Sokat vártam tőle, szerencsére még többet kaptam
Szöveges ítélet
Gondoltam, hogy kivárom, hogy legyen legalább 1500-2000 km. az autóban, mert kell ennyi idő ahhoz, hogy az ember ráérezzen egy autóra.
Az előző autóm egy háj-tek japán gép volt, ezért erősen aggódtam amiatt, hogy jó döntés volt-e az, hogy ragaszkodtam a turbó dízel motorhoz az új autómban, az meg nincs japán autóban (megfizethető áron).
Mondjuk volt már a családban Peugeot dízel, így tudtam, hogy kiválóak, ezért esett a választásom az 1,6-os tdci motorra, mert az ugye PSA Ford közös fejlesztés.
Aztán amikor vezetni kezdtem, akkor egyből éreztem, hogy bizony ez a gép nemhogy beváltja, hanem túl is teljesíti az előzetes elvárásokat.
Mik azok a dolgok, amiben a gép még jobb is a vártnál:
- a motor hihetetlenül rugalmas, 1000-es fordulaton lehet vele elindulni, 1200-tól terhelhető, 1600-1800-tól pedig úgy meglódul miat a japán 4000-től,
- a kuplung bolondbiztos, nem egy ponton fog, hanem szép lassan megy át kiemelésből a zárt állapotba (az új autókat mindenki lefullasztja egyszer-kétszer, mert a láb még nem szokta meg, hogy pánikhelyzetben hogyan engedje fel a kuplungot, nos nekem sosem fulladt le a kocsi),
- az üléshelyzet kiváló, könnyű volt megszokni a magas ülést,
- az ülés olyan, mintha az én hátamhoz szabták volna, el sem hiszem, hogy az összes autóban ez az ülés van,
- a fogyasztása megdöbbentő, 3 literrel kevesebbet eszik, mint az előző autóm,
- a motor még hidegen sem hangoskodik, nincs remegés a kormányon, vagy a váltókaron,
- a tempomat nekem nagyon bejött, alig várom, hogy bekapcsolhassam
- a futómű remek, a pesti utakhoz megfelelően kemény, de nem ráz, a kocsi nem billeg kanyarban sem.
Vannak kétoldalú dolgok is az autóban:
- a lámpák nagyon jók, de egy rémregény cserélni az izzókat (látszik, hogy nyugaton ismeretlen fogalom az, hogy a rendőr az út mellett izzócserére kötelezi a megállított autóst),
- a váltó rövid úton kapcsolható, de kicsit akad a fokozatok között, talán majd bejáródik,
- a fékek jók (ABS visszahatása alig érződik a pedálon), de mulatságos, hogy hátul dobfék van, ez nem feltétlenül jelent rosszabb fékerőt, de hosszabb távon a tárcsafék praktikusabb,
- a csomagtartó szép nagy, jól pakolható, de a lehajtott hátsó ülések nagy lépcsőt csinálnak a csomagtérben,
- csendes a jószág, de ezt a dízel-mormogást szokni kell,
- az állítható erősségű résegítés a szervokormányon tök felesleges, persze inkább legyen nekem feleslegesen benne, mint valakinek hiányozzon,
- nekem szintén felesleges a kormány mellé szerelt rádió távirányító, persze lehet, hogy valakinek bejön.
Persze vannak kevésbé sikerült dolgok is:
- a fűtés télen nagyon lassan indul be, ha ezt tudom, akkor rendeltem volna hozzá kiegészítő fűtést,
- a műszerfal borítás botrányos, hiába strapabíró, vagy könnyen tisztítható valami, ha ilyen ronda,
- a hátralátás eléggé korlátozott,
- a tükrök siralmasak, a belső kicsi, a külsők nem aszférikusak,
- a napellenző inkább csak dísz, alig árnyékol valamicskét,
- kispórolták a motorról a motortakaró műanyag elemet, ez a 10 eurós alkatrész valószínűleg csődbe vinné a Ford gyárat,
- az ajtók kicsit nehezen záródnak, állítani kell majd rajtuk.
Ez az autó már azoknak is kiváló, akik közepesen sokat mennek, mert már kb. 50-60 ezer km. után visszahozza a magasabb vételárat. Nagyon kellemes az, hogy nyomatékból lehet autózni, nem kell pörgetni a motort ahhoz, hogy legyen ereje.
Hibája egyelőre nincs, remélem nem is lesz.
2007 január.
Nos, akkor egy év után kiegészítem a korábbi véleményemet. Az autó továbbra is jó, új hiba nem jött elő, de egyszerűen nevetséges az a pár apró hiba, ami megkeseríti az ember életét. A kuplung pedál nyikorgása egyszerűen röhejes, három alkalommal dolgozott rajta a szervíz egy-egy órát, az eredmény pedig semmi, ugyanúgy nyikorog.
Sajnos a világos belső huzat mégiscsak koszolódik és elég nehéz tisztítani, vagy csak a tisztításra nem megfelelő szert/technógiát alkalmaztak a mosóban.
Az aeroblade ablaktörlő egy konstruktőri tévedés, félévente cserélni kellene, mert hidegben ugrál a szélvédőn és nem töröl. Le kell cserélni egy hagyományosra.
A ködlámpa szintén használhatatlan, 35 W-os H8-as izzó van benne, alig világít. Ha ki akarod cserélni H11-es 55 W-osra, akkor a 2 db izzó 4000 Ft-ba kerül, annyiért komplett ködlámpát lehet kapni.
A váltó bizony nem járódott be. 20 ezer km után pont úgy akad, mint 0 km-esen. A gyors váltást el kell felejteni
Ennek ellenére most is elégedett vagyok az autóval, most a gázolaj ára is elég alacsony, a kis fogyasztással párosulva ez nagyon kellemes üzemeltetési költségeket jelent!!!
Hibalista
- Eddig semmi komoly (riasztó néha feleslegesen riaszt, kell majd állítani)
-
- 2007: a riasztó néha most is feleslegesen vijjog :-(
-
- A kuplung nyekergését harmadszorra sem tudta a szervíz elhárítani. Azért ez nonszensz :-(((
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | Honda Accord (ha nyerek a lottón), Ford Focus III. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
