Szinte szerelem :)
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Kezdem az elején. Autócserére készültem. Fontos volt, hogy benzines legyen, kis vagy elfogadható fogyasztás, főleg városi használat. Szerelőkhöz járva (munkakör) elkezdtem érdeklődni, hogy mit javasolnak, ami 10 év alatti és nem szervízigényes. 10/9 szerelő Ford Focus 1.6 benzin, sosem romlik el. Ez 2016-ban volt. Hosszas keresgélés után a faceliftes Focus jobban tetszett,, úgyhogy már csak azokat néztem. Abban az időben 1.4 - 1.9m ft áron mozogtak. Eljött az idő, megtaláltam a megfelelő autót 2017-ben egy kereskedésben. Fontos volt, hogy nem lehet fehér az autó. Amit találtam 1.6 Ti-Vct, szürke, gyári alufelni, szinte patika állapot. Vásárlásnál kicsit kattogot a motor hidegen, mint egy diesel, de gondoltam hidrotőke, nem tétel. Elcsábultam, megvettem.
Aztán jött a hideg idő, egyre hangosabban kaattogot, amíg be nem melegedett. Elvittem szervízbe, mondtam menjünk biztosra, legyen rendbe az autó, cseréljük amit kell: kapott újj vezérlést, 2db soleinod szelepet(gyárit), 2db vezérműkereket (gyárit), ki lett korongozva, mivel nem hidrotőkés a motor. A végösszeg közel 300e volt, de sajnos a hiba nem hárult el. Bevittem egy Ford szervízbe, megvizsgálták, az autó hibakódmentes, nincs semmilyen mechanikai hiba sem a rendszerben. Nem tudták megmondani,, hogy mi lehet a hiba. Végül közel 3 év után cseréltem egy szerelő javaslatára gyujtástrafót, mert magas értéket mutatott a hibakód kiolvasó. Szerinte ez miatt kopog, mert nem tudja csillapítani az égést a rendszer. Csere után nem lett jó, de viszont sokkal halkabb. Az idő során megtanultam ezzel élni, mivel senki nem tudja mi lehet a baja.
Teljesítmény jó, fogyasztása jó, nyáron klímával Budapesten max 8.5L, ami barátinak mondható.
Ami elromlott:
- gyujtástrafó, rendszámtábla világítás, óracsoport hiba, 1db trapézgömbfej
Ezen felül csak olajcsere 10e km-enként.
Mai napig imádom.
Pozítivum: könnyen bemelegszik
Negatívum: a gyári fejegység ezen tipúsa nem játsza az mp3 és nem lehet telefont csatlakoztatni rá.
Ha bármi eszembe jut, frissítem a leírást.
A mai napig használom, nem tervezem cserélni.
Hibalista
- rendszámtábla világítás, gyujtástrafó, trapézgömbfej
Ide hordtam szervizbe
Kwik Fit Csepel
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Modok kft Csepel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 251000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 80 b4 1.9tdi (1994-ből) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
