Utcai harcos
Szöveges ítélet
Elöször is annyit irnék,hogy egy fiesta TDCI-böl ültem át az ST-be.
Ebböl lehet következtetni,hogy bármilyen erönövekedést észlelnék a 2 auto között,ami különbség lehet. Erröl annyit, hogy brutális a különbség! Le nem irható,hogy a 2 auto között mekkora szakadék tátong.
Az ST menettejesitményét szavakban nehéz kifejezni. Egyszerüen brutális!
Lehet vele szépen is menni,de nagyon nagy önuralom kell hozzá. Egyik barátom mondta azt a próba után,hogy ez az a kategória, ami már fegyver lehet egy amatör, tapasztalatlan autos kezében. Nem is engedném ezt a kategóriát tapasztalatlan autosok kezébe.
Na de hogy az autoról is irjak pár sort;
0-100km-re 6,5ms kell, köszönhetö a sportkipufogórendszernek. Ezt természetesen csak külföldön,vagy versenypályán lehet kipróbálni. ;)
Végsebessége 230-240 lehet, pontosan nem mértem,mert itthon ugye csak 130km/h!!!
Az auto 3000-es fordulatszám környékén éri el a "brutális" kategóriát. Akkor mint amikor valakit fenékberugnak, úgy megindul. Ezt akár harmadik,negyedik sebességben is tudja!
Elözés elött sem kell visszakapcsolni,mert van erötartalék böven.
A futómüve mondhatni tökéletes. A 18-as gyári felnik kicsit ráznak a ballonosabb kerekektöl, de ehhez a teljesitményhez mondhatni kötelezö az a méret. Az meg hogy egy kicsit keményebb a rugózás nem baj,mert nem feletkezik el az ember,hogy miben ül. Erre a besö design elemek is figyelmeztetnek. ST felirat a kormányon, és pár egyedi dolog az utastérben. A RECARO ülések is nagyon jó oldaltartásúak, igy illenek az auto sportosságához.
Kivülröl nem nagyon feltünö auto. Álltalában a dupla kipufogót az utca embere csak egy "tuningnak" nézhet,ami elég divatos manapság. Itt ez nem csak divatolásból van a hátsó fertájon...
Ami engem a legjobban megfogott az autoban,az a hangja!
5 hengeres motoroknak nagyon egyedi a hangjuk,és ez a kipufogón keresztül nagyon szépen elö is jön a focusból.
Összességében az auto egy nagyon jól összerakott darab, és az ember a vezetöülésben biztonságban érzi magát. Viszont ehhez tudnia kell a határokat! Mert ezzel a kategóriával már igen könnyü öket átlépni!
Ja,és a fogyasztása.... Átlagban, finoman 12-13. FINOMAN!!!
Durván, éröszakosan akár 17-18is lehet! De aki ilyen autot vesz, ne nézze mennyit eszik. Neki ajánlom a régebbi automat, ami 5l-t evett gázolajból... :)
3 év után: Eltelt 3 év,és a tartósteszt megtörtént. :)
Az autó egy generátorcserén esett át, szériahiba. Gariba már nem fért bele, 4éves korában történt. 65E-ért kaptam egy újat, csere jutányosan megtörtént.
A motor teljesítménye még mindig átlag feletti, szinte 60tol nincs sok ellenfél a szériák közül. Hangja 3 év után is eszméletlen, 5 henger hozza a kötelezőt! Futóműve annyiban változott,hogy kapott egy állítható magasságú billstein futóművet, illetve egy angol versenyfelnit. Ezzel a szettel a kanyarokban is komoly előnyt élvez.
Motorja marad a gyári, nem pár évre vettem, így azt nem bántjuk. :)
2010 telén belémjöttek hátulról, de 2 kisebb karcolással megúsztam, elem csere nem volt. Biztosító fizette, szerviz meg 99%-an javitotta.
Én meg vagyok vele elégedve, ez az első autóm, amit nem akarok eladni 2-3év múlva, mert meguntam. Ezt nem tudtam eddig megunni,és nagyon úgy néz ki hogy nem is fogom. :D
Aki teheti probáljon ki egyet,és készítse a pénzét. Tuti bele fog szeretni.
6 év után: Az autó még mindig egy élmény. Reggeli munkába menet az ember megfeledkezik a problémákról. Ez Erő és a hang feledteti a problémákat.
Az autó kapott egy 300 lovas motor tuningot, ebben csak gyárihoz hasonló minőségű alkatrészek tartoznak, így nincs hátrányára az autó megbízhatóságára. Ebben van Cooler, sportlégszűrő szett, program. Kapott egy Bilstein futóművet, ettől sokkal stabilabb lett az autó. Most az RS teljesítménye környékén van, 60-ról nincs sok autó az országban, aki nem távolodik a tükörben...
Hibája nem volt a turbón kívül, nem "hagyott ott" sehol.
Fogyasztása nem változott, városban 13-15 között fogyaszt, normális átlag 13 körül mozog.
Még mindig érvényes, hogy csak mellé veszek valamit, nem tudok alternatívát még mindig. Vannak erősebbek, vannak jobbak, de ami el tudja vinni a családot a Balatonra, Versenypályán beleizzadok a rövidnadrágomba, és minden reggel elvisz a melóba, ráadásul nem 300Ebe kerül egy nagy szerviz, azt nem szabad lecserélni. Főleg hogy még mindig fényképezik a parkolóban, pedig nem sárga vagy kék. :)
Hibalista
- Még semmi. Nagyon új. :) - - 3 év után: Ami elromlott az a generátor volt. A diodasor ment ki benne, állitolag szériahiba a focusoknál. 65E-ért adtak egy újat a szervizben. Ezen kivül csak olaj és szürök. Semmi más. - - 6év után: Fék csere volt elől-hátul Elöl fúrt tárcsát kapott, komplett 80E alatt megusztam, Turbo hangja megnött, sajnos már megvételkor volt egy kis zaja indításnál, igy is 5 évig bírta. Bontottat találtam, teszt autóból való szinte új. 200E volt.
Ide hordtam szervizbe
Ford HOVÁNY Kecskemét
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Fiesta TDCI Wolf tuning | Következő autója? | Semmi, csak mellé valami. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
