Városi szlalomkirály - száguldó téglatest
Szöveges ítélet
Egyszerűen imádom (pláne egy fapad 1.3 Escort után). Városban is nagyon jó, igaz, célszerű nem 2500-as fordulat alá engedni, mert akkor vége van :-) Kicsit sok benne az anyag, lelassul, ha nem pörgeti az ember :-)
Viccet félretéve elképesztően stabil, jól fekszi az utat. Volt pár necces esetem, ahol már képzeletben borítékoltam a tolókocsit magamnak, de ebben az autóban az ABS, a fékek és a felfüggesztés egyszerűen tökéletes. Valóban kicsit fapados belül, de jó magasan ülök benne, biztonságosnak érzem. Van pár bosszantó apróság: a csomagtartó zármegoldása, az elektromos ablakemelő nem túl felhasználóbarát opciói, néha apró zörgések és cicergések a motorháztető felől, de mindez eltörpül a pozitívumai mellett. A gyári hangrendszer tökéletes, a belső tér kialakítása optimális. Nagyon megy az autó, ahogy egyre több kilométert eszik meg, egyre jobban gyorsul és érdekes módon egyre jobb szintre áll be a fogyasztása, pedig használom a klímát rendesen és elég sokat küzdök Pesten a dugókban. A csomagtér hatalmas és meg se kottyan az autónak, ha tele van. Ha így folytatja, letaszítja az Escortot az "örök trónról"; az a kocsi elnyűhetetlen volt.
Szóval, "perverzül imádom" az új Fókánkat :-)
2006.10.20.
Az eltellt pár hónap után sem változott a véleményem. Hangzatos szavakkal élve, "megy mint a állat". Eszik rendesen, de néha nem tudom, valóban csak 1,6-ost tettek a motorházba, vagy véletlenül "becsusszant" egy nagyobb. Ennek mindegy, hogy felfele vagy lefele megy, mindenhol kielégítő a teljesítménye. A gyári adatok szerint 197 a vége... mentem már vele 210-et is, de igaz, a 180 a kényelmes számára.
A biztonsága pedig... a saját baromságom miatt kezet fogtam egy trolival. Én voltam a hülye, az ember ne próbáljon meg leszorítani egy több tonnás, villanymotoros monstrumot. :-) Szóval összementünk, és az anyósülés ajtata meghorpadt. Ennyi. Minden működött, a lemezt kihúzták és semmi para. Az ütközést megélve ez mutterék Kalosa esetén mondjuk annyi lett volna, hogy a vezetőülésben rákönyökölhettem volna a troli ütközőjére. Szóval továbbra is imádjuk a Fókát!!! :-)
Az viszont tény, hogy sajnos rontanom kellett a fogyasztási pontszámot... habár az is tény, hogy nem sajnálom a kakaót. :-)
2007.04.05
A sebességgel továbbra sincs gond, az olajat sem eszi, és még mindig fenntartom, hogy igazi családi autó. DE... és itt jön a de. Alapjáraton 900-as fordulaton menne, de újabban minden 4. piroslámpánál lefullad. Alapjáraton úgy szól, mint egy asztmás felnőtt, aki alig tudja kipréselni a tüdejéből a levegőt. Ha tökig nyomom a gázt, akkor már oké. Aztán ma olyat produkált, amitől én is meglepődtem. Egy szokványos kuplungolásnál csattant egy bazi nagyot és a lábamra esett a kuplungpedált tartó rugó - nem gyengén ketté tört. Hmmm... jövő héten viszem szervízbe, kíváncsi vagyok mi baja lesz még (addig). De a 210-et még viszi :-)
2007.05.30.
Na, megcsinálták gariban. Magyarázták, mi a gondja, de nem értettem meg elsőre, másodszorra pedig nem volt ott a szaki, mikor visszamentem még egy apróságért. Azóta semmi gondja, megy mint a gép. Azt észrevettem, hogy ha a klíma nem megy, télen-nyáron válogatás nélkül bepárásodik az üveg. És hiába tisztíttatom, mindig büdös a klíma. A középkonzol már nem tetszik annyira, a gombok elnagyoltak, sok a felesleges hely, és nem fér el a lábam. Most már aktívan 4-en autózunk (anya, apa, 2 gyerek) és képtelenség elférni benne. (Az igazsághoz tartozik, hogy 198 centi magas vagyok). Amúgy minden más OK a Fókánkkal. :-)
Hibalista
- Valami szonda tönkrment, de gyors csere és kész. Kuplungvisszarántórugó (vicces egy szó :-) kettétört (ez meg szomorú inkább, mint vicces).
- Valami a befecskendezésnél kifingott. Cserélték és kész.
Ide hordtam szervizbe
Ford Nestor
Trolis buli után olcsón és gyorsan eredeti állapotába állították vissza.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ford Petrányi (Kerepesi)
Kitűnő kiszolgálás, barátságos, segítőkész munkatársak. A szonda a megbeszélt időben megvolt, garanciában cserélték, a megadott időn belül.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Escort 1.3 Club | Következő autója? | Audi A3 Sportback |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
