Optimális választás
Szöveges ítélet
Mivel benzines verzióról ritkán lehet olvasni, ezért (is) írok ebben az „elhanyagolt” témában:
118000 km-el 4 éves korában vettük az egyik Ford márkaszerviztől, korábban az egyik vezető céges autója volt. Vétel után a szokásos szervizelés ment végbe: olaj-, gyertya- valamint az összes szűrő cseréje kiegészítve a vezérlés cseréjével.
A kiválasztás során fontos volt, (1) a nagy csomagtartó, (2) az egyszerű és olcsó szervizelés, (3) valamint az optimális fogyasztás autópályán. Párommal az ország 2 különböző pontján lakunk, cél volt egy, az autópályás közlekedés során használható autó választása. Tudom, dízel a „legjobb” erre a célra, de tartottam a rutinos dízelt használó sofőrök autóitól.
Kasztni, felszereltség
Jól össze van rakva - figyelembe véve az ár/érték arány szemléletet véleményem szerint ez tökéletes választás. Mi általában ketten használjuk, de négy személlyel, csomagokkal használva is egy kényelmes családi autó. A csomagtartó mérete kategória győztes mind térfogatra, mind kihasználhatóságra.
Fogyasztás és teljesítmény
Ebben a témában olvastam jót és rosszat, de ezeket eléggé kétkedve fogadtam. Saját vélemény: ha rutinosan vezetsz figyelembe véve a 100 LE teljesítményt – ami valóban nem kirívó – akkor optimális a motor teljesítménye a kasztni méretéhez, valamint a váltó kiosztása is megfelelő (5 sebességes, manuális). Rendszeresen cserélt szűrőkkel, megfelelő keréknyomás mellett autópályán – óra szerint 125 – 130 km/h sebességgel és légkondival 6,5 – 6,9 l fogyasztás produkálható. Ezt megerősíti az idei nyári olaszországi 2300 km-es út. Természetesen nagyobb terhelés mellett – pl.: a gödöllői emelkedőn – tartva a tempót elérhető a 10 – 11 l-es alkalmi fogyasztás, de ez természetes. Városban – szerencsére ritkán használva – óra szerint 55-60-as tempó mellett 4,7 – 5,8 (!!) l-es fogyasztás is elérhető 4. sebességben optimális 18 – 1900-as fordulatszám mellett, de ugye ritka, ha nincs dugó, piros lámpa…
Összegezve
Az autó kiválasztásánál mindenki gondolja át, mire akarja használni. Mi a fent írt szempontok alapján választottunk és nem bántuk meg!
Hibalista
- Fogyó-kopó alkatrészek cseréjén kívül egyelőre semmi gond.
Ide hordtam szervizbe
Ess Motor Kft. – GödAz egyik legjobb szerviz, ár/érték arányban talán a legjobb – több kollégám is megerősíti véleményem. Abban az álláspontomban, hogy a következő autónk is Ford legyen, csak megerősít, hogy van egy ilyen kvalitású szerviz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
