Ahhoz képest
Szöveges ítélet
Ez az 5+2 üléses egyterű mára halott műfaj. 7 felnőttnek szűk, de 3 gyerekkel ideális, mert nem kell egymás mellett üljenek, és ha muszáj, be lehet szorítani nagyszülőket, unokatesókat stb.
Eljárt felette az idő: kívűl-belül nagyon múlt századi. 20 évesen minden tekintetben csak ahhoz képest jó, hogy mennyire régi.
Motor-váltó-futómű: ez a sofőr egyterűje, amivel ahhoz képest élvezetesen lehet autózni. Ezért is vettem meg, a K20A a Honda utolsó nagyszerű szívó benzinese (a Streamben a K20A1 van, ami viszont nem tuningbarát, de egyterűnek elég), gondoltam ez méltó búcsú lesz a belső égésű motortól. Szelephézagot manuálisan kell állítani 60.000-ként. A váltót tanítani lehetne, ha beletették volna a 6-ik fokozatot is. Így sajnos csak a zseniális váltás-élmény van meg, mert 80-nál 5-ben már 2500-at pörög. Ilyen futóművet csak a Mazda és a BMW tett egyterű alá, 200-nál a német autópályán hihetetlen stabilitással fogja az aszfaltot és szerpentinen is úgy fordul el, mint egy minőségi kompakt.
Kasztni: rohad. Jó esetben rendszeres alváz-, és üregvédelemre fogsz költeni, rossz esetben lakatolásra. Ja, mivel egy igen ritka modell, ezért karosszéria elemeket kizárólag bontóból tudsz szerezni. Egyéb alkatrész normál árban elérhető.
Beltér: ergonómiailag jó, de a napfénytetőt gondolom csak levették a polcról, mert nevetségesen pici az autó méreteihez képest. Második sor középen csak 2 pontos öv van, az inkább szükség ülés. Modellfrissítéskor ki is hagyták, tehát 2004 után már csak 6 személyes. A harmadik sor egybe-pad, így kényelmesebb, mint a hasonló méretű autókban (Zafira, S-max, Mazda 5), viszont nullázza a csomagteret. Csúcsfelszereltségnél a harmadik sornak is jár légkondi.
Ami műanyag, az kopogós szar, az ülések viszont valószínűleg a bolygót is túlélik. Könyöklő csak a sofőrnek jár, az is pici.
Összességében: 20 éve kiemelkedő menettulajdonságokkal rendelkezett, ebből mára annyi maradt, hogy gond nélkül tudja tartani a forgalom tempóját. 3 gyerekes családnak kiváló utazóautó lenne, sajnos pont pályatempónál túl zajos a rövid váltó és a nagy szélzaj miatt. Városi anyataxinak inkább az 1.7-es motor való, az kevesebb benzinnel is beéri. De a frissítés előtti példányok csak euro 3-as besorolásúak, ez a közeljövőben jelentős hátrány lesz.
Ahhoz képest, hogy egyterű, ha jó állapotban van, országúton élvezetesen lehet autózni vele.
Most talán még érdemes beleugrani egy rozsdamentes példányba, ha mindenképp 5+2 üléses egyterűre vágysz és szeretsz vezetni, de igazából már nagyon a végét járja.
Modernebb megfelelője a BMW 2 Gran Tourer, minden tekintetben kicsit jobb, de sokkal drágább.
Hibalista
- Elhanyagolt autót vettem, amin rengeteg mindent meg kellett javíttatni. Ami konkrétan nálam romlott el: katalizátor, hátsó dob.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | V40 | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
