sportos, karakteres, családi
Szöveges ítélet
Szeretek a jó minőségű, megbízható márkák mellett dönteni. Nem az ár a lefontosabb. Ez a típus már a megjelenésekor megigézett, de 8 milliós ára kijózanított. Végül egy 5 éves darab megvételelére nyílt lehetőségem, de így is 3 M. feletti volt a számla. Megéri az árát !!!
Tízezrenként olajcsere + szűrők, gyertyák és ha a gyár által előírt minőségű anyagokat építi be az ember, minden kiválóan működik. Eddig semmi sem ment tönkre rajta, kivéve 1-2, filléres futóműalkatrészt. A kezelőszevei egyértelműek, az automata klíma hatásos és a hátsó - harmadik - üléssorhoz tartozó befúvókat is bekapcsolva, nagyon rövid idő alatt kellemes hőfokot csínál. Mindeközben nincs szélvihar a kocsiban, azaz nem az ember arcába megy a levegő és a légbeőmlők felől sem lehet mást, csak enyhe duruzsolást hallani. Minden kultúráltan, hondásan működik. Hosszabb utazásokra is kiválóan alkalmas, kényelmes.
A 2 literes motor 156 lóereje egészen dinamikus haladást is lehetővé tesz. Ilyenkor 12 liter körüli a városi fogyasztás. "Normálisan" közlekedve városban 10 liter alatt tartható, országúton 7-8 közötti. Sportos tempóval "rángatva" a kocsit az automata váltó kiválóan dolgozik, nem válik idegessé a kapcsolás. A váltások rövidek, a tiptronik funkció télen nagyon hasznos. A 3. üléssort eddig 4 x használtam, de akkor nagyon jól jött. Kívülről a kocsi időtálló, belülrő az utastér elegendő, de 3 gyerekülés már nem fér el egymás mellett ill. a csomagtartó is lehetne egy kicsit nagyobb. Az egyterüekhez mérten alacsony a felépítése így meglehetősen stabil a kocsi. Nekem teljesen felesleges az a fejtér, ami elválasztja mondjuk egy Avensis Verso-tól, azt ugyanis semmire sem használja az ember. Az Avensis tetejére kínszenvedés feltenni a box- ot vagy egy biciklit még így, 190 cm körüli tesmagassággal is.
A Stream nem vált tucat-autóvá európában, így sokan nem is ismerik a tipust. Ennek egyik oka lehet, hogy nincs belőle dízel.
Szeretem azt az érzést, hogy a pirosnál egyedül én ülök ilyen autóban a sok Suzukis, Opeles és Renaultos között. Ez a feeling csak a veteránosok illetve a rettenetesen drága mivoltuk miatt ritka autók tulajdonosainak jut osztályrészül. (Persze eszmbe sem jut, hogy ezekhez hasonlitsam, de az érzés olyasmi)
Frissítés: 2015. december
Az autó továbbra is kiválóan üzemel, de 8 éve már a feleségem gyűri a két kölökkel. Szó szerint gyűrik, mocskolják, morzsázzák, túrórudizzák, horpasztják odaverik, meghúzzák, rányitják és amit el lehet még képzelni. A beltér azonban minden igyekezetük ellenére állja a sarat. Nincs Szakadt vagy kikopott kárpit, elszakadt ülészseb, leszakadt könyöklő vagy műanyag elem. Minden működik és kész. Kívülről persze látszik a fényezésen az elmúlt 15 év és a hátsó kerékíveknél, a küszöböknél illetve a benzin beömlőnél megjelent a rozsda a felszínen. Megjavíttattam, mert eszem ágában sincs eladni. Nem találok még egy olyan autót, ami ennyire üzembiztos volna. Ezt a kocsit a 4 tagú családra szabták, azaz még nem volt olyan utazás, ami gondot jelentett volna. Vonóhorgon a négy bringa és ki a világból!
Jelentős hibák továbbra sincsennek. Kopó alkatrészek, szilentek cseréje rendszeresen esedékes, ám ez a karbantartás része, csakúgy, mint a 10 ezrenkénti olajcsere (Castrol edge sport végig). Nagyobb tétel volt a saját hibából elromló ablakemelő panel, ami egy nyitva felejtett ablak miatt zárlatos lett és elolvadt. Ennek gyári alkatrészre való cseréje 40 e volt. Egy ajtón a zármotor ment tönkre és cserélni kellett a VTEC jeladót és az olajgopmbát is. Hiába töröm a fejem, más nem jut eszembe. Az elmúlt 15 év és 270.000 km úgy telt el, hogy egyszer sem hagyott cserben az autó és ezért rendkívül hálás vagyok.
Ami tanácsként jól jöhet: váltóba, szervóba csak a gyári olajat szabad tenni, mert ellenkező esetben rövidesen törnkre megy!!! Szerencsére ez nem saját példa.
Frissítés:
2016 végén eladtam.
Hibalista
- lengőkarok, egyéb futómú alkatrészek - csodás Bp-i utak. - vtec jeladó - 250.000 km-nél - olajgomba - 220.000 km-nél - motortartó bakok - 200.000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
Leginkább sehova. Szaktanácsért a gödöllői szervíz egyik munkatársát hívtam, másra nem volt szükség. Az olajcserét a 25 éve megbízhatóan dolgozó "maszek szerelőm" is kiválóan megcsinálta és inkább a Magyar Iparost, mint a multit.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Az új Accord kombi ! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
