Szinte tökéletes
Szöveges ítélet
Nagyon szerettem, mert nagyon élvezetes volt vezetni. Sokat utazom mindenféle bérautóval. Évjárattól és márkától függetlenül egyiket sem élveztem annyira, mint ezt.
Neppertől vásárloltam első autóként Ghia felszereltséggel. Előtte cégautó volt. Rendesen szervízelték.
Az autó nagyon jó állapotban volt, szinte eladta magát. Nepper kicsit segített azért, bekamuzva néhány adatot. (pl. a hirdetéssel szemben nem volt benne riasztó) 89.000 km-el vettem, a külső-belső állapot ezt el is hitette velem. De hát persze, hogy tekerve volt az órája. Szervízben úgy becsültük, hogy kb. 50.000km-el. Hogy a nepper tekerte, vagy már ő is így kapta, azt nem tudni; mind a kettő egyformán elképzelhető.
A DPF-el (részecskeszűrővel) nagyon ijesztgettek, hogy milyen drága kicserélni. Más forrásból más értékeket hallottam. De kb. 150-260 e FT körüli összegbe fájt volna.
Ekkor már megbántam, hogy DPF dízelt választottam. Aki dízelt szeretne, annak a DPF nélküli 10 lóerővel gyengébbet ajánlom.
Következő Focusom tutira nem dízel lesz...
És miért vezettem mégis ilyen sokáig, amikor már szakember is azt tanácsolta, hogy szabaduljak tőle? Miért akartam a gatyámat is ráfizetni egy új DPF-re?
Mert egyszerűen rajongtam az autóért. Nagyon tetszett a formája, a gyári felnije. Ízléses gyári króm díszítette a hátsó csomagtérajtót, és az első lökhárítón lévő légbeömlő karimáját. Nagyon szép volt. (A II-es Focus faceliftes verziója amúgy is a legszebb az összes változat közül, szerintem.)
A nyavalyás részecskeszűrőn kívül SEMMI mással nem volt műszaki probléma. Pedig csapattam vele rendesen. Óvatosan, de azért duhajkodtam vele. Minden kanyart mosolyogva vettem be, mert a futóműve csodálatos. Ha már csúszáshatáron voltam, akkor is teljes kontroll alatt tartottam a haladást, egy-egy finomabb kormány- és gázpedál-mozdítással. Nagyon jóindulatúan kultiválta ritka túlkapásaimat is. Előzni bárkit, bármikor lehetett vele (persze kikapcsolt légkondival:) ).
Élvezet volt vezetni a drágámat. Egészen addig, amíg "mockosz kis hobbitkák" el nem lopták tőlem egy budapesti lakótelepről... Ez a trauma feldolgozatlan maradt, mert nagyon-nagyon kötődtem ehhez a kocsihoz. A következő autótolvajjal, akivel valaha találkozni fogok, minden bizonnyal együtt fogok fogdába kerülni. Ő lopásért, én pedig az ő kárára elkövetett súlyos testi sértésért...
Szóval ellopták. Tutira szétszerelték. Mindenkit óva intek: részecskeszűrőt ne vegyen használtan, mert lehet hogy az én Fókám hibás darabját fogja megkapni!
Amúgy bármelyik orgazda elégedett lehet akármelyik másik alkatrészével, mert minden szinte tökéletes volt rajta. Pedig tényleg nyüstöltem. Nem zörgött, nem nyikorgott kb. 180.000 km után sem.
Fogyasztása mindig 6.5 - 7.0 liter között alakult. 90-100 km/h-ás tempó mellett 4 liter körül; városban és autópályán 7 litert fogyasztott.
Hibalista
- DPF (részecskeszűrő) - 1x tisztítva 80000 Ft - Izzók - tompított 2db - Vezérlés csere + DPF újratisztítva + 200.000-es szervíz ~120.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Ford PetrányiNormális, gyors, szokásos fellengzős kioktatós stílus hiánya. Kitartóan keresték a DPF hibáját. Tisztítással 2x sikerült visszahozniuk a halálból.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Egy jól ismert kiskunhalasi.Más márkákra specializált, ám mégis kitartó és segítőkész volt.Szerelő 3.Kicsi bp-i szervíz, olasz autókra specializálva. Hogy Fordhoz nem értett, az nem is az ő hibája. De azért segített.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus II benzines |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
