Utolsó Jd-k egyike, a fehér űrhajó...
Szöveges ítélet
13 év használt Mazda használat után úgy döntöttem új autót veszek.(meguntam a rozsda harcot vele, ezért más márka után néztem)
Először egy használt Hyundai i30-ban gondolkodtam, de nagyon szerettem volna egy új autót.
A szüleimnek már a második új autójuk volt, egy Kia rió.
Mivel nem akartam hitelt, a keret kb. 3,5-4.5 millió volt, így először Dacia Dustert meg Skoda Fábiákat nézegettem.
Nem vagyok suv párti, a Skoda Fabia meg nem olyan nagy kocsi 190cmvel egy gyerekkel.
Így végül a Kiánál kötöttem ki, ahol még volt raktáron a második generációs Ceedből.
A Hyundait kiejtettem, mert még +500ezer lett volna, annyi kpm nem volt. Volt még raktáron egy kombi fehér alap motoros 1.4 benzines MPI Ceed bronz felszereltség, de komfort csomagos.
Tökéletes, akkor 4.7 millió volt, még pont ki tudtam perkálni.
Másfél éve van meg, csak 11ezret tettem bele, semmi gond nem volt, csak a kötelező 1 éves szervíven volt.
Csak ajánlani tudom nagyon jó kocsi, a 100 lóerő elég, bár 4-en ülve benne már erőtlen akinek ez is fontos ott az 1.6 beniznes.
A Mazdáimhoz képest iszonyat halk, a 2016-2018-as JD ceedek nagyon le vannak szigetelve.
Jó a futómű is, bár mivel ez az alsó felszereltség 15-ös csak a kerekem.
A hátsó tolató radar nagyon kell a magas feneke miatt.
Ami bosszantó apróságok a Mazdáimhoz képest:
Legnagyobb hibája szerintem, hogy nagyon vastag az A oszlop, egyébként ez már sokkal vékonyabb a 3-dik generációs Ceednél ezt irigylem legjobban az újtól.
A váltó nem jár olyan finoman mint egy Mazdánál de azért nem a világ vége.
A 6os váltót városban rengeteget kell váltogatni, erre készüljön az aki utál váltani.
Gyári felváltás csak a sebességet nézi, emelkedőn ne hallgassunk rá.
Gyári izzó elég gyenge a tompítottban, de még nem cseréltem ki másra, legalább nem vakulnak el, kanyarkövető izzó az hasznos.
Hi-fi az nagyon rosszul szól, hiába a 6-os hangfal.(Gondolom az új Ceednél már aki prémium JBL-t kér az már jobban szól)
Hátsó üléssor szélén műanyag van és nem az ülés plüss kárpitja erre vissza csapódhat a hátsó öv.
A motor-kipufoggó-katalizátor részen van valami lemez ami hosszú úton erősen pattogva hűl vissza, végülis ez nem zavar engem csak jelzem, remélem hosszú távon sem lesz gond.
Multi kormányt imádom, de a slusszkulcsot nagyon kitakarja.
190-cmel ha első vagyok és piros lámpa van egy helyet ki kell hagynom, ha nem akarok hajloni, hogy lássam.
Mivel teljesen hátra van tolva az ülésem, az övet kb. 6 hónap mire megszoktam, hogy jól be tudjam kapcsolni, mert a könyöklő jó széles ami nagyon jó, csak az övet nehéz tőle bekapcsolni.
(kevés a hely a könyöklő és ülés között ha hátra van tolva az ülés)
Mögöttem egy normál méretű felnőtt még kényelmesen elfér.
Ennyi de ezek apróságok, imádom vezteni, ad élményt.
Olvastam itt, hogy pár embernek kényelmetlen az ülés, én 190 cm-sen ezt nem tapasztaltam 250km-es út során sem.
Pedig nekem fontos a kényelem, ha nem lenne az, lehet Dacia Logan Mcv-t vettem volna.
A kormányról vezérlehető tempomat ahol +-2km-el tudunk vezetni iszonyat kényelmes és nem fáradunk el egy hosszú úton sem.
Csomagtartó hatalmas, az ajtó magasra nyílik.
A hátsó ablaktörlőt sűrűn kell használni, a legkisebb esőpermetnél vizes lesz, cserébe nem olyan koszos mint a Mazdámnál aminek a nagyobb kinyúlása sokkal jobban védte a hátsó ablakot.
Ár érték arányban nagyon jó autó, de ezt megírta a total car is.
Hibalista
- Semmi...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11300 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | i30 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
