Rászolgál a hírére...:-)
Szöveges ítélet
...hát nem igazán tudnám b?viteni az el?ttem az ATR-röl szolo itéletet...
Viszont kicsit kiegésziteném személyes tapasztalokkal:
-Sportkocsi a javábol, amit ki lehetett hozni a 90-es évek legvégén bárminem? feltöltés(turbo vagy kompresszor) nélkül egy hétköznapi használatra,hosszútávra szánt motorból azt a Honda mérnökei megtették-kihozták.
-Sajátom gyári sportfutóm?vel szerelt, igy a 17es kerekek meg az ültetés nem éppen öreguras kényelemmel ruházzák fel a kocsit, de minden kanyar csodás élmény, mert a feeling gokarthoz hasonlitható.
-Gyári végsebességét nevetve kifutja,(228km/h) bárminem? tuning nélkül lelkesen dadog le óra szerint 248km/h-nál! (gps-el mérve 237km/h) mérve. Motorja elbirna még egy 6.fokozatot, és akkor utazási komfortja 200felett is kibirható lenne zene nélkül is. (igy viszont be kell kapcsolni valami andalito muzsikát :-)) VTEC váltás 5.ben 178nál van, ezert a tartós utazótempót ehhez mérten 170 korulre kell kalibrálni. Ilyenkor a fogyasztása is még az elfogadható kategóriába sorolható, ami nekem 10-11liter körül mozog. Ha az ember meg birja állni és visszafogottan közlekedik, ámbár nem lassan, csak lendületesen, akkor az átlag is 9,5liter szokott lenni városban és autópályán vegyesen(160km/h-ig). Viszont ha éppen elkap a hév, akkor könnyedén mérhetünk tankolás után 16-18liter körüli átlagot. 180 felett nagyon megugrik a fogyasztás, ezért hosszútávú használatához elengedhetetlen kiegészit? egy VTEC kontroller, amivel az olajhidraulikus váltási id?t kitolhatjuk akár a fordulatszámskála legvégére is.
-Nem az els? Hondám, ugyhogy tudom hogy a min?ségi (kizárolag 98-as vagy jobb) benzint, és a drága olajat meghálálja, méghozzá azzal hogy a motorja szinte széttaposhatatlan. Kibirja még a tartós padló körüli gázállást is órákon át is. (Ha az ember kibirja a dupla kipufogó üvöltését és a magas fogyasztást, akkor a 230 könnyen utazótempóvá válhat.) Ilyenkor viszont kifejezetten kell figyelni az olajszint ellenörzésére, mivel a pörgös motorok szeretik a finom olajat csemegézni:-)
-Nagyon drága mulatság ám a téli kerék beszerzése, mivel csak a 17-es méretb?l válogathatunk, ott viszont a prémiummárkákat, ami a kocsihoz ill?, 50-110ezerig kinálják darabját.
-Alkatrészárai nem a csillagos eget surolják, bár természetesen drágább, mint a sima Accordoké, de nem is romlik el minden honapban, s?t évben sem...
-Kormányát városban nagyon meg kell markolni, mert a széles és a legkevésbé sem ballonos gumikat tökéletesen megvezetik a hosszanti nyomvályuk, igy félkezes "macskajancsizásnál" érdekes forgalmi szituációkba keveredhetünk :-)
-A Xenon lámpa nagyon illik a karakteres megjelenéshez, ámbár elég gyengécskén pislákol társaihoz képest...
-Fékei versenyszerüek, a legkisebb érintésre is ugyanazzal a vehemenciával harapnak a tárcsába, akár az els?, akár a 100. kanyarnál taposunk bele...
-Klimája és fütése er?s középszer?, egy BMW-hez képest, ahol nyáron fázni lehet, télen meg kigyulladni érezzük a testünket, nagyon gyerekcip?s... Különben szinte télen nyáron kell a klima, mivel szeret párásodni, de ez a lapos szélvéd?nek is betudható...
-Els? Recaro ülései mintaszerüek, ámbár a hátsó üléssorról nem sokat látni el?re széles válltömései miatt. Hátul hosszútávon 2 feln?ttnek elég a hely, ámbár lábtérrel nem nagyon vannak kitüntetve...(nem az a keresztberakós)
-Csomagtartója elegend? egy nagyobb nyaraláshoz is.
-Váltója nagyon preciz, élmény vele minden kapcsolás, ámbár télen süt a hideg, nyáron meg a meleg fém fogójából.
Körülbelül ennyi jut eszembe higgadtan a kocsiról, nem higgadtan pedig az hogy egy gyönyör?, csodálatos, abszolut hibátlan, a vezetés örömére született, a maga kategóriájában utolérhetetlen, fantasztikus sportkocsi, ami minden motorinditáskor el?hozza a versenyszellemet a pilótájábol :-)
Üzemeltetését a gumik rontják le nagyon, mert a jo min?ség? futók szettje 200-300ezer Ft, és versenytempóban nagyon eszik a kanyarok.
Kényelmére a sportfutóm?+17es/45ös gumik miatt van kis panaszom, mert valóban nem a Thököly utra való.
Teljesitménye azert csak 8-as, mert a nagyobbacska dizelhez és V-motorhoz húz a szívem, de kategóriájában 10-est érdemel :-)
Hibalista
- Honda=Japán=nem azert vettem hogy szervizeljem, hanem hogy hasznaljam amikor csak akarom :-)
- Vezermuszij+feszito
Ide hordtam szervizbe
Czettli Zsolt az Élesnél :-)
Annyi Honda ment már át a kezén, mint egy japán gépsoron, és annak megfelel? a tapasztalata és a tudása!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Semmi esetre sem szabad autót adni a Honda Ercsi kezébe, mert a szereloik csoda ha felismerik az autót :-(
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 67500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Accord 2.0 | Következő autója? | még képlékeny... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
