Rossz kimondani, de nem biztos, hogy jó döntés volt
Szöveges ítélet
Azt hiszem, két hónap és 3500 km megérett a helyzet, hogy leírjam a véleményem a Fordról. Három autó közül választottuk, családbővülés miatt és e közül a három modell közül kettő kifutó volt (Skoda Octavia Tour és Opel Astra G Karavan). A méret volt a lényeg, tudniiliik az, hogy három gyerek elférjen hátul. Végül is az új modell és az értéktartás miatt a Ford mellett döntöttünk. Lehet, hogy rosszul.
Kívülről a kocsi gyönyörű. Még az ún. "deep navy" színben is, amilyen a mienk. (Ez nem metálszín, nem akartunk ezért is külön fizetni.) Az ár korrekt volt, bár a három modell közül a legdrágább. A hitel (K&H-Pannonlízing) viszont itt tűnt a legkorrektebbnek. Csak tűnt: ez a bank havonta állapítja meg a hiteltörlesztést és nemcsak az árfolyamváltozást számolja fel (ami normális), hanem állandóan válatozik az a törlesztőösszeg is, ami például a Merkantilnál fix volt. Természetesen ez az összeg mindig felfelé megy. Tehát egy pillanatra sem igaz az a törlesztőrészlet, amiben a kereskedővel megállapodtunk. Ha teheti, senki se vegyen fel tehát K&H Pannonlízinges hitelt!
Belülről az autó modern és kényelmes. Néhány abszolút kicsinyes dolog viszont elrontja az ember örömét: belül az ajtóra nem jutott szövet. Előző autóm Ignis volt, és köztudomású, hgy a Suzuki nem a kényelem csúcsa. Ennek ellenére ott volt szövet az ajtón. Ezt egy 3,350 M-be kerülő autón nem találták szükségesnek. Az, hogy alulról a második felszereltségi szinten nincs fedélzeti computer, meg tudom érteni. Mindent végül is nem tehetnek bele, akkor mit tennének a magasabb szintbe... De hogy egy rohadt külső hőmérőt nem tudtak beszerelni (mivel ez a fedcomp része), ezt egészen elképesztőnek találom. Honnan tudjam, hogy fagy? Dugjam ki az orrom az ablakon? Az Ignisben hőmérő is volt. A műszerfal esztétikus és igényes.
A kocsinak két jó része van: a futómű és a sebváltó. Viszont van egy rossz: a motor. Gyenge és sokat zabál. Az rendben van, hogy egy 810LE-s motor egy 1200 kg-os kocsit nem repít Ferrariként, de azért az mégiscsak siralmas, hogy nem lehet rendesen kihúzatni sem. A fogyasztása pedig elég magas.
A jobb első ajtóban zörög valami az első nap óta. A szerviz nem hallotta. Vettem bele könyöklőt, az jó, de rengetegbe került. A 6-hangszórós rádió nagyon jó.
Összességében megbántam, hogy nem az Octavia mellett döntöttem. Vagy most azt is szidnám?... Ki tudja... Az Ignis legalább az árához képest nyújtotta azt, amit ígért.
Hibalista
- Semmi, csak zörög az ajtó és a szerviz nem tudja, mi az.
Ide hordtam szervizbe
Viszonylag korrektek voltak, de nem tájékoztattak megfelelően a hitelfeltételekről. Az ajtó zörgését nem találják, és nem szeretnék leszedni a borítást, mert akkor elpattanhatnak a patentok (mondta a szerelő). Szerintem ez nem teljesen megfelelő hozzáállás. Nevet nem írok az inkognitó megőrzése végett. Ha mérgesebb leszek rájuk, majd megírom.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
