Rémálom
Szöveges ítélet
Azért vettem az előző autóm után (OPEL Frontera 2), mert egy gyakori, kommersz típus, jónak mondott autó, és a szomszédom is évek óta használja ugyan ezt a típust, gondoltam, ha másnak bevált, akkor nekem is jó lesz, bár tény, hogy kisebb és nem összkerekes mint a Fronti volt.
Sikerült egy látszólag egyben lévő példányt találni, igaz nem kevés, de bizonyítottan valós kilóméterrel, és ugye nem km-t, hanem állapotot veszünk!
Az elején még jó is volt minden, bár tény, hogy az 1.6 TDCi 90 LE nem éppen volt túl dinamikus a kombi kasztni alatt, de gondoltam, ez csak szokás kérdése.
Aztán pár ezer km-rel később mindenhonnan elkezdett folyni az olaj a motorból...remek, irány a szervíz.
Gondoltam ha már így esett, akkor legyünk túl rajta tegyék rendbe totál, hogy később ne legyen gond! 330 ezerből ki is jött a dolog...persze mit vár, aki nem tud új autót venni...
Rá 2 hónappal egy nap menet közben rángatni kezdett, de le nem fulladt, viszont villogott minden lámpa a műszerfalon és motor hibát írt ki, meg maradt a check lámpa is. 2 napra rá egy reggel már be sem indult...
Szuper! Tréler, szerelő, hiba megállapítás: elektromos hiba, állítólag típus betegség a műszerfalban, ami mindent össze zavar...
Műszerfal ki, elküldés egy szakihoz 1 hétre, műszerfal vissza, autó jó. Egyenlőre...
Véleményem:
Sajnos a Ford Focus MK2 egy igazi kommersz autó, ami bár jól néz ki kívűl - belűl, de elég problémás. Vagy is akkor nem, ha újonnan meg tudja venni az ember, aztán 3 év után eladja, vagy kihozza az újabbat...
Az egyenes futása, kanyarodása megfelelő, a rugózása feszes, a fogyasztása kiváló. Az 1.6 TDCi 90 LE-je üresen 1-2 fővel sima közlekedésre elég, több emberrel + csomaggal, vagy nehezebb teherrel, pláne emelkedőn erőtlen és gyenge, ahhoz kéne a 110 LE legalább a dinamikus közlekedéshez.
Ökörségek:
kulccsal nyitható motorháztető...nem tudsz járó motornál bele nézni, ha csak elötte le nem állítod, vagy nyitod ki előre...aki ezt kitalálta...
A fényszóró izzó cseréjéhez ki kell szerelni az egész fényszóró búrát...ááhhh...(Fronterán 5 perc volt) végül is nem gond, kell egy szerszámkészlet + fél óra, meg némi szerelési affinitás, persze mindez akár az út mellett éjszaka, szakadó esőben...no komment! Persze értem én, hogy ez főképp a szervízeknek jó, hiszen így ilyen csip-csup dolog miatt is mehetsz oda, nők pláne.
Az akkumulátor félig betolva a szélvédő alá...ki volt az a barom...???!!
A legszűkebb helyre tenni egy nagydarab nehéz dolgot, amit azért időnként cserélni, de legalábbis tölteni is kellhet..hiszen benne tölteni nem szerencsés és nem is biztos, hogy megoldható adott helyen...
Sajnos az autó ezért nem felhasználó barát és szerethető. Bár a kommerszsága okán értehető, hogy népszerű, de a TDCi motor egy betegágy és akkor még érdemes megemlíteni, hogy e motorok egyik legrosszabb tartozéka a kettőstömegű rémálom...+, hogy az olyan apróságok sem oldahtók meg egyszerűen, mint egy izzócsere a fényszóróban...
A tapasztalatom alapján jó szívvel senkinek sem ajánlom, számomra egy nagy csalódás az első Ford autóm. Eddig más németet, japánt, svédet használtam, de Fordot többet soha.
Hibalista
- A motor minden eresztékéből folyt az olaj, a tömítések cserélye után is újra megjelent. - A hűtővíz is szivárogni kezdett valamelyik csőnél, holott azok jó részét is cserélték. - Az ablakmosó tartály aljánál lévő cső kivezetés amiből megy az ablakmosó, folyamatosan lecsúszik, és emiatt elfolyik az ablamosó folyadék...gyakorlatilag lerázódik a közlekedés folyamán. Többször vissza kellett rakni + rögzítéssel de így is egy idő után lecsúszik.
Ide hordtam szervizbe
UNIX
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 281000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Frontera 2 2.2 DTi | Következő autója? | Grandis |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
