Tipikus cégautó, de lehet családi is
Szöveges ítélet
FOCUS 1,6 VCT-i Trend
Cégautóként használom, azóta 70.000km ment bele.
A vétel előtt több autó szóba került, de árban, ill. ár/érték arányban ez volt a legkedvezőbb, ráadásul a legnagyobb kedvezményt is kínálta mellé.
Az autó 5 ajtós, belülről meglepően nagy és tágas, hátul akár 3 középtermetű ember is utazhat, lábtér szerintem kifejezetten nagy. Az első ülések kényelmesek, Astra G-hez képest sokkal jobb a tartása.
Az autó jól vezethető, könnyedén irányatható, minden kézre esik. Eleinte index helyett a rádió kezelőgambjainak karját akartam letörni, de 1-2 nap alatt megszokható. Az utastérben egyébként minden masszívnak tűnik, talán emiatt is biztonságérzetet ébreszt az emberben.
A kormány ill. a fék szerintem túl könnyű, inkább a fék zavaró, ezáltal nehéz finoman adagolni, de megszokható. A váltó 10-20e km-ig kicsit nehezen járt, főleg a 2., 3., azokat szinte lehetetlen gyorsan kapcsolni, de végülis nem versenyautó, normál tempójú váltásnál megfelelően működik, bár nekem a 3. kicsit akadozik (lehet csak az enyém ilyen).
Az úttartása jó, felfüggesztése kényelemre van hangolva, jól veszi az úthibákat, egy kicsit lágynak érzem, ezért hirtelen terhelésváltásoknál kicsit meglepheti az embert, de egyébként jó indulatú az autó, jól kanyarodik, majdnem semlegesen sodródik, a súlyelosztása egész jó lehet.
Az autó 15-ös lemezfelnikkel van szerelve, szerintem 16-os alukerék nagy mértékben javítja az előbb említett dolgokat, sőt talán az ABS túlbuzgó beavatkozásait is csökkenti aknafedeleknél, lámpa előtti aszfaltfelgyűrődéseknél. (Itt senki ne próbáljon hirtelen megállni, mert tuti nem fog sikerülni!)
A motor a kis cm3 ellenére megfelelően húz az autóban, szerintem ennél kisebbet nem érdemes választani (főleg hogy alig van árkülönbség a 100 lovashoz képest). Valaki azt írta rá hogy sportos, hát attól szerintem messze van, de biztonságot nyújtó erőtartalékkal rendelkezik, előzésnél megfelelően gyorsul a viszonylag nagy súly és méret ellenére. Középtartományban kb. úgy megy, mint az előző széria a 100 lovas 1,6-os motorral, viszont alacsony tartományban annál határozottan nyomatékosabbnak érzem, magas fordulaton pedig kicsit erőteljesebben húz. Az 5. fokozat nekem rövidnek tűnik, értelmetlennek látom, hogy 140-es tempónál már 4000 felett legyen a fordulat, hiszen ez nem egy gyenge, nyomatékszegény motor. Szerintem a fogyasztását egy hosszabb váltóval vagy 6. fokozattal lehetett volna némileg csökkenteni. Vegyes használat mellett nálam 8,5 körül van a fogyasztás, ami kb. 6-7000km után állt be. Pályán nagy sebességnél nagyon elmegy a fogyasztás, gondolom valahol ott vált át a szelevezérlés nagyobb nyitásra.
Az utazás alatti viszonylag magas fordulatok ellenére az utastér nagyjából csendesnek mondható, hosszútávon is kényelmes, bár a motorzajnak van egy érces összetevője, amitől hangosabb, mint a sima 1,6.
Az alap hi-fi szerintem átlagos, Astraban, Golfban pl. szebben szól, de biztos lehet komolyabb zenét is kérni bele.
Összességében egy szerethető, kényelmes megbízható autó. Semmi különleges nincs benne, de egybe van, amit tud, azt biztonsággal teljesíti. Motor és futómű elegendőt nyújt a biztonságos autózáshoz, aki nem sietős autós, szerintm 8l alatt is tudja tartani a fogyasztást, bár annak lehet hogy elég akár az 1,4 is.
Hibalista
- Jobb oldali ablakemelő fordítva működött (fel-le irány, állítólag ilyet még nem láttak) első olajcserénél javítás.
- Műszerfalban egy csavar nem volt becsavarva - kilógott kb.15mm-t!? Lehet olasz vendégmunkásokat alkalmaznak?
- 25.000km - kotyogó féltengelyek, garanciális csere
- 1 év után - foltokban mállik a lökhárító fényezés - garanciális festés
- 60.000 - sárga motorhiba lámpa hosszabb-rövidebb időre fel-felvillanva 80-as évek diszkófílingét idézi, de semmi érezhető tünet. 60.000-es szervíznél vlm kábel csere garanciában
- Tompított fényszóróizzók valamiért meglehetősen sűrűn kiégnek, kb fél évenként csere. (Először azt gondoltam valami keleti csúcsminőség, de az Osram sem bíja tovább) Cseréhez lámpát ki kell venni, ami még először sem volt túl bonyolult, de éjszaka az út szélén eszébe se jusson senkinek!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Talán Focus? :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
