A meglepetés ereje
Szöveges ítélet
Az autót katalógusból választottuk ki, mivel nem tudtak szalonautót mutatni belőle az egész országban. Megrendelés után 3 hónapot kellett rá várni, de amikor megérkezett sokkal sokkal szebb volt, mint amire számítottunk. A szekszárdi márkakereskedésben vettük (amit senkinek sem javaslok, mert végtelenül aljas bagázs).
2-300 kilométereket minden gond nélkül el lehet menni vele egy seggel, nagyon kényelmesek az ötajtóshoz képest kicsit kagylósított ülések. 100.000 km után kezdenek kiültté válni, így egyre kényelmetlenek benne a hosszabb utak. Az üléspozíciót be lehet úgy állítani, hogy minden irányba ki lehessen látni, de mégse a "földön" ülj. A beszállás előre szűk parkolóban kicsit nehézkes a hosszított ajtók miatt, viszont cserébe a hátra ülés is megoldható viszonylag elegánsan. Hátul korrekt nagy helyek vannak, egyetlen hátrány az erősen korlátozott kilátás oldalra tolatáskor.
Fogyasztásilag pazar eredményeket produkál, még nem sikerült 6 liter fölé erőszakolni. A hangja egyáltalán nem dízeles, nagyon csendes minden üzemállapotában.
Update 130.000 km után
Fogyasztásra, dinamikára nem lehet panasz. Komolyabb meghibásodás nélkül teszi a dolgát. Az üléskárpitok elkezdtek kopni, más látható jele a beltérben nincs a használatnak.
A KIA garanciális ügyintézése nagy csalódás. Ez volt az utolsó KIÁnk.
Update 150.000 km után
Egyre kevésbé kedvelem az autót. A fényezés nagyon gyenge, túl vékony a lakkréteg rajta, az első lökhárítón nem csak a bogarak és kavicsok, de minden porszem bemélyedést hagy. Újabban nem indul hidegben.
Hibalista
- 0km: Koptatófóliákat kellett rajta cserélni, gyárilag rosszul voltak felragasztva, garanciában kicserélték (garanciális) - 110.000km: főtengely első szimmering csere (garanciális) - 120.000km: a kormányon lévő kapcsolók szeszélyessé váltak (tempomat hol kapcsol, hol nem, alkalmanként a rádiót vezérli, a márkaszervíz értetlenül áll előtte - 120.000km: a szárnyról lepattogott a lakk, garanciális javításra 2 hónapot vártunk. Újrafényezés (Érd márkaszervíz) után 1 héten belül felhólyagosodott a festék. Ismét lefújták, lassan több rajta a festék mint a műanyag. - 150.000km: indítási problémák miatt akkut cseréltünk, de nem oldotta meg. Hidegben nem indul (nem is forgat). Már nem garanciális, de az elektronikára egyébként sem vonatkozik a 7év/150.000km :) a testkábelek rozsdásak voltak, ami egy 3éves autónál több mint meglepő.
Ide hordtam szervizbe
Hiezl Baja
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Mattenheim Bátaszék
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 316 ti compact | Következő autója? | Giulietta |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |