A nagycsaládos japán
Szöveges ítélet
Egy háromajtós Corollával jártunk, mikor megszületett a kislányunk, úgyhogy nagyon gyorsan meguntuk a hordozó hátra pakolását, ráadásul a babakocsi mellett nem is fért el semmi a csomagtartóban, úgyhogy gyorsan kellett valami, aminek nagy a csomagtartója, nem kell hajolgatni a gyerek ki-be pakolásához, mindenképpen benzines (csak kirándulni hagyjuk el bp-et), és lehetőleg japán. a Keret 1,5M. A Mazda5 drága volt akkor még, a kombik öregek ennyiért, már-már hagytam magam megerőszakolni egy Renault Scenic-kell, amikor felkerült a hahu-ra egy Honda Stream. Ütött-kopott darab volt, magyarországi, minden gyári rajta, ami azt jelentette, hogy semmit sem cseréltek, szakadt bakok, kopogó futómű, de a motorja nagyon rendeben volt, olajcserét megkapta, más nem is kellett neki. Lealkudtam, megvettem. Kapott motortartó bakot, toronycsapágyat, szilenteket, fékeket. Azóta megy, a motorban csak olajcsere volt, a lánc örök élet, 150 ló, de ugyanez a blokk van 200 feletti lóerősre húzva, úgyhogy van benne tartalék, nincs túleröltetve. Az automata váltó hibátlan, gyors, nem ijed meg 5-ösből 2-esbe visszaváltani, odalépve is nagyon jól kiszolgál, a manuális módot 7 éva alatt max 3-szor próbáltam ki. 5 év után (15 éves korában) cseréltem hátsó dobot, meg újból féket, meg valamikor két helyzetjelzőt. Ami típushiba(?), hogy a légkondi hátsó hőcserélőjéhez (ha-ha, melyik autóban van külön légkondi hátul?) vezető alucső kint fut, és hát a só szétmarta, így a hátsó légkondiágat ledugóztuk nemrég. Kényelem az olyan japános, 6 180 alatti ember nagyon kényelmesen tud benne utazni, a padlóból kihajtható hátsó ülések viszont a kategória legjobbjai szvsz, az utódjában - Toyota Highlander - sokkal kényelmetlenebb a leghátsó üléssor. Összegezve, egy hiper megbízható (7 év alatt egyszer SEM állt meg), alacsony fenntartási költségű, jól menő családi autó, olcsón. Nem kell félni a tizenéves daraboktól sem, bár ez inkább csak a 2 literesre vonatkozik. Csepeli Honda bontóban van hozzá minden közepesen olcsón. Gazdaságosság: 1,5-ért vettem, kb 500-at ráköltöttem, 700-ért adtam el, tehát 7 év alatt 1,3at autóztam el, ami kb 15.000Ft per hó. Igazából nem is adtam volna el, ha nem jutok hozzá egy ismert előéletű autóhoz...
Hibalista
- motortartó bakok - toronycsapágyak - néhány szilent - kipufogó hátsó dob
Ide hordtam szervizbe
Piszkor Ricsi, Újpest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Highlander |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
