Tökéletes választás
Szöveges ítélet
Az autót 2 éves korában 90.000 km-elvettem. Előtte céges autó volt (1 sofőrje volt, aki normálisan használta), így folyamatosan márkaszervizbe hordták. A Trend felszereltségen kívül tempomat, fedélzeti számítógép és hazakísérő-fény is volt az autóban. Később rákerült a krómkeretes hűtőrács, fekete-betétes projektoros fényszórók, 16"-os Ford alufelni, könyöktámasz, így már majdnem a Trend Plus felszeretségi szintet érte el a kocsi.
Motor: a közös nyomócsöves, változó geometriájú turbóval szerelt dízel 240 Nm-es nyomatéka már 2000-es fordulatszám alatt érezhető, így nem kell pörgetni a motort normális autózáshoz. Átlagos használat esetén 5-5,5 l/100 km-es fogyasztása volt, de ha egy kicsit óvatosabban közlekedtem vele, ez könnyen lement 5 liter alá, viszont erős hajtás esetén sem sikerült a fogyasztást 6,5 liter fölé tornászni. Ez szerintem egy akkora autótól több mint tökéletes.
Megvételkor gondolkoztam chip-tuningon, mivel ebből a motorból majdnem 140 Le kihozható, de használat során kiderült, hogy felesleges. Így is folyamatosan olyan érzés volt hogy vissza kell fogni a kocsit, nagyon szeret menni.
Váltó: Nagyon pontosan és könnyen kapcsolható, és a hosszú végáttételnek köszönhetően a kocsi motorja keveset pörög (2.000 ford/perc: 105 km/h; 2.500 ford: 135 km/h; 3.000 ford: 165 km/h).
Futómű: A kocsi egyik legtökéletesebb része, főleg miután rákerültek a 16"-os kerekek. Az úthibákat nagyon szépen elnyeli, viszont hihetetlen kanyarsebességet lehet vele elérni. Az elektro-hidraulikus szervókormány 3 különféle kormányzási módot tesz lehetővé: sportos, közvetlen kormányreakció, normál, ill. extra-komfortos kormányzás. A kocsi méretei ellenére nagyon könnyen lehet vele parkolni, mivel nagyon jól fordul.
Karosszéria: Az alap sötétkék festék nagyon vékony, könnyen karcolódik, ezért kapott egy alapos polírozást, és egy viaszos védőréteget, viszont így is nagyon vigyázni kell rá. Formára szerintem nagyon eltalált, jól áll neki, hogy kombi.
Beltér: A kocsi utastere meglepően tágas (majdnem 20 cm-el szélesebb, mint a Skoda Octaviáé), így 5 személy részére is kényelmes az autó, sok apró tárolórekesz van benne, a gyári mp3-as cd-s rádió nagyon jól szól.
A kombi csomagtartóban is figyeltek a tervezők a praktikumra, mivel mindkét oldalon van bevásárló-táskának akasztó, és 12V-os töltő is...
A családban sosem volt előtte Ford, így nem lehet márkahűségről, vagy elfogultságról beszélni, de ez a kocsi meggyőzött arról, hogy tökéletes választás volt. Tényleg sikerült a tervezőknek a Ford szlogenjét megvalósítani: "Tökéletességre hangolva" Ha kell, lehet vele sietni, bárki-bármi elfér benne, gazdaságosan és megbízhatóan üzemeltethető.
Ha lehetne ugyanilyet vennék újban, csak metálfénnyel.
Hibalista
- Semmi, csak kötelező szervízek voltak.
Ide hordtam szervizbe
For-Top Győr
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Clio II | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
