Zsákbamacska
Szöveges ítélet
Azzal kezdem, hogy nem Focust kerestem, végképp nem szedánt. A többi stimmel.
A cél egy 2 literes kombi Mondeo lett volna, olyan 2007 körüli, de egyszerűen nem lehetett benzinesben (sem) olyat találni, amiben nem volt 200 ezer+ km. Persze ettől nem kell rögtön félni, de azért ilyen futással az autó háta mögött már lehetnek költséges tételek. A történet annyi, hogy egy márkakereskedésben elkeseredésemben elkezdtem beszélgetni a használt autó részleg vezetőjével, hogy milyen siralmas a felhozatal és hogy szinte lehetetlen olyan autót találni, ami nem buherált, szar, vagy rá kell költeni egy fél autó árát. Jeleztem neki, hogy amúgy kombi Mondeot keresek (oda egy Focus miatt mentem, mint írtam, már tényleg elkeseredésemben) és 2 literes benzinest, ami amúgy nem egy racionális döntés. Ekkor kiderült, hogy neki van egy 2 literes benzines Focusa, nem hirdette még meg, de eladó lesz, ha érdekel, nézzem meg. Elmentünk, megnéztem, nagyon jónak tűnt, megmondta az árát, majd hazamentem. Nem próbáltam ki..
Gondolkoztunk, hogy hát azért ez elég jó, mégse hagyjuk, de mi van, ha mégis átverés. Arra jutottam, hogy egyrészt a piacon jobb nincs, nagyon ritka is ez a motor, ezért felhívtam a srácot, hogy megvesszük. Adott hozzá lemezfelnin téli gumit, ami már idén kuka lesz, a nyárit könnyűfém felnin tavaly cseréltem le újra. Igazából sok rosszat nem tudok mondani az autóról.
Nagyon kényelmes, csendes, erős, van hely a csomagtartóban, pár hasznos extrával azért el lehet lenni, úgy mint:
automata fényszóró magasság állítás+xenon
esőérzékelős-fényérzékelős ablak
kétzónás digitális klíma
4 ablakemelő
tempomat
Úgy hoztuk el, hogy amikor átadtam a pénzt, akkor mentem vele először. Utólag belegondolva lehetett volna ennek csúnyább vége is, de nem lett. Magamat megnyugtatva 2 külön helyre is elvittem átnézetni, mert nem akartam elhinni, hogy valaki miért ad el egy amúgy jó autót (fő a bizalom). Zsákbamacska volt, de utólag pozitív értelemben.
Semmi olyan dolgot nem találtak sehol sem, ami nagyon sokba került volna.
Az ellenőrzések során hibalistára kerültek ilyen dolgok, mint klíma sztreccsszíj, generátor szíj (és akkor már feszítőgörgő is, ugye). Cseréltettem váltóolajat is, pedig nem szokták - ez nagyon hasznos volt, sokkal jobb a váltó tőle.
2015 februárban lecseréltettem a fentieken kívül az olajat, olajszűrőket, levegőszűrőt, utastérszűrőt (ezt én csináltam, kellemes volt nagyon) gyertyákat, lecseréltettem a fékolajat, és most az első fék felújítás volt, ezzel azt gondolom, egy ideig elvagyok.
Az alkatrészek olcsók hozzá, sok különbség nincsen az utángyártott és az eredeti között, vagyis olyan sokkal nem olcsóbb, ami miatt megérné az utángyártottat választani. Jól megy nagyon, telepakolva, négyen, Pusztaszeri úton felfelé simán 4-5 fokozatban, gond nélkül, meg sem érzem, ha meg van pakolva a kocsi, pedig csak 107 kW a teljesítménye.
Fogyasztása városban 8 liter körül van. Aki tud ezzel élni, annak mindegy, engem nem zavar. Az 1.2-es Clio-nk ugyanennyit fogyaszt, csak szólok, és abban aztán nincs erő tartalék. Autópályán 135 km/h az olyan 6.8-7,2 körül. De tényleg nem érdekel. Ennyi és kész.
A szerelőmmel nagyon meg vagyok elégedve, megcsinálja, amit kérek, azt teszi bele, amit megbeszélünk, nem lódít, nem sumákol, nem érzem, hogy a körmére kellene néznem, ez egy bizalmi kapcsolat. Ha valamit nem kell SOS kicserélni, nem cserélteti ki velem, úgy is tudja, hogy vissza fogok hozzá menni, ha kell. Sok kutyaütővel találkoztam az elmúlt időben, volt, aki a másik autónknál a generátor feszítőgörgő csavarját húzta túl, ergo megszorult a csapágy és azóta is csak nyikorog..pedig benne is nagyon bíztam, őt is úgy ajánlották!
Próbálom fenntartani azért a jelenlegi állapotát, azért is költök rá, amit kell, mert tényleg elégedett vagyok ezzel a kocsival. Valószínűleg az előző tulajdonos is megadhatott neki mindent, különben nem lenne ilyen sem kívül, sem belül, sem motorikusan. A fogyasztásától nem kell félni, ez azért nem a világvége. Cserébe nagyon jól megy, a gyors tempó sem okoz neki gondot. A futóműre sem tudok semmi rosszat mondani, nem dülöngél, nem imbolyog, nem pattog, szerintem rendben van.
Amit az elején kicseréltettem rajta, az pusztán prevenciós dolog volt, a klíma szíj és a generátor szíj is elment volna még, a váltóolaj sem kötelező, de ártani nem árt. Most is azt mondom, hogy óriási rizikó egy használt autó, sosem tudhatod, hogy mibe futsz bele, 6-7+ éves kortól meg aztán jöhet még más meglepetés is. Nekem eddig szerencsém volt, és megérte várni erre, és nem beleugrani egy lelakott Mondeoba. Nagyon sokszor fel is adtam, hogy amit én keresek az igazából talán nincs is. :) Aztán meglett Ez.
Idén (2015) kap még egy garnitúra téli gumit, és részemről ennyi. Hajtjuk, amíg ki nem nőjük, de megválni tőle nem szeretnék.
Hibalista
- fényszóró magasságállító szenzor karja eltörött, én már így vettem a kocsit, ez 25000 Ft volt. Műanyag kar a szenzorral együtt cserélhető..
Ide hordtam szervizbe
Megnéztem a márkaszervizeket, de inkább hagytam. Nem bízom egyikben sem.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Saját szerelő, akit az eredeti alkatrészeket árusító üzletben ajánlottak. Tényleg kiváló!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Clio Campus 1,2 16V | Következő autója? | ez marad egy ideig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
