Ha kell, akkor írok ide valamit
Szöveges ítélet
2006.12.09.
Huszon sokéves vw polo után majd egy évig nem volt autónk. És ugyanennyi ideig nézegettük mi legyen helyette. Hajj de rég volt, azt hiszem a Skoda Fábiánál kezdődött a nézegetés, és fél év összevisszaság után rátaláltunk az igazira: honda! elöször 2 generációval ezelöttieket nézegettünk, de a két gyerek miatt nem volt szerencsés a három ajtós. Aztán belebotlottam a 7. generációsba, és innen nem volt megállás! Belül hatalmas. A 2 éves lányom csak nyújtózkodás árán tudja rugdosni a hátsó ülés támláját, pedig elég magasak vagyunk, full hátra van tolva. 90 LE nem a világ vége, de családi autózásokra pont elég. Így nehezebb behányni hátulra! Rendes úton a futómű brilliáns, rendetlen úton meg cefet sz*r. Összehasonlításképp az Almerában ülve kisebb fekvőrendőröket észre sem vesz az ember, a Civicnek ez rémálom. A fékre lépve megáll az autó. Leginkjább városba használjuk, és ha apa állatkodik 8 litert eszik. Anya gazdaságosabb, akkor 7-et. Autópályán barátságos 120-al 6 körül. Nem lehet kikapcsolni az első légzsákot. Ki lehet berhelni, de gyárilag nem kapcsolható. Nem berheltük, de így nem rakhatjuk előre a gyerektartókisizét. A gyári rádió pervez alakja miatt nem cserélgethető, bár vezérelhet CD-tárat de leginkább az eredeti Hondát.
Elképesztő magas a CASCO-ja: 1200kg-os, 90 lovas sportosnak egyáltalán nem mondható autó, miéééért?! Erről persze legkevésbé a Honda tehet.
2007.06.26.
Lassan pont egy éve lesz nálunk az autó. Megbízható családtag. Újabb 4000 km után vagyunk. Ez nem sok, első évben biztos nem érjük el a 10.000-et. Szervízt még nem látott az egy év alatt. Majdnem, de aztán megúsztuk. Hát az úgy volt hogy összehangoltan leszakadt az első két ablaktörlő gumi. Telefonáltam, email-eztem a győri (ott élünk), és a tatabányai (ott vettük) szervízbe. Nagyon készségesen voltak, és roppant horror árakon cseréltek volna gumi csíkot. Nem egész ablaktörlő, csak a csík 3-5000. Aztán véletlenül benéztünk egy autós boltba, ahol 700-ért kaptunk, sőt a srác be is szerelte mert bénáztunk kicsit. Igazából ez ez egyetlen szervíztapasztalatunk.
Vezetési élmény: itt a nyár, megy a légkondi, és csigul az autó. Néha elgondolkodom rajta, mégiscsak 1.6-os kellett volna. Az a fura, hogy nem hajtjuk ezerrel, de mégis zavaró hogy érezhetően gyengébb légkondival.
2007.08.12.
Hurrá nyaralunk! És végre van fogalmunk hosszú úton hogy viselkedik a civic. Hát jól! Alföldre mentünk kegyetlen szar utakon, ezt nagyon nem bírja a futómű. Végig légkondival 90 körüli átlag, és 6l alatti fogyasztás. Gondoltam hogy kevesebb lesz, de ezen nagyon meglepődtem.
Osztrák autópálya 140, 5-ösben 4000-es fordulaton. Még ment volna többet is. Szépen feküdt az úton, örömvezetés. Bécsből hazahoztunk egy hintát. Nagyon durvá, de befért. ferdén az eslő két ülés között előre. Nem tudom ez mennyire tudatos tervezés eredménye, de sebességet simán lehetett váltani. A hinta több mint 3 méter hosszú dobozban volt, határeset, még néhány centi és nem bírtuk volta hazahozni.
Balatonra, szerpentín, kicsit nehéz megszokni a kisalföldi sík vezetéstől eltérően mindig egy (vagy két, vagy három?!) fokozattal alacsonyabb sebességben kell tartani.
Nosztalgia: találtam egy képet! Itt szerettünk bele. :-), és szereztük meg.
2007.12-2008.01
Sikerült tesztelni az autónkat olyan módon is, ahogy nem szerettük volna. Bojoztunk 3-an a hídon, egy "piros autó" elénk vágott, az első vészfék, és szépen egymásba csúsztunk. Nem nagyon, kicsit. Kb 20-al.
Az legelső chevrolet hátsó lökhárítója kicsit megrepedt, a második daewoo-n még ennyi sem látszott sem elöl, sem hátul. Én meg a vasázsló ott hátul eltüntettem az honda elejét! Megálltunk, kocc, kicsit hümmögtem hogy tuti megkarcolódott... aztán nem bírtam kinyitni az első ajtót.
Szóval kiszáltam hátul, reggel volt, a kislányom nem is nagyon ébredt fel az ütközésre.
Nem is indult el, be kellett vontatni a Honda Flick-hez.
A reklám helye: Az autó összetörés élményben az egyetlen olyan amire szivesen emlékszem vissza, hogy roppant korrektek, és segítőkészek voltak a szervízben a javítás egész ideje alatt.
A karácsonyi szünet miatt csak januárra készült el, eddig semmit változást, hibát nem fedeztünk fel. Remélem így is marad.
2008.01
Hehe, hazahoztuk az autót csütörtökön, pénteken intéztünk rá téligumit. Grrr. Aztán délután mentünk kifizetni a javítási költségeket. Utána beugrottunk a Decathlon-ba Botinak kis labdát venni. És ezerrel beletolattak a parkolóba. Tátsó lökhárító nyekk, ajtó behorpad. Vigasztal hogy ennél már csak jobban folytatódhat az év. Mindenesetre a kárszakértővel, és a szervízvezetővel már annyit találkozunk minta egy nagy közös család lennénk...
folyt köv...
Hibalista
- nyikorog a kuplung. Megolajoztuk, elmúlt. Ablaktörlő gumi.
-
- Autó elejének visszavarázsolása: 1.070.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Honda Flick, Győr.
Csak zöldkártyát csináltattunk. Telefonon időpont egyeztetés, és minden ment pontosan, szépen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 59000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | polo | Következő autója? | hol van az még! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
