A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan MCV Arctic 0.9 Tce Facelift 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vörös óriás

Szöveges ítélet

Előszó
Miután nagyon szeretett kis Suzuki Swiftünk (2000.12 havi, 1.0 GL kb full fapad, klíma se volt, 5 ajtós) már eléggé rossz állapotban volt, elhatároztuk, hogy eljött az idő a cserére. Gondolkodtunk egy ideig használt autóban is, de mellette nézegettük az új autókat is 3-3,5 millió Ft-ig. Mivel két kutyánk van (retriever méret), és hamarosan érkezik az első gyerkőc, így kombiban gondolkodtunkBenne volt a pakliban a Skoda Fabia Combi, Renault Clio Grandtour, Suzuki Vitara (igen, kilóg a sorból, de tetszett, és jó az 1.6 motor benne). A Skoda a motor (1.0) és a drága extrák miatt esett ki, a Clionak és Vitarának túl kicsi volt a csomagtartója, utóbbi ráadásul jóval drágább is volt a többinél. Majd bekerül a képbe a Logan egy ismerős révén.

Ezek után 2016 decemberében a gödöllői szalonban néztük meg az autót, eredetileg rendelni akartunk, de mivel csak kis eltérés volt felszereltségben, így úgy döntöttünk elhozzuk, ha már ott volt, ráadásul a kinézett színben és motorral, korrekten felszerelve. Az Arctic felszereltségen kívül pluszban metálfény (Korallpiros), pótkerék, tempomat+speedlimiter, tolatóradar, hátsó elektromos ablakemelő, kartámasz. Igazából az egyetlen amit szerettem volna bele pluszba, az a navi lett volna, de ezt utólag is be lehet szerelni, ha nagyon kéne, kamerával együtt. A tolatóradar viszont nagyon hasznos extra, mivel elég nagy puttony van hátul. A tolatókamera akkor még nem volt beárazva, az még jó cucc lehet (azóta bekerült, ha lett volna azt kértem volna bele, 75000 Ft, plusz kell hozzá a navi is).

Külső
A szín már elsőre megfogott minket, nálam az etalon a Mazda bordója, ez szerintem nagyon közel áll hozzá, bár tény, hogy nagyon könnyen koszolódik. A fényezés minőségére eddig nem nagyon van panaszom, bár nagy összehasonlítási alapom azért nincs. Az egyik kutya mondjuk sikeresen rátámaszkodott és a karmai hagytak rajta némi nyomot, de szerencsére nem vészes. Az alap második generációhoz képest elöl van a legnagyobb változás, leginkább a hűtőrácsnál és a lámpáknál, a helyzetjelző már ledes, a krómozott a ködlámpa, szerintem nagyon pofás lett az eleje. Hátul nem vettem észre túl nagy különbséget, a tolatóradar itt nem négy, hanem három szenzoros és az alsó fekete műanyag kötényre került rá. Új a dísztárcsa, kicsit alufelnis kinézete van. Van ennél szebb kombi (ismét a favorit, Mazda 6), de a kicsit bumfordi kinézet jót tett a belső méreteknek, és nekem nagyon tetszik az egész.

Belső
Ahogy a bevezetőből látszik, sok összehasonlítási alapom nincs, pár autóval volt eddig lehetőségem közelebbről megismerkedni (VW Passat 2002, Suzuki Swift 2016, Toyota Avensis 2017), így azokhoz illetve a sajáthoz tudom hasonlítani. Hatalmas tér, hátul magam mögött (178 cm) még kb 5-10 cm van a támláig, de egy kb 2 méteres magasságú ember is elfért még. A csomagtartó valóban hatalmas, a karácsonyi hazaúton befért három kutya (két saját, plusz egy ideiglenes kisebb méretű-15kg) valamint a csomagok, és a kutyák még kényelmesen el tudtak feküdni. Két oldalt egy-egy akasztó a zacskóknak, plusz világítás, semmi extra. A kalaptartó számomra könnyen kiszedhető, a kutyák huzata miatt gyakran volt rá szükség, utóbbi erősen javasolt, ha valaki ilyen célra is akarja használni, mert a kárpit borzasztóan nehezen takarítható. Alatta ott a teljes értékű pótkerék, illetve van még egy kis hely, ahová egyéb dolgokat is lehet pakolni (elsősegélyláda, szerszámok, stb). Ahogy a kategóriától elvárható, kemények és kopogósak a műanyagok, és viszonylag könnyen is karcolódnak, vigyázni kell rájuk. Változás az elődhöz képest, hogy az első ablakemelők végre az ajtókon vannak, a középkonzolon alul a két hátsóé található. Új a kormány, ami szerintem sokkal jobban néz ki, mint az elődé, jó a fogása, bár nem bőrbevonatú. A tempomat kapcsolói jól használhatóak, az audió kapcsolói a szokásos helyen vannak. Igazából a kormány, illetve az első elektromos ablakemelők áthelyezése már eladta a belsőt. Az ülés számomra kényelmes, nem tapasztaltam azt a problémát, amit sok tesztben leírtak már eddig (a suzukihoz képest mindenképpen), és egész jó az oldaltartása is. Tele van pakolóhelyekkel, bár az oldal ajtózsebbe kicsit szűkösen fért be egy 1,5 literes Ice tea. A kartámasz is új, már nem középen alulról indul ki, hanem a vezető ülés oldalára van rögzítve és lehajtható, számomra esztétikusabb, de az előd használhatóságát nem tudom megítélni. Ezt viszont szeretem, jó a pozíciója. A km óra és a műszeregység változatlan, sajnos vízhőfok jelző továbbra sincs benne, ez nekem nagyon hiányzik és bosszant, annak ellenére, hogy megoldható alternatív módon (ODB2 bluetooth adapter + Torque alkalmazás), plusz hiányzik egy különálló óra is belőle (csak a fedcompban lehet váltogatni). A rádió nagyon tetszik, bár a hangminősége jelentősen alulmarad pl a Passat 8 hangszórós cd-s rádiójától, de a célnak tökéletesen megfelel, megy a bluetooth kihangosítás és zene stream. Alapvetően könnyű kezelni, kormányról is, egyedül a tárcsázás, illetve a telefonkönyvből keresés nehézkes vezetés közben, mivel a tárcsát tekerve lehet ezeket intézni. Utóbbiak a medianavon nyilván könnyebben kezelhető dolgok.

Műszaki
Tartottam a kis turbós motortól, a legjobb a facelift modell lett volna egy hasonló teljesítményű szívó benzinnel, de ez nincs hozzá. Az 1,2 literes, 4 hengeres lett volna még esetleg jó, de az a facelifthez már nem volt elérhető, dízel nem jöhetett szóba, így maradt ez. Így 5000 km után nem bántam meg, a bejáratás után (4000 km körülig kímélő módban volt csak használva) volt lehetőség kipróbálni pályán is már egy két alkalommal, azt kell mondjam méretét meghazudtolóan tudja vinni a kasztnit. Nem egy 130 lovas PD TDI, kicsit huzatva viszont nagyon korrekten lehet vele közlekedni. 2100-2200-as fordulattól szépen megindul, majd 3-4000 között mehet neki a következő fokozat. Pályán 130-nál már nyilván nem annyira fickós, de néha meglepően gyorsan 150 felett találtam magam, az eddigi max kb 160 volt, 130-tól idáig egész egyenletesen növekszik a sebesség, Nagyobb emelkedőn (M7 Budapest felé, Érdnél) is tud még egy keveset gyorsítani, de ott már azt érződnek a határok. Télen is egész gyorsan bemelegszik a motor, 5-10 perc után már meleg levegőt fúj. Fogyasztás a fedcomp szerint jelenleg 6,1-6,2 között mozog, de tényleges pálya tempónál még nem sokat használtam. 110-120 között 6,5 alatt elmegy (így elég sokat volt használva), de most a bejáratás után az első komolyabb tempónál odaúton 8 liter körül volt (135-150 között sok kigyorsítással), haza úton már nem kellett úgy sietni (130-140), ott viszont 7 alatt beérte. Kinek zavaró, kinek nem, hogy azért van egy jellegzetes kerregő hangja, és az alapjárat se olyan atomstabil, mint pl a Passat 4 hengeres dízele, néha van pár zörej, de ez ezzel jár. Nyilván még nagyon keveset ment, így messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, de nem bántam meg. A fékek jól fognak, jól adagolható, a kormány precíz, jó az egyenesfutás. A futómű valóban egész jól tolerálja a rossz minőségű utakat, a kanyarstabilitást még azért annyira nem próbálgattam, de ugye nem egy versenyautó. Jégben, Hóban havazásban az eddig általam vezetett autókhoz képest is kiválóan teljesített, egyszer sem csúszott meg, vagy indult meg az eleje-hátulja, fel tudott menni olyan helyekre is, ahová sok autó meg se próbált inkább. Ebben nagy szerepet játszhatott a (szerintem) jó téligumi, a gyári felnin jelenleg Goodyear UltraGrip 9 van fent 185/65R15 méretben, a gyári nyári Continental EcoContact 5 ugyanilyen méretben. Városban nagyon pörgősen lehet vele közlekedni, üzem meleg motornál 3-4000 fordulatig forgatva tud meglepetéseket okozni. A váltót érzem talán ilyen szempontból gyenge pontnak, alapvetően kissé kattogósan vált, viszonylag hosszú úton, viszont pontosan lehet vezetni, soha nem fordult elő, hogy ne vette volna be bármelyik fokozatot (Swiftnél a hátramenet néha kínszenvedés volt), nem tudom ez majd változik-e még idővel, ahogy egyre többet használjuk. A világítással komoly gondjaink voltak eleinte, szinte semmit nem lehetett látni, csak jobb oldalon egy kb 5-10 méteres szakaszra vetített nagyon erősen, szerencsére ezt egy fényszóró magasságállítással sikerült orvosolni, most már nagyon jó a hatékonysága a tompítottnak és a reflektornak is. A tempomat jól működik, könnyű kezelni a kormányról, speedlimiter is van benne, de ezt nem szoktam használni. Van benne start-stop rendszer, de ezt ha nem felejtem el, akkor kikapcsolom, mivel néha érdekes szituációkban állítja le az autót (1 óra autópálya tempó után benzinkúton simán leállította), plusz nem tudom hosszú távon milyen hatása lehet a motorra. A klíma hűtési hatékonyságát eddig még az időjárásból és az évszakból kifolyólag nem tudtuk kipróbálni, de a fűtési teljesítményt jónak tartom, full jeges autóval 10 perc álló helyzetben történő járatás után már el lehetett indítani kaparás nélkül (tudom, ez se tesz túl jót neki). Az ECO funkciót még soha nem használtam, csak egyszer bekapcsoltam, hogy működik-e. A visszagurulás gátló viszont nagyon jól működik és nagyon hasznos is.

Összességében nagyon megszerettem, jó utazni benne, és jó vezetni, ha kicsit több km lesz benne, akkor majd frissítem az értékeléseket is, mert ennyi idő alatt a fenntartási költségeket és a megbízhatóságot nem lehet tökéletesen értékelni.

2017.09.28

Kb 14400 km van Pirosban, eddig semmi meghibásodás nem volt. Egy hete megvolt a olaj és szűrők cseréje, minden 10000 km után friss olajat kap. A szerviz során beépítettek egy visszacsapó szelepet a hátsó ablakmosóba, így már lényegében azonnal jön a folyadék hátulra is. A fogyasztás beállt 5,8-6,1 liter köré, attól függően hol megyünk vele. 110-120-ig tartja ezt az értéket, azonban 130 környékén megugrik 7 liter fölé, így pályán általában 110-120 közé beállított tempomattal megyünk. Előzésnél megvan benne az erő, hogy ki lehessen ugrani, de azért figyelni kell, hogy ne egy V8 Merci, BMW, vagy Audi elé menjünk ki, mert azért nem egy rakéta, de ha nem figyelek oda, elég gyorsan 150-160-nál találom az órát. Az említett pályatempót megpakolva is jól tartja (a 130-140-et is, emelkedő esetében is akár), nyáron két felnőtt, egy újszülött, 3 retriever méretű kutya és csomagokkal gond nélkül teljesítette az M7-es távot a Balatonig, 6,1-6,2 körüli fogyasztással.
Továbbra is úgy gondolom, hogy megérte az árát, de tisztában kell lenni és el kell fogadni a korlátait az autónak, illetve nem mindegy hogy az illető milyen autóból ül át ebbe. Nekem ez nem okoz gondot, és elégedett is vagyok vele, azt kaptam amit vártam tőle, talán még picit többet is. Ekkora méretben, legalább ilyen felszereltséggel más márkák kb 1-1,5 millióval magasabban indulnak. Jó vezetni, tágas, eddig nem volt vele semmi gond, remélem ez így is marad.

2018.06.05

Kb 18600 km van a gépben, hibátlanul teszi a dolgát, bár mint látszik, nem megy bele sok km, viszonylag keveset használjuk mostanában. Klímája jól üzemel, elég gyorsan élhetővé teszi a bent létet a sok órás tűző napon állás után. A motor méretéhez és teljesítményéhez képest továbbra is jól megy (már persze mihez képest), nem nagyon volt eddig hiányérzetem menetteljesítmények terén. Hétvégén utazunk Balatonra, immár tetőboxszal együtt, kíváncsian várom, hogy hogy fog menni, és mennyit fog fogyasztani.

2019.02.11

Közel 30000 km után nincs vele semmi gond, teszi a dolgát. Az utóbbi időben elég sokat ment pályán, simán tartja a tempót, bár ez valamennyire a fogyasztáson is meglátszik, fel tud menni akár 7 liter fölé is ilyenkor, cserébe viszont jól megy. Tetőboxszal tankolás alapján mérve kb fél és egy liter között nőtt meg a fogyasztás, többre számítottam. Továbbra is szeretjük, a színét pedig még mindig imádjuk. Egy dolog van, ami jobban zavar mostanában, a hátul ülőkkel beszélgetni inkább csak emelt hangerővel lehet, ez eddig kevésbé zavart, most már jobban. Amióta új telefonom van, azóta a bluetooth is sokkal gyorsabban üzemel a rádión (szám léptetés, csatlakozás, stb).

2019.11.12

45242 km és közel 3 év után elköszöntünk Pirostól, mivel beszámításra került egy új autóba. Nem fogok nagyon komoly verdiktet mondani, a lényeget már leírtam korábban. Azon az áron, amiért vettük, akkor, ott nem lett volna ennél számunkra jobb lehetőség és nem is bántuk meg a vételt. Hogy jövő évben mennyire emelkednek az árak és az alapján mennyire fogja megérni egy hasonló modell, az már más kérdés. Remélem, hogy az új gazdája is annyira fogja szeretni, mint mi.

Hibalista

- Még semmi, egy fényszóró magasságállításra volt szükség. - - 2017.09.28 - eddig semmi hiba, sajnos az első lökhárító megsérült, mert nekem tolattak, de nem törött semmi, csak a fényezés sérült. Márkaszervizben megcsinálták. - - 2018.06.05 - Meghibásodás nincs, minden működik ahogy kell. A váci Lidl parkolóban valaki kedvesen becsíkozta kicsit az elején, nem törött semmi, csak ismét a fényezés a műanyag lökhárítónál, ezt márkaszervizben megcsinálták. Ezen kívül a jobb hátsó kerékjáratnál egy műanyag elemet cseréltek, mert valószínűleg egy kavics jól megküldte és megrepedt. - - 2019.02.11 - Közel 30000 km után nincs semmi komoly meghibásodás, szerencsére külső káros behatások se érték (végre nem húzta meg senki). Egy dolog történt, a középső bal oldali légbeömlő a végállásban erős kattanó hangot ad, amit viszont egyik másik se, ez a következő kötelezőnél meg lesz nézetve. Bármi más motorikus vagy egyéb hiba nincs. Az egyik tompított izzó kiégett, ezeket cseréltem. - - 2019.11.12 - Az eltelt közel 3 év alatt semmi lényegi meghibásodás nem történt, egyedül az első lökhárító lett márkaszervízben gyári, eredetire cserélve Casco-n keresztül, illetve csak a kötelező dolgok.

Ide hordtam szervizbe

Dacia Fót - Első szerviz, olaj és olajszűrő csere, fényszóró magasság állítással, korrekt tájékoztatással, de az olaj körül volt némi kavarás. Ha a következőnél ez rendben lesz és egyéb probléma nem merül fel, akkor nem lesz kifogásom. Időben kezdték, végig bent lehettem, a szerelő készséges és segítőkész volt.2017.09.28 - Ismét Dacia Fót, megvolt az első rendes olajcsere, szűrőkkel együtt, most semmi gond nem volt az olajjal, beszerezték amit szerettem volna, illetve beépítettek a hátsó ablakmosóba egy visszacsapó szelepet. Az említett lökhárító sérülésnél volt egy második köröm velük, de végül sikerült hibátlanul visszatenni mindent, így elégedett vagyok velük, továbbra is ide fogom vinni. Kedvesek, segítőkészek, mindent felírtak amit előzetesen kértem, hogy nézzék meg, mindenre kaptam választ. Az ára elfogadható volt.2018.06.05 - Újfent Fót, a fényezést és a kerékjárati elemet cserélték, szépen dolgoztak, gyorsan, és nem utolsó sorban az ár is kifejezetten korrekt volt, elégedett vagyok velük, tudom őket ajánlani.2019.02.11 - Még 21550 km-nél volt kötelezőn, az olajon, olaj és pollenszűrőn kívül még cserélték a légszűrőt (a gyári 60000 km-es ciklust senkinek se javaslom, elég retek volt), illetve a hátsó rendszámtáblát kicsit megberhelték, hogy ne zörögjön annyira. Nemsokára (31500 km) jön a következő kör. 2019.11.12 - Olajcserén kívül csak egy első lökhárító csere történt Fóton Cascora. Az ügyintézés alapvetően korrekten ment, talán a biztosító ült rajta kicsit tovább. Egyébként szépen megcsinálták, elégedett vagyok a munkájukkal, és tudom őket a továbbiakban is ajánlani.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45242
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1.0 GL Következő autója? Kia Ceed SW 1.4 MPI Silver Vision lett
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)