Ő volt az első, szerettem de nem volt szerelem :)
Szöveges ítélet
Első kocsim, családi autónak szánva vettük. Ugyan én 1,6 VVT Sport felszereltségű szerettem volna, de anyagi okok és a gyors kocsi szerzés felülírta az álmokat. Hozzáteszem azt a kocsit biztos nem adtam volna el, és az értékelésem is sokkal jobb lett volna.
Külső:
Nekem tetszett nagyon, kicsit konzervatív, de a kornak megfelelően szép ívek, Mondeos örökség. Sajnos 2005-ben még minden extra volt pl színre fújt tükrök, kilincs stb, még akkori legmagasabb felszereltséghez is csak plasztik hátsó tető spoiler járt, persze ez szépen változott az idővel, de nem bánom mindenképp olyan kocsit akartam ami új a piacon hogy ne csússzak bele modell váltásba eladásnál, így többet érjen majd.
Belső:
Belül szép a kocsi, jó anyagok tényleg, még mai viszonylatban is, minden érthető, áttekinthető, logikus ergonomikus. Váltókar viszont megepedezik, no nem vészesen, 2008-tól más anyagból készültek amúgy azok jók. Ülések jók, de lehetnének jobbak is. Hely van bőven, hátul is elég, fejtérbe túl sok, eleve túl magas a legalacsonyabb üléspozíció, és 190 cm-mel még kb fél méter van a tetőig, tök felesleges...
Motor:
Katasztrófa, sokat fogyaszt, alacsony alapjárat, dizelsen kerregő hang, a váltó, és a futómű megmenti, de annyira nem megy hogy egyedül a 40000-nél beálló 7,5 fogyasztás miatt nem kaptam infarktust, NEM KLÍMÁZOK ÁLTALÁBAN MERT AZ ÖNGYILKOSSÁGGAL FELÉRŐ CSELEKMÉNY. Apropó váltó, hátramenet rendszerint nem megy, hármast köhögve veszi csak, de az ért jó társ összességében.
Futómű:
Király, kormány elég jól adja vissza az utat néha túl jól is :D de ez BP. hibája semmiképp sem a Fordé. Kanyar tempó példás, de jelenleg nincs olyan motor a kínálatban egy gyártónak se (aminek meg van eleve sport futóművet kap) hogy érdemes lenne ezt nézni, inkább kényelmes legyen és ebben viszont van jobb, tudom sokat dob, de én sokat utazom, néha társasággal, és nem hasznos 60-al kanyargózni mert nem értékeli senki :D.
Ha valaki Focust akar venni tegye bátran, kartámasszal, semmi képp se 1,4-essel, bár nekem az 1,6-os se volt megváltás amit próbáltam, 2,0 elavult és iszákos, dizeleket soha, tehát érdemes várni a kövi fókára kis turbósokkal, vagy Golf tsi.
Hibalista
- Kuplung rugó eltört, szerencsére 2 van így még el tudtam vele menni csak éppen olyan puha volt mint egy Golfba :), 1 órás szöszmösz után cserélték is, még garisan. - - Hátsó csomagtartó zörög, nem vészes de viszonylag korán 20000 km után jelentkezett, valami csavart meghúztak, kb 1 hónapig nem zörgött, illetve nyáron se szokott csak télen, majd utaztam pőzsókba és egyebekbe és inkább befogtam a szám hogy csak ennyi a bajom :D - - (Alapjárati fordulat nekem is alacsony nagyon, de csak hidegbe röfög, igaz néha le is fulladt annyira, de különösebben nem zavar, igaz én garázsba tartottam lehet így nem olyan vészes. Fényszórók szépen zabálták az égőket, úgy évente egy, de szerintem 60000 km után ennyi még belefér egy kocsi életébe.)
Ide hordtam szervizbe
FORD PETRÁNYI üllői úti. (Lassúak de korrektek, rugalmas hozzáállás)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Golf 1,4 tsi 160 Le |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
