A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 1,6 tdci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sokat vártam tőle, szerencsére még többet kaptam

Szöveges ítélet

Gondoltam, hogy kivárom, hogy legyen legalább 1500-2000 km. az autóban, mert kell ennyi idő ahhoz, hogy az ember ráérezzen egy autóra.

Az előző autóm egy háj-tek japán gép volt, ezért erősen aggódtam amiatt, hogy jó döntés volt-e az, hogy ragaszkodtam a turbó dízel motorhoz az új autómban, az meg nincs japán autóban (megfizethető áron).
Mondjuk volt már a családban Peugeot dízel, így tudtam, hogy kiválóak, ezért esett a választásom az 1,6-os tdci motorra, mert az ugye PSA Ford közös fejlesztés.

Aztán amikor vezetni kezdtem, akkor egyből éreztem, hogy bizony ez a gép nemhogy beváltja, hanem túl is teljesíti az előzetes elvárásokat.

Mik azok a dolgok, amiben a gép még jobb is a vártnál:

- a motor hihetetlenül rugalmas, 1000-es fordulaton lehet vele elindulni, 1200-tól terhelhető, 1600-1800-tól pedig úgy meglódul miat a japán 4000-től,
- a kuplung bolondbiztos, nem egy ponton fog, hanem szép lassan megy át kiemelésből a zárt állapotba (az új autókat mindenki lefullasztja egyszer-kétszer, mert a láb még nem szokta meg, hogy pánikhelyzetben hogyan engedje fel a kuplungot, nos nekem sosem fulladt le a kocsi),
- az üléshelyzet kiváló, könnyű volt megszokni a magas ülést,
- az ülés olyan, mintha az én hátamhoz szabták volna, el sem hiszem, hogy az összes autóban ez az ülés van,
- a fogyasztása megdöbbentő, 3 literrel kevesebbet eszik, mint az előző autóm,
- a motor még hidegen sem hangoskodik, nincs remegés a kormányon, vagy a váltókaron,
- a tempomat nekem nagyon bejött, alig várom, hogy bekapcsolhassam
- a futómű remek, a pesti utakhoz megfelelően kemény, de nem ráz, a kocsi nem billeg kanyarban sem.

Vannak kétoldalú dolgok is az autóban:

- a lámpák nagyon jók, de egy rémregény cserélni az izzókat (látszik, hogy nyugaton ismeretlen fogalom az, hogy a rendőr az út mellett izzócserére kötelezi a megállított autóst),
- a váltó rövid úton kapcsolható, de kicsit akad a fokozatok között, talán majd bejáródik,
- a fékek jók (ABS visszahatása alig érződik a pedálon), de mulatságos, hogy hátul dobfék van, ez nem feltétlenül jelent rosszabb fékerőt, de hosszabb távon a tárcsafék praktikusabb,
- a csomagtartó szép nagy, jól pakolható, de a lehajtott hátsó ülések nagy lépcsőt csinálnak a csomagtérben,
- csendes a jószág, de ezt a dízel-mormogást szokni kell,
- az állítható erősségű résegítés a szervokormányon tök felesleges, persze inkább legyen nekem feleslegesen benne, mint valakinek hiányozzon,
- nekem szintén felesleges a kormány mellé szerelt rádió távirányító, persze lehet, hogy valakinek bejön.

Persze vannak kevésbé sikerült dolgok is:

- a fűtés télen nagyon lassan indul be, ha ezt tudom, akkor rendeltem volna hozzá kiegészítő fűtést,
- a műszerfal borítás botrányos, hiába strapabíró, vagy könnyen tisztítható valami, ha ilyen ronda,
- a hátralátás eléggé korlátozott,
- a tükrök siralmasak, a belső kicsi, a külsők nem aszférikusak,
- a napellenző inkább csak dísz, alig árnyékol valamicskét,
- kispórolták a motorról a motortakaró műanyag elemet, ez a 10 eurós alkatrész valószínűleg csődbe vinné a Ford gyárat,
- az ajtók kicsit nehezen záródnak, állítani kell majd rajtuk.

Ez az autó már azoknak is kiváló, akik közepesen sokat mennek, mert már kb. 50-60 ezer km. után visszahozza a magasabb vételárat. Nagyon kellemes az, hogy nyomatékból lehet autózni, nem kell pörgetni a motort ahhoz, hogy legyen ereje.

Hibája egyelőre nincs, remélem nem is lesz.

2007 január.

Nos, akkor egy év után kiegészítem a korábbi véleményemet. Az autó továbbra is jó, új hiba nem jött elő, de egyszerűen nevetséges az a pár apró hiba, ami megkeseríti az ember életét. A kuplung pedál nyikorgása egyszerűen röhejes, három alkalommal dolgozott rajta a szervíz egy-egy órát, az eredmény pedig semmi, ugyanúgy nyikorog.

Sajnos a világos belső huzat mégiscsak koszolódik és elég nehéz tisztítani, vagy csak a tisztításra nem megfelelő szert/technógiát alkalmaztak a mosóban.

Az aeroblade ablaktörlő egy konstruktőri tévedés, félévente cserélni kellene, mert hidegben ugrál a szélvédőn és nem töröl. Le kell cserélni egy hagyományosra.

A ködlámpa szintén használhatatlan, 35 W-os H8-as izzó van benne, alig világít. Ha ki akarod cserélni H11-es 55 W-osra, akkor a 2 db izzó 4000 Ft-ba kerül, annyiért komplett ködlámpát lehet kapni.

A váltó bizony nem járódott be. 20 ezer km után pont úgy akad, mint 0 km-esen. A gyors váltást el kell felejteni

Ennek ellenére most is elégedett vagyok az autóval, most a gázolaj ára is elég alacsony, a kis fogyasztással párosulva ez nagyon kellemes üzemeltetési költségeket jelent!!!

Hibalista

- Eddig semmi komoly (riasztó néha feleslegesen riaszt, kell majd állítani)
-
- 2007: a riasztó néha most is feleslegesen vijjog :-(
-
- A kuplung nyekergését harmadszorra sem tudta a szervíz elhárítani. Azért ez nonszensz :-(((

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic Következő autója? Honda Accord (ha nyerek a lottón), Ford Focus III.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)