Visszafogott vadállat
Szöveges ítélet
A kocsit kb három hónapja vettük meg. Interneten találtuk meg a fehérvári kereskedést ahová betették. Már a próbaúton meggyőzött, hogy ez a kocsi kell nekem. Sosem volt dízel autóm, ezért kicsit féltem tőle, hogy a benzines után milyen teljesítménye lesz, hogyan gyorsul, mert ha őszinte vagyok nem nagyon van tojás a lábam alatt. Nem száguldozok, mert az egyrész drága, és balesetveszéles, de tartom a sebességhatár +10 km/h szabályt, és így lendületes vezetéshez vagyok szokva.
Nos, miután megvettük, és ugye azóta vezetem a kocsi egyértelműen rácáfolt a félelmeimre. Mivel Ford tudtam,hogy nem lesz gond vele, megbízható, kényelmes, de ez a dízelmotor nagyon ott van. Direkt a nagyobbik 110 lovas verziót vettük, és nyugodtan mondhatom, megy úgy mint egy 1.8-as benzines. Furcsa volt, hogy 1500 fordulatig csak nyammog, de utána viszont feléled, mint egy álmos oroszlán, és mindenkit meg tudna alázni, mindezt városi átlag 6.3 mellett. Pályán kb 5-5.5 liter eszik, és nem okoz gondot 140-ről 160-ra gyorsítani vele. Persze nem versenyautó, tudom én jól, de ennyi pénzért úgy érzem igazán jó mind családi autónak, mint férfias autónak, ami meg tudja dobogtatni a szívet.
A belsőtér kidolgozása minőséginek mondható, bár számomra furcsa, hogy az ajtón nincsen szövetkárpit. Ami nagyon zavar, hogy a vezetőülésnél a középső box vezetésnél nyomja a térdemet, és hosszabb úton bizony nagyon kényelmetlen, mert egy ponton nyomja, ezért kénytelen voltam szivacsot felragasztani oda.
Az ülés nagyon kényelmes, kemény, tartja a sofőrt, a kezelőszervek átláthatók, könnyen elérhetőek, egyszerűek.
A magnó mivel gyári cd-s igen szomorú. A hangja szép, de a XXI. században csak elvárnám, hogy legalább mp3-at tudjon, az usb-t nem is említve, de ez semmit, csak cd és ennyi. A csere normális gyárira 160.000 ft lenne, 1 dines más magnóra átalakítóval kb 3-4000 ft, de akkor buktam a kézi távirányítót, kivéve ha kb 11.000-ért a távmodulos kábelt veszem meg.
Ezektől eltekintve viszont mindenkinek ajánlom. Én tudtam, hogy kényelmetlen lesz a középső box, vezettem már Focust előtte, így készültem, és a magnó sem egy hatalmas összeg. A kocsi biztonságot sugall, gyönyörű szép, és a vezetési élmény zseniális. A futómű kemény, minden kanyart bevesz, a kormány pont a megfelelő méret, nem is nagy és nem is kicsi, és a bőrbevonat sportossá teszi. Nem bántam meg, sőt.....
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
C.Land Bt Bp.XVI.Szénás utca 13.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 87700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
