakori márkaszervíz látogatási kényszer nem volt visszatartó tényező. És akkor jöjjön a konkrét beszámoló, természetesen szigorúan szubjektív vélemény, nem kell vele egyet érteni.

Külső

A Loganhez hasonlóan bordó metált szerettem volna, de mivel 1.4 MPI-ből már csak készletes autók voltak, rendelni már nem lehetett vele, ezért abból tudtunk válogatni, ami volt (illetve ahol volt bordó, ott meg a beszámítási ár volt "vicces"), így maradtunk a Pentanál. Alapvetően nem bántam meg, mert jól áll neki, elegáns, komoly hatást kelt, de néha hiányzik a bordó.Mivel a Goldról lecsúsztam, így nincs alufelni, és sötétített hátsó ablakok, de ettől eltekintve nagyon pofás gép, ezek meg utólag amúgy is pótolhatóak, igaz elég drágán (csak a gyári tpms szenzor darabja 16-17 ezer Ft). Nagyon tetszik, hogy alacsony, kellemesen sportos formája van. Ami feltűnt, hogy a Loganhez képest szerintem erősebb és ellenállóbb fényezése van, bár az egyik kutya tett róla, hogy azért le legyen tesztelve. Az eredmény egy kellemes polírozás volt a csomagtérajtónál, de ezzel együtt már akkor kapott egy komolyabb wax-ot is. Nem mondom, hogy a legszebb kombi a kategóriában, inkább amolyan semmilyen, könnyen elveszik a többi autó között. Egy GT felszeretlségű már azért más lenne, de ettől függetlenül nagyon tetszik. Az első lámpák kimondottan mutatósak, de oldalról a 15-ös dísztárcsák azért nem adnak hozzá sokat. A Logan után nagyon tetszik a cápa antenna, ami ma már elég alap, de az 50-60 cm-es antenna után felüdülés volt (és befér a garázsba az új ajtóval is). Összességében sokkal komolyabb autónak tűnik kívülről is, mint a Logan volt, jó kiállása van. Ami számomra negatívum, hogy az első ablaktörlőket nem lehet csak úgy felhajtani, mivel beleütközik a motorháztetőbe. Csak úgy lehet, ha szervízállásba teszi az ember őket, és akkor lehet kihajtani. Ez kocsimosásnál nekem probléma, mert eddig kihajtottam, így viszont egyet mindig rátöröl, ha visszaállítom szervízmódból.

Belső

Itt már nagyon nagy különbségek vannak a Loganhez képest. Itt is vannak kopogósabb műanyagok, de azok sem olyan olcsó hatásúak, mint a Dacia-ban (ami természetesen egy budget autó, nem árt azért a kettőt a helyén kezelni). Elég sok helyen vannak puha tapíntású anyagok, és rendesen össze van rakva a beltér, nem csörög, zörög, az illesztések is pontosak. Főnököm pár éves Avensis kombija (kb 9-10 millió Ft) nem érződik minőségibbnek bentről, illetve szerintem kevésbé ergonomikus. Egy ideig volt egy nagyon erőteljes zögés az utastérben, és kellett hozzá egy-két hét (feleségem használja hét közben, én csak hétvégente jutok a közelébe), mire rájöttem, hogy a napszemüvegem ér hozzá a műanyag részhez a szemüvegtartóban. Illetve az ajtón levő műanyagok is ellenállóbbnak tűnnek, kevésbé karcolódnak. A felhasznált anyagok minőségén túl maga a design is nagyon kellemes, minden kézre esik, szerencsére van kb mindenre fizikai gomb, nem kell érintőképernyőket tapogatni vezetés közben. A klíma panel az egyik kedvencem, jó a gombok nyomáspontja is, egyben van az egész. Az ülések kényelmesnek tűnnek hosszabb távon is, bár ezt még azért tesztelnem kell, keményebb tömésűek, jó az oldaltartásuk, az üléspozíciót is jól be lehet állítani. Fej és lábtér is van bőven, elől-hátul is, isofixes gyereülést könnyen be lehet rakni. Multifunkciós kormány, jó fogású, kellemes az anyaga, a gombok is rendben vannak, értelemszerűen szokni kell, hogy mi hol van rajta. Óracsoport jól leolvasható, én jobban szeretem az analóg verziókat, a középső kijelző is jól használható. Kesztyűtartó normál méret, semmi extra, minimálisan csillapítottan ereszkedik le. Tároló rekeszből elég van, a könyöktámasz bár nem mozgatható, nekem pont jó helyen van, és elég sok minden belefér. A csomagtartó papíron nagyobb mint a Logané volt (625 vs 570), de a gyakorlat azért mást mutat. A tényleges csomagtér alacsonyabb, ezáltal kisebbnek is érződik, viszont a padló alatt rengeteg nagy méretű rakodó rekesz van, de a tényleges csomagtartó nem 625 liter, a Logan ilyen szempontból jobban pakolható volt. A csomagtér roló számára viszont van kialakítva a padló alatt hely, így nem kell ügyeskedni, hogy hová rakja az ember.

Menetteljesítmény

Ahogy vázoltam is, alapvetően szívó benzint szerettem volna, bár tisztában voltam vele, hogy bár erősebb lesz az 1.4 MPI, mint a 0.9 Tce volt, de utóbbi ugye turbós volt. Teljesen más karakter a két motor, a Tce-nél 2000 környékén betöltött a turbó, és elég korrekten megindult. Ez az MPI-nél nincs meg, eléggé lineárisan épül fel a teljesítmény, nincs sehol igazán seggberúgás érzése az embernek. Az első kb 4500 km során bejáratási üzemben volt használva, 3000 rpm felett nem nagyon használtam, de normál közlekedésre az is elég volt. Előzni mondjuk öngyilkosság lett volna vele. Forgatva viszont nem megy rosszul, de nagyon szokni kell a turbós után. Vissza kell váltani, hadd pörögjön. 6 sebeséges manuál váltó tartozik hozzá. A másik számomra kicsit furcsa és érthetetlen dolog, hogy az 5-6. fokozatoknál alig esik vissza a fordulatszám. Ennek köszönhetően pályatempónál 3500-4000 a fordulatszám, ugyanez a Logan esetében 5-ös váltóval 5-700-zal kevesebb volt. Ennek ellenére egyáltalán nem kellemetlen a zaj, sőt csendesebb, mint a Logan volt, pályatempónál is, alatta meg különösen. Alapjáraton alig érezni a motort, alig van vibráció, illetve szinte nem is hallani. Pályatempónál nem árt azért jól megnézni mikor áll neki az ember előzni, de itt is igaz, hogy 4 vagy 5-be vissza kell rakni, és hajtani. A motor gyorsan bemelegszik, legalábbis amennyire a vízhőfokmérőnek lehet hinni (mert itt már ugye van, nem úgy mint a Logan esetében), és lévén szívó benzin nem kell foglalkozni a leállítás előtti járatással. Vegyes használatban, jellemzően több városi rövid utakkal olyan 7 liter körül van a fogyasztás, pályán 130-140-et tartva se nagyon megy e főlé. A fékek jónak tűnnek, bár még nem volt szükség masszív vészfékezésre. Elindulásnál szeret kicsit kipörögni, nincs túl agresszívre hangolva az ASR. A futóműve kellemes, hétköznapi használatban hibátlan, kellemesen kisimítja az úthibákat, nem érzem ebben rosszabbnak mint a Logant, pedig az kimondottan jól viseli a kátyús, ramaty utakat. Nem dülöngél, egyenesfutása és kormánya is jó. A váltó alapvetően rendben van, egyedül hátramenetnél fordul elő néha, hogy elsőre nem veszi be. Ettől eltekintve precízen, közepesen hosszú úton kapcsolható. Nyári guminak 195/55R15 Hankookot adtak hozzá.

Felszereltség, extrák

A klíma hűtési képességeiről nem tudok még nyilatkozni, viszont a fűtés gyors és hatékony. Világítása szerintem jó, sok videót láttam, ahol panaszkodtak a halogén fényszórókra, nekem nincs vele problémám a gyári izzókkal. Az automata világításkapcsoló nekem szuperül működik, illetve az automata távolsági fényszóró is, ritkán fordul elő, hogy kicsi késlekedéssel kapcsolja fel a refit. Automata az ablaktörlő is, ez már nem annyira atombiztos, megesik azért, hogy én már törölnék rajta, ő még vár 1-2 másodpercet vele. Ettől függetlenül én használom, mert nagyobb százalékban töröl teljesen jól. A sávtartót érdemes azért fenntartásokkal kezelni. Én autópályán / autóúton érzem hasznosnak, ahol jó minőségű a sávok felfestése, városon balül és kívül viszont ahol rossz az út egyrészt nem mindig látja rendesen a sávot, illetve sokszor inaktiválja is magát. Az automata vészféket eddig szerencsére élesben még nem kellett kipróbálnom, egy-két előzésnél, mikor közel voltam az előttem levőnél besípolt, illetve egyszer fékezett is egy kicsit, alapvetően jogosan. Szerencsére start-stop nincs benne, legalább nem kell minden indításnál kikapcsolnom. Van visszagurulás gátló, jól végzi a dolgát, ahogy a tolatóradar és a kamera is. Utóbbi felbontása kielégítő, nyílván lehetne élesebb, de a célnak tökéletesen megfelel, viszont rossz időben könnyen bekoszolódik. Elől hátul elektromosak az ablakemelők, az első kettő automata. Kissé fillérb@szásnak tartom, hogy hátulra nem tették bele, holott tudtommal az előző JD generációban az összes automata volt. Van ülésfűtés elől, illetve kormányfűtés, mindegyik kiváló hatásfokkal dolgozik, az ülésfűtés 3 fokozatban állítható. A belső visszapillantó tükör elektrokromatikus, nagyon jól működik, érdemes kipróbálni milyen nélküle, ha jönnek az ember mögött, ha hátramenetbe rakja az ember az autót, akkor automatikusan kikapcsolja. Van Apple Carplay és Android Auto, én csak utóbbi használom, de az egyik legjobb extrának gondolom, ami benne van. Nem kell telefontartóval ügyeskedni, kint a navigáció és zenelejátszó a központi kijelzőn. A kijelző korrekt felbontású, de semmi több, kellőképpen reszponzív, a gyári rendszer egész korrekt sebességgel üzemel. A hangzása is korrekt, bár sok máshoz hasonlítani nem tudnám, de nincs bennem hiányérzet.
A Gold felszereltségből leginkább az alufelnit és az elektromosan behajtható külső tükröket sajnálom, utóbbit sajnos utólag se nagyon tudnám megoldani, hogy bekerüljön.

Összegzés

Imádom. Nem tökéletes autó, vannak hibái, meg furcsaságai, de a legkevésbé se érdekel. Imádom, hogy csendes, jó megfogni a kormányt, megnyomni a kapcsolókat, jó érzés beülni és menni vele. A Sliver felszereltség a fent említett pár dolog kivételével mindent tartalmaz amit jelenleg igényelek egy autótól. Nem egy versenyautó, de nem is annak vettem. Arra, hogy alkalmanként pályán 130-140-nel (néha akár többel is, mert tudja azt is) lemenjünk vidékre rokonokhoz, hátul a 3 kutyával, csomagokkal, mindennel, teljesen elég (nekem) ez a 100 ló. Jobb lett-e volna pl a 140 lovas boosterjet az S-Crossban? Persze, hogy jobb lett volna, szerettem a turbó karakterisztikáját, ahogy meglódult, a 130 lovas dízel Passatot is marha jó volt vezetni. Viszont nem kell aggódnom a turbó, részecskeszűrő, EGR szelep, közvetlen befecskendezés okozta kokszosodás, vagy bármi miatt, ami ma egy modern turbós benzin motorral jár és van 7 év garanciám. Ha innen minőségben és teljesítményben tovább akarnék lépni, akkor ahhoz szerintem már nagyon mélyen kellene a zsebembe nyúlnom. Egy Mazda 6 kombi számomra jól felszerelve 10 millió, közel duplája ennek, és bár az az autó az álmom, de nincs hiányérzetem. Az meg, hogy hosszútávon milyen lesz, mennyire lesz megbízható, mennyire fog rozsdásodni, még nem tudom. Ha kerül bele némi km, akkor ahogy már a Logannél is csináltam, írni fogom a tapasztalatokat megbízhatóságól, fenntartási költségekről, stb.

Ja igen, párommal bajban voltunk mi legyen a neve, a 2 és fél éves lányom meg egyszer csak elnevezte Szilvikének. :)

Hibalista

- 4000 km környékén a kuplung lassú felengedésnél elkezdett kattogni. Ezt Márkaszervízben megnézték, állításuk szerint meg lehet kenni, de az nem biztos, hogy segít rajta. Nem is oldotta meg egyből, ellenben pár száz km után a jelenség megszűnt. Egyéb probléma nincs, utólag kellett a kerekeket centíroztatni, mert pálya tempónál erősen berezonált, ez már megoldódott.

Ide hordtam szervizbe

Kia Wallis, Kerepesi út, innen van az autó is. kb 4500 km-nél a bejáratást követően jelentkeztem be első olaj és olajszűrő cserére. Az első elérhető időpontra kb 2 hetet kellett várni, ez azóta egy második alkalomnál is így volt. Ebből úgy veszem, hogy náluk teljesen általános, hogy ennyit kell várni egy időpontra. Így mondjuk a későbbiekben elég nehéz lehet belőni egy kötelezőt, hogy ne fusd nagyon túl a megadott km mennyiséget. A olaj és szűrő csere rendben lement, illetve megnézték a kattogó kuplungot is. Itt már annyira nem örültem, hogy feltörölni már nem sikerült a lecsöpögő zsírt, azt nekem kellett kigányolnom. Illetve ami nem volt szimpatikus, hogy még felárért se kérhettem azt, hogy bontatlan kannás olajat használjanak, ne pedig a hordós kiszerelést. Az ára cserébe nagyon korrekt volt (~26700 Ft Wallis kedvezménnyel), de a fentiek miatt a következő cserénél azért elgondolkozom, hogy hova vigyem.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Logan MCV 0.9 Tce, Arctic Következő autója? Mazda 6 kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Ceed 2018 (2018)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)