A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus 2.0 Tdci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem is olyan rossz ez a házasság

Szöveges ítélet

Úgy vélem, objektív ítéletet csak azután lehet mondani, ha az autónkat megismertük, annak minden jó és rossz tulajdonságával együtt. A jelenlegi autómba ( újonnan vásároltam ghia felszereltséggel + extrák: ülésfűtés, ESP, kiegészítő fűtés, fényszóró mosó) 1 év alatt 30.000 km tettem bele így most már merek véleményt mondani (mindezt amellett, hogy volt szerencsém jó pár hasonló kategóriájú autót kipróbálni, vagy tartósan vezetni.) Először a negatívumokról:

- Túl széles a középkonzol, így nagyobb, termetesebb embereknek a lábhely egy kicsit szűkös.
- Az esőérzékelős ablaktörlő többször teljesen ötletszerűen működik. Általában idő kell hozzá, hogy „bemelegedjen”.
- Autópálya menetben, vagy ha sokáig nem használom a kuplungot az egyszerűen felkeményedik (állítólag típushiba), majd egy-két lenyomás után újra normálisan működik.
- A számítógép csak az átlagfogyasztást mutatja (a pillanatnyit nem) így csak a tapasztalat mutatja mikor, milyen sebességgel optimális a fogyasztás.
- Gyenge fényerejű ködlámpák, melyen izzócserével lehet segíteni (H-8 helyett H-11)

Konkrét hibák:

- akkumulátor egyik cellája zárlatos volt, ezért több alkalommal nem indult az autó (a diagnosztikai eszköz szerint jó volt az akkumulátor, de miután megtörtént a csere a hiba is megszűnt)
- hátsó lámpánál egy tömítés gyári hibája miatt az utastérbe becsöpögött a víz (2 hónap alatt találták meg a hibát és javították meg a szervizben.)
- Szoftverfrissítés után ESP megbolondult, újabb szoftverfrissítés ESP megjavult, de újabb elektromos probléma állt elő, ugyanis a fényszóró állító motorok a fékpedál ! lenyomására elkezdenek dolgozni, valamint a lámpák fényereje változik, a gázpedál érintésére.Most újabb szoftverfrissítésre várok.


Pozitívumok:

- Erős, alacsony fogyasztású motor.(Igen dinamikusan vezetek, de nem esik nehezemre egy-két gyors előzés, vagy nagysebességű utazótempó tartása.Vegyes üzemmódban nyáron 6 , míg télen 6,5 liter az átlagfogyasztásom.)
Télen kiegészítő fűtéssel (nem állófűtés!) 5-7 perc alatt meleg levegőt fúj az utastérbe a fűtőrendszer. Aki ismeri a dízeles téli közlekedést, az tudja, milyen nagy előny ez.
- Az ESP nagyon jó extra, (teljesen kikapcsolható), de a hangolását kissé sportosra vették, mivel viszonylag későn avatkozik be.
- Futómű számomra remek, az autó úgy fekszi az utat, mintha odaragasztották volna. A kormányzás gokartos a rásegítés ereje 3 fokozatban szoftveresen állítható, bár ennek túl sok gyakorlati haszna nincs. Az úthiba elnyelő képessége is megfelel a magyar utaknak.
- A fék is megfelelő, bár az adagolhatóság, a fogási pont néha változik. Fáradási hajlamot nem érezni rajta.
- A váltó rövid úton pontosan kapcsolható de egy kis karcosság van benne.
- Beltér ergonómikus kialakítású, jól kilátok belőle.Ülések kényelmesek, kormány, váltó kézre áll, így könnyű beállítani az optimális helyzetet.
- A kezelőszervek, kijelzők egyszerű, letisztult formájúak, konzervatív autóvásárlók igényeinek megfelelőek. Könnyen, gyorsan tájékoztatnak, bár hiba, hogy a gyári CD-s fejegység mutatja a pontos időt (fejegység csere esetén külön időmérő órát is be kell építeni, amit én egy Suzuki Swift órával oldottam meg).
- Felhasznált anyagok jó minőségűek, kellemes tapintásúak (Ghia felszereltség esetén), de az összeszerelés minőségén még van mit javítani, ugyanis a műanyag elemek egy része nyikorog, cincog hideg időben, vagy rossz úton. A karosszéria ugyanakkor rendkívül masszív, érezni, hogy van benne anyag.
- Az autón egyébként otthon, vagy szükséghelyzetben könnyű elvégezni a kisjavításokat (izzócsere…stb.) de nem árt ezeket legalább egyszer gyakorolni.


Szervizekről röviden:

Ha egy kicsit értesz az autókhoz, az autódhoz, ill. az autószerelés alapjaihoz, és ismered a jogaidat valamint elég határozott vagy és odafigyelsz mindenre úgy kezelhetők a szervizek egyéb esetben mindenki kösse fel a gatyáját.Nekem alapvetően nincs problémám a Ford szervizekkel, de a népítéletben olvasott sok negatív vélemény elég lesújtó képet mutat.

Hibalista

- akkumulátor
- hátsó lámpánál beázás
- szoftver hiba

Ide hordtam szervizbe

Ford Miskolc

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Ford Eger

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? megane Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)