Olajos párduc
Szöveges ítélet
2007 július végén erősen fontolóra vettem kiöregedett Golfom cseréjét. Sok minden szólt a csere mellett, de leginkább 2 gyerek kontra háromajtós autó napi problémakör adta a végső löketet. Tudtam mit keresek, a családban már futott egy 16. tdci Focus. Ráadásul éppen az 1.6 tdci-hez akkor jelentősen kedvező áron, vagy 600 ezer Ft-tal olcsóbban lehetett hozzájutni, ha az ember beszámíttatott autót.
A kiszemelt példány a solymári kereskedés ügyfélfrontján állt. Gyöngyházmetál fekete, ötajtós gyönyörűség. Első meglepetésem a felszereltsége volt, -eddig számomra ismeretlen- collection. Gyakorlatilag, mint kiderült, ez a Trend plusz vagy ahhoz nagyon hasonló, csak picit máshogy válogatták össze az extrákat. Négyküllős bőrkormány, első elektromos ablakok, manuális klíma, elektromos tükrök, tempomat, tolatóradar, első ködlámpák. Az ötmilliós árat soknak tartottam volna, de 4,4-ért nagyon rendben van. A második meglepetés a műszerfal. Úgy tűnik valamit módosítani akartak, édesapám 2006-os szögletes cd-s rádiós középkonzolja helyett egy ovális, krómkeretes egység fogadott. Piros fények a zöld helyett. Nekem bejön, szeretem ezt a színt. A műszerfal világítása pedig a zöldről teljesen fehér lett, abszolút nem zavaró.
Használatát illetően nehéz lenne rosszat találnom. 2 gyerekkel bőven befértünk családi nyaralásra (bár pakoltunk az utastérbe is). Kényelmesen elférünk benne, kellemes a hatása. A beltér kicsit konzervatív stílusa tetszik. A motor finoman szólva is bőségesen elég. Ez egy állat. És megfigyeltem hogy hergel :) Nagyon szeret gyorsan menni. Nagyon más mint egy benzines. Ha az ember egy benzinessel sportosan akar menni, akkor magasan tartja a fordulatot és a gyorsulás és a motorhang egyszerre piszkálja az adrenalint. Itt nem kell (nem is szereti) magas fordulatot elérni. 1750-től már erősen elindul, és ha 1750-3000 között tartja az ember, pillanatok alatt a nagybírság kategóriába küldi az autót. És közben mehet a rádió, mert ebben atartományban még nem sok jut be az utastérbe a motorhangból. A motor gyenge pontja a nagyon alacsony fordulat. Egyszerűen 1000 körül az égvilágon semmit nem csinál (pl kettes lépésben kanyarodás után meg kéne indulni). Az autópályán tökéletesen teljesít, itt már érződik, ha valaki 2 literes dízellel indul harcba, de bőven jut ereje az emelkedőkre meg visszaváltás nélküli előzésekre.
A fogyasztása rendben van. Vegyesen járok vele, de inkább elővárosi mint városi használatban, néha meg országutazunk vele, így 6,2-6,6 között van. Szerintem jó, bár a KIA miért tudja hasonló motorral ugyanezt majdnem egy literrel kevesebbel??? Autópályán 130-ig 5,5-5,7 l, 150-nél 6,3. Ez az utazósebessége is egyben. Felette elkezd hangosodni és megjön az étvágya. Az extrém országút (27 km tesztelt szakaszon, tojáshéjon vezetve kb. 100-zal klíma nélkül) 3,9 l!!!! volt.
Mindent összevetve egyetlen autó van árérték arányban, amelyik versenyre kelhet vele, a KIA C´eed. Semmi más. Én a formája miatt (is) a Fordot választottam.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár - csak garanciális szervíz, de korrektek, gyorsa, pontosak
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf III | Következő autója? | Két évig még biztos használom, utána valami családi dízel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
