Vérnarancs szerelem
Szöveges ítélet
Ha a telefonokra azt mondják, hogy okos, akkor ez meg okos autó. Minden áron VW Golfot akartam, de megláttam a Focust és azt mondtam, hogy nekem ez kell! Van tapasztalatom Golffal és számomra ma már egyértelmű, hogy a Focus jobb autó. 2008. 07. havi én 2015. 06. óta vagyok a tulajdonosa. Az OBI Magyarország Kft. céges autója volt, féltem tőle, de rendszeresen szervizelve volt, valós kilométer állással. Full extrás (Ghia): 6 légzsák, 4 el. ablak, tempomat, automata duplazónás klíma, multi kormány, alufelni, bézs belső, stb.
Külső: Kifejezetten sportosan elegáns ebben a kivitelben. Eddig kivétel nélkül mindenki dicsérte. Az alufelni és a sötétített üvegek vagánnyá teszik. Ugyanakkor este a sötétítés miatt nehézkes a hátralátás. Menő, hogy mind a 4 ablak távirányítóval működtethető.
Belső: Nagyon igényes anyagokból építkezik az autó, puha műanyagok és vastag textil borítás még az ajtón is. Kényelmesek a bézs ülések, jól megtalálja az ember a kényelmes vezetői pozíciót. A műszerfal logikus, jól áttekinthető, fehér világítása nagyon látványos éjszaka.
Motor: Ez a motor a legjobb választás a Focushoz. Közvetlen benzinbefecskendezéses, változó szelepvezérlésű 116 lóerős. Meglepően dinamikusan viszi a karosszériát, finom járású, bátran bele lehet kezdeni előzésekbe. Volt már tapasztalatom más 1.6-osokkal (Golf, Astra) is és nyugodtan kimerem jelenteni, hogy kenterbe veri őket. Fogyasztás: Nem tudom, hogy higgyek e a fedélzeti komputernek, de 7,5 liternél még nem írt ki nagyobb fogyasztást, pedig már megjártam vele Kolozsvárt (Románia) és Budapestet is. De ettől csak kevesebbet szokott jelezni. Lábfüggő.
Vezethetőség, tapasztalatok: A fürge motorhoz vajpuha váltó párosul. A 3. fokozatot néha nehézkesen veszi, megvezetett úton kell kapcsolni. Még autópálya tempónál sem zavaró az utastér zajszintje. Az úthibákat megfelelően vasalja ki. Az emelkedőket jól tűri. A klíma kezelőszerveit szokni kell, idő kell hozzá, hogy vezetés közben gyorsan megtaláljon az ember mindent rajta. A vezetői oldalhoz tartozó légbeömlőt nem lehet úgy eltolni, hogy a beáramló levegő ne fagyassza le az ember kezét. Így az általában zárt állapotban van.
A tempomat egy igen jó találmány. Csak annak hiányzik, aki már próbálta. Sokkal pihentetőbb a vezetés vele. A bekapcsolási módját a tervezők megbonyolították. Sosem megy elsőre. A mankó kerékért negatív pont jár. Ez az autó újonnan közel 6 millió Ft-ba került. Én majdnem 7 évesen 1 850 000 Ft-ért vettem. A 8 hangszórós prémium Sony hifi profin teszi a dolgát. Nagyon jó a basszus és a csengése is. USB bemenet sajnos nincs, de ez pótolható.
Összegzés: Úgy érzem a legjobb döntést hoztam akkor, amikor megvettem az autót. 5*-os törésteszt, mindenféle biztonsági extrák tömkelegével fel van vértezve az autó. Kifejezetten biztonságban érzem magam az autóban. Ár-érték arányban is(!) jobb, mint a Golf. Megjelenése, felszereltsége bőven elegendő egy 29 éves magam féle srácnak. Ford buzi lettem. Bátran ajánlom.
Tipp: 2008-ban volt egy modellfrissítése a Focusnak, sokat alakítottak a típuson. Aki teheti inkább ettől a korosztálytól válasszon autót.
Hibalista
- Féktárcsa szabályozás 3 800 Ft - Fékbetét (első) 8 950 Ft - 4 l olaj (Mobil 1) 9 800 Ft - Szűrők 3 db 5 960 Ft - Fékolaj 1 950 Ft
Ide hordtam szervizbe
Euro-Leitner Kft.Nyíregyháza Debreceni út 228.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 151630 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
